Festival
Tot el programa del festival LEM 2024
S’ha acabat l’agost i és moment de presentar-vos el cartell complet del LEM 2024! Una obra de Pau Badia i Quim Díaz on, finalment, podeu veure la llista sencera d’artistes d’aquesta 29a edició del Dispositiu. Un LEM amb concerts, sessions d’improvisació, presentacions de discos, xerrades, tallers… Han posat a la vostra disposició el programa del LEM 2024, amb tota la informació i que es pot consultar al seu blog, guardant-lo en PDF o bé descarregant o actualitzant l’app de Gràcia Territori Sonor.
Recordeu, a més, que encara queden abonaments per assistir a tot el LEM 2024 per només 45€! Podeu comprar-los, com també les entrades anticipades per a la majoria de concerts, clicant aquí.
Desafiar les certeses formals és un dels fonaments tant de la música experimental com de Gràcia Territori Sonor i, és clar, del LEM. Ho han fet durant gairebé tres dècades, en un recorregut tan emocionant com accidentat. Les adversitats viscudes des de 1996 fins aquest 29è LEM han estat moltíssimes, però s’han superat gràcies un munt de persones tant des de dins l’equip com de fora i especialment gràcies al públic: el de sempre, el nou i el que esperem que ens descobreixi.
I què tenim, aquest octubre? Doncs 29 concerts a 11 espais de Gràcia i de Barcelona, una sèrie especial d’Encontres en l’Espai-Temps, l’Àgape, una nova edició de Teranyines, un taller, una taula rodona i la presentació del primer àlbum del Col·lectiu Free’t, que formen part d’alguns dels altres dispositius en què Gràcia Territori Sonor treballa durant tot l’any. Una llarga llista d’esdeveniments que ompliran el calendari de propostes sorprenents que transiten fora dels grans circuits, combinant la descoberta d’artistes com la terrassenca Judit K., els eivissencs Ses Honorables Virtuts Il·lògiques o l’anglesa NikNak amb actuacions de noms consolidats com Pelayo Arrizabalaga & Eli Gras, HEDERA 4tet o Superelvis, que presentaran el seu primer enregistrament en 25 anys. A més, és clar, de la col·laboració amb el cicle Nocturna Discordia, que ens durà els millors artistes de l’escena de la improvisació del país.
Tot això és només un petit tastet del que tenim preparat del 4 al 26 d’octubre. Consulteu el programa i prepareu-vos per a quatre setmanes plenes de música normal. El que no és normal, al cap i a la fi, és que tothom escolti la mateixa música.

Festival
Iván Ferreiro inaugurarà la 13a edició del NEU! Festival amb la gira Hoy x Ayer, un recorregut pels grans èxits de la seva carrera, des de Los Piratas fins a l’actualitat
El NEU! Festival inaugurarà la seva 13a edició amb un dels noms imprescindibles de la música estatal. Iván Ferreiro arribarà a La Mirona el pròxim 4 de desembre per presentar Hoy x Ayer, una gira molt especial amb la qual celebra 35 anys de trajectòria musical.
Coorganitzat amb Temporada Alta, el concert suposarà una oportunitat única per retrobar-se amb una de les veus més influents i estimades del panorama indie. Amb una carrera que ha deixat una empremta profunda en diverses generacions, Ferreiro revisita el seu univers musical en un espectacle concebut com un viatge pels grans moments de la seva trajectòria.
Des dels anys al capdavant de Los Piratas fins a la seva consolidació com un dels artistes més respectats de l’escena estatal, Hoy x Ayer recupera cançons que feia més de vint anys que no interpretava en directe i les combina amb aquells himnes que han acompanyat el seu públic durant dècades. Un repertori que mira al passat sense nostàlgia, celebrant una carrera que continua plenament viva i en constant evolució.
Amb una posada en escena especialment pensada per a aquesta gira commemorativa, Iván Ferreiro ofereix un concert carregat d’emoció, memòria i complicitat amb el públic, reivindicant un cançoner que ja forma part de la història recent de la música en castellà.
El concert marcarà l’inici de la 13a edició del NEU! Festival, que un any més convertirà Girona en punt de trobada de la música independent amb una programació que reunirà alguns dels artistes més destacats del moment.

El concert inaugural d’Iván Ferreiro se suma als primers noms ja anunciats de la 13a edició del NEU! Festival. Entre ells destaca Triángulo de Amor Bizarro, una de les bandes més influents i imprescindibles del rock alternatiu estatal de les darreres dues dècades, que encapçalarà La Gran Nit del NEU! el pròxim 16 de gener a La Mirona, en una nit compartida amb altres artistes que s’anunciaran properament.
El festival també comptarà amb l’esperada actuació de Yerai Cortés, una de les figures més captivadores del flamenc contemporani, que presentarà el seu aclamat espectacle POPULAR en format Full Band el 22 de gener a l’Auditori de Girona, en el que serà el seu primer concert a la ciutat.
Aquests primers anuncis anticipen una nova edició del NEU! Festival marcada per la convivència de grans noms consolidats amb algunes de les propostes més estimulants del panorama musical actual.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
