Connect with us

Novetats discogràfiques

“Ni la tristesa” nou disc de LES SALVATGES

Publicat fa

el

El trio barcelonès de punk alegre Les Salvatges, va presentar el passat 6 de juny el que es el seu segon disc d’estudi “Ni la tristesa”, editat per Discos Pinya.

En aquesta era d’individualisme cultural a la que ens han condemnat, amb les llistes d’èxits plenes de noms propis i perfils narcisistes altament manipulables, l’underground continua apostant per la col·lectivitat dels grups de música que discuteixen per tot, com una espècie de parc juràssic obert a les noves generacions, per qui vulgui descobrir què és un local d’assaig i què s’hi cou.

Les Salvatges serien una espècie de Diplodocus que ens demostra que evolucionar no té res a veure amb aprendre a devorar la resta ni saltar més amunt que ningú. Evolucionar pot ser la tossuderia d’insistir que vas pel camí correcte, malgrat que tothom sembli anar en contra direcció.

Que no us enganyi el títol, la tristesa també hi és, com a part imprescindible d’aquest viatge, però no em direu que estaríeu disposades a perdre-us tota la resta per la por de deixar caure una llagrimeta de nostàlgia adolescent?

Enregistrat, mesclat i produït per Vidal Soler a El Colmado. Masteritzat per Victor Garcia a Ultramarinos Mastering. Editat per Discos Pinya (2024). Portada i disseny de Joan Manel.

També hi col·laboren:
Guille Caballero, teclats a ‘15.300 flors’, ‘La llar’ i ‘Gravat a la ment’ i mellotron a ‘Niu’. Adrià Cortadellas, veu a ‘El senyor del Mal’. Telm Terradas, veu a ‘El senyor del Mal’. Marta Barbero, violí i coros a ‘El senyor del Mal’. Ricard Ros, whistle a ‘El senyor del Mal’. Marc Clos, vibràfon a ‘Erupció’. Clara Centenera, veu recitada a ‘Erupció’.

Novetats discogràfiques

Estribillo al cerebro: LA PALOMA publiquen el seu nou single “Sé lo que quiero”

Published

on

By

Hi ha cançons que s’intueixen importants des de la primera vegada que se senten. “Sé lo que quiero” n’és una: de les que saps que t’acompanyarà durant molt de temps: als concerts de La Paloma als que assistiràs i també als teus auriculars. De melodia immediatament reconeixible i tornada que s’adhereix al cervell de manera irremeiable, el tema tracta sobre “habitar un espai físic o temporal -explica la banda- que s’ha anat degradant. Passa el temps i no hi ha millora, però, per alguna raó, has de resistir i quedar-te una mica més, tenint clar que les coses canviaran”. Com sempre, el trio és capaç de trobar la tecla generacional, convertint els seus lliuraments en petits himnes.

El grup estarà presentant la cançó en directe (i tots els seus clàssics) aquest 21 de juny a Matadero Madrid en un concert al costat de Baiuca, Hinds i Error 97

“Sé lo que quiero” és el segon avançament del que serà el segon àlbum de La Paloma. El combo radicat a Madrid es va convertir en una de les sensacions més fascinants de l’escena rock nacional amb l’aparició del seu ja mític primer EP “Una idea, pero es triste” (2021). La posterior publicació el 2023 de ‘Todavía no”, el seu disc de debut en format llarg, va confirmar les expectatives dipositades al grup i li va servir per fer el salt definitiu de promesa a realitat contrastada. L’expectativa, per tant, davant la nova feina de Nico, Lucas i Juan és màxima i els singles previs no fan més que corroborar-ho.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.