Connect with us

Novetats discogràfiques

12, el nou disc de GESSAMÍ BOADA amb un so renovat en el quart àlbum de la cantautora maresmenca

Publicat fa

el

La cantautora Gessamí Boada torna amb 12, un àlbum intens i introspectiu que parla de les senyals de la vida, de trobar la bellesa enmig del caos i d’aprendre a conviure amb les pròpies ombres. Una proposta fresca i valenta que reafirma la seva veu singular dins l’escena catalana.

Com ja és habitual en la seva discografia, 12 incorpora cançons en català, castellà i anglès, amb una clara aposta per l’expressió pròpia i les emocions nues. Aquest nou treball es construeix al voltant del simbolisme numèric: el número 1, símbol de llum i força; i el 2, de lluna, intuïció i fragilitat. Aquesta dualitat travessa tot el disc, tant en la temàtica com en l’estètica sonora.

Produït per la pròpia Gessamí, Arnau Figueres i Kquimi Saigi, el disc respira un so orgànic i modern alhora, amb referents com Sufjan Stevens, Coldplay o Lizzy McAlpine. Els arranjaments juguen amb bateries potents, guitarres plenes de personalitat i pianos que brillen per la seva sensibilitat.

12 també destaca per les col·laboracions internacionals i nacionals de gran nivell: Mia Lardner participa en el tema “Last Day on Earth”, Elio Haven posa la veu a “Surto de mi”, i la cantautora nord-americana Hayley Reardon firma conjuntament amb Boada la delicada “Constellations”. Un trio de veus que aporten una nova dimensió a l’univers sonor de l’artista.

Amb una trajectòria consolidada des del seu debut White Flowers (2018), i després de discos tan celebrats com On començo jo o L’art d’estimarGessamí Boada es confirma com una de les veus més personals i ambicioses del panorama musical català. En aquest nou capítol, la seva música esdevé més lluminosa i madura que mai.

12 esdevé un crit d’esperança i autenticitat, un disc per respirar, mirar endins i reconèixer que la bellesa, sovint, s’amaga entre la llum i l’ombra.

Novetats discogràfiques

Estribillo al cerebro: LA PALOMA publiquen el seu nou single “Sé lo que quiero”

Published

on

By

Hi ha cançons que s’intueixen importants des de la primera vegada que se senten. “Sé lo que quiero” n’és una: de les que saps que t’acompanyarà durant molt de temps: als concerts de La Paloma als que assistiràs i també als teus auriculars. De melodia immediatament reconeixible i tornada que s’adhereix al cervell de manera irremeiable, el tema tracta sobre “habitar un espai físic o temporal -explica la banda- que s’ha anat degradant. Passa el temps i no hi ha millora, però, per alguna raó, has de resistir i quedar-te una mica més, tenint clar que les coses canviaran”. Com sempre, el trio és capaç de trobar la tecla generacional, convertint els seus lliuraments en petits himnes.

El grup estarà presentant la cançó en directe (i tots els seus clàssics) aquest 21 de juny a Matadero Madrid en un concert al costat de Baiuca, Hinds i Error 97

“Sé lo que quiero” és el segon avançament del que serà el segon àlbum de La Paloma. El combo radicat a Madrid es va convertir en una de les sensacions més fascinants de l’escena rock nacional amb l’aparició del seu ja mític primer EP “Una idea, pero es triste” (2021). La posterior publicació el 2023 de ‘Todavía no”, el seu disc de debut en format llarg, va confirmar les expectatives dipositades al grup i li va servir per fer el salt definitiu de promesa a realitat contrastada. L’expectativa, per tant, davant la nova feina de Nico, Lucas i Juan és màxima i els singles previs no fan més que corroborar-ho.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.