Connect with us

Novetats discogràfiques

“Quintaesencia” nou tema de JUAN HIT editat per Hukot Disc

Publicat fa

el

Amb el provenir de la tardor, el sol s’amaga a estones al cau, “ya os he dado todo lo que me habéis pedido, ahora dejadme en paz”, ens diu. Encara que el paisatge canviï, paisatge és, els colors de la natura es van tornant càlids per contrapesar el fred que s’hi acosta i els racons de llum comencen a escassejar.

En un context anàleg neix “Quintaesencia”, el quart single de Juan Hit, després dels no aclamats “Urrun, Urrunegui” i “Talisman”. L’autor ens presenta una peça més, de tall synthpop, on recorre a la pista de ball com a eix central de la seva narrativa. Aquest tema ens parla d’aquests petits moments d’evasió, com un destil·lat fi, que ens ajuden a enfrontar el dia a dia i ens abstreuen del que és superflu i inevitable.

Per a aquesta ocasió, Juan Hit ha comptat amb la col·laboració a la veu, de l’amic, mestre i productor Santi Capote, que ens condueix, amb la seva línia melòdica, pels diferents passatges i sensacions, de vegades propers, de vegades necessàriament alienants.

Juan Hit tancarà aquesta sèrie de singles amb la pista instrumental Delta, que donarà pas a l’EP “Simbiosi”, embolicant així les seves primeres 5 cançons sota un mateix sostre i tancant una primera etapa plena de sintetitzadors i caixes de ritmes.

La cançó ha estat barrejada i masteritzada per Santi Capote a The Punch.

Novetats discogràfiques

PABLO Y LOS CIERVOS DORADOS s’uneixen a Humo Internacional i presenten “Vino”, el seu nou single

Published

on

By

De vegades només importa les cançons. I les cançons de Pablo y los Ciervos Dorados tenen alguna cosa diferent de tot el que ens envolta. En un mar de música genèrica, les cançons d’aquest trio pontevedrés són una àncora per aferrar-se. Parteixen del folk rock i de l’slowcore, de Red House Painters, de Lisa Germano o de MJ Lenderman, però el porten a un altre lloc. Perquè les seves cançons són alhora expressives i totalment lliures, de vegades desmesurades en la seva durada, de vegades simples esbossos de cançó, però sempre emocionants.

Nascuts a la calor del llegendari espai DIY que és, ha estat i serà el Liceo Mutante, els Ciervos Dorados han tingut diferents iteracions i han provat diferents gèneres, educant-se musicalment al voltant del post-rock i de l’electrònica experimental. És en aquesta última forma en què les cançons de Pablo han acabat aterrant en allò intimista i en allò narratiu, funcionant com una mena de practicant victoriós d’una forma de cançó d’autor poc habitual en la música espanyola: la dels fills (néts ja) de Neil Young: aquest folk impulsiu, entre allò emocional i allò violent. I és que el gran mèrit d’aquestes cançons és la capacitat de convertir allò quotidià en èpic, de ser absolutament sinceres i de funcionar a un nivell emocional molt profund.

“Vino” és el primer avançament de l’àlbum debut de Pablo y los Ciervos Dorados, un treball de vuit temes que veurà la llum aquest any amb Humo Internacional. Produït a Terraforma per Ibán Pérez (Fantasmage, Pablo und Destruktion), el disc sona cru i honest, tan pur com les seves cançons. Cançons de les que et poses en un autobús de matinada, cançons de les que sonen en un bar tancat. De les que t’acompanyen i, sobretot, de les que et creus.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.