Connect with us

Novetats discogràfiques

YAWNERS publica “La estrella eres tú”, primer avançament del seu nou disc amb Montgrí

Publicat fa

el

“La estrella eres tú” inicia una sèrie d’avenços del que serà el tercer disc de Yawners, sobrenom artístic d’Elena Nieto. Estem davant d’una Elena cada vegada més inspirada, convertida en una efectiva i talentosa compositora, arranjador i productora de cançons indie rock i pop.

Aquest nou single ens convida a gaudir i estar atents davant els bons moments, aquells escassos instants de felicitat que passen fugaçment per davant. El que puja ha de baixar, això no canvia mai.

“La estrella eres tú” també fa una picada d’ullet a les petites ciutats del país –moltes vegades infravalorades– com Salamanca, lloc natal de l’artista. En l’aspecte musical, l’obertura estilística és evident. El pop punk dels seus dos primers discos, a poc a poc, es va transformant en un brillant indie rock de caire americà a l’estil Boygenius, i en un pop anys noranta estil Natalie Imbruglia o fins i tot Dido.

La cançó, produïda per la mateixa Elena Nieto, l’ha gravada a Madrid amb Juan Pedrayes i ha estat barrejada per David Soler i Marcel Bagés (L’Extintor). Aquesta cançó –i proper per venir– l’edita Montgrí, Counter Intuitive (USA/UK/Canadà) i Inpartmaint Inc. (Japó).

Novetats discogràfiques

Estribillo al cerebro: LA PALOMA publiquen el seu nou single “Sé lo que quiero”

Published

on

By

Hi ha cançons que s’intueixen importants des de la primera vegada que se senten. “Sé lo que quiero” n’és una: de les que saps que t’acompanyarà durant molt de temps: als concerts de La Paloma als que assistiràs i també als teus auriculars. De melodia immediatament reconeixible i tornada que s’adhereix al cervell de manera irremeiable, el tema tracta sobre “habitar un espai físic o temporal -explica la banda- que s’ha anat degradant. Passa el temps i no hi ha millora, però, per alguna raó, has de resistir i quedar-te una mica més, tenint clar que les coses canviaran”. Com sempre, el trio és capaç de trobar la tecla generacional, convertint els seus lliuraments en petits himnes.

El grup estarà presentant la cançó en directe (i tots els seus clàssics) aquest 21 de juny a Matadero Madrid en un concert al costat de Baiuca, Hinds i Error 97

“Sé lo que quiero” és el segon avançament del que serà el segon àlbum de La Paloma. El combo radicat a Madrid es va convertir en una de les sensacions més fascinants de l’escena rock nacional amb l’aparició del seu ja mític primer EP “Una idea, pero es triste” (2021). La posterior publicació el 2023 de ‘Todavía no”, el seu disc de debut en format llarg, va confirmar les expectatives dipositades al grup i li va servir per fer el salt definitiu de promesa a realitat contrastada. L’expectativa, per tant, davant la nova feina de Nico, Lucas i Juan és màxima i els singles previs no fan més que corroborar-ho.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.