Novetats discogràfiques
50 anys de “Qualsevol nit pot sortir el sol”, reedició especial en vinil
Aquest 2025 Jaume Sisa celebra els 50 anys de l’edició del seu mític disc Qualsevol nit pot sortir el sol, publicat el 1975. El disc va marcar un punt d’inflexió en la Nova Cançó, aportant una nova manera d’entendre la música en català. La seva influència s’ha estès durant dècades, convertint Sisa en una icona de la contracultura. En aquell disc Rafael Moll va exercir un paper fonamental com a productor i col·laborador artístic, guiant el procés creatiu i reclutan músics: Jordi Vilaprinyó al piano i arranjaments, Xavier Riba al violí, Dolors Palau i Manel Joseph als cors, i Quino Béjar i José Franco a la base rítmica. L’enregistrament es va fer a l’estudi GEMA 2, amb Ricard Casals com a tècnic de so.
Avui, aquest àlbum es considera una obra mestra i una referència imprescindible de la música popular catalana. Per celebrar aquest aniversari s’ha preparat una reedició especial en format vinil del disc Qualsevol nit pot sortir el sol (1975). Una edició limitada a 250 unitats que des d’avui es pot comprar al web de Satelite K Shop i a les botigues. A més, també es poden adquirir ja les edicions en vinil de Malalts del cel (2017), Sisa i Melodrama (1979), i Orgia (1971).Aquest últim es presenta com una edició especial pel Record Store Day 2025, el 12 d’abril. Un material galàctic altament imprescindible. Al llarg d’aquest any, es reeditarà la resta de la seva discografia.

El clàssic més clàssic de Sisa, de nou en format LP. Edició limitada a 250 unitats amb la signatura de Jaume Sisa. Reedició remasteritzada del disc original publicat l’any 1975 amb llibret i textos reeditats.
Inclou:
– Vinil transparent
– Làmina emmarcable autografiada per Sisa
– Pay-Pay promocional de l’època
– Lllibret interior original amb les lletres

Novetats discogràfiques
AL·LÈRGIQUES AL POL·LEN ens presenten el seu apocalipsis de guiris i zombies
El segon single del nou treball de les pol·lens segueix sorprenent per la seva nova sonoritat indie a més d’allunyar-se de les seves temàtiques habituals, fent una crítica dels guiris i el turisme.
Apocalypsis now, el segon avançament d’Al·lèrgiques al pol·len arriba com un cop sec: un tema d’indie-rock punyent que abraça el nihilisme amb ironia dins d’un món en crisis.
La cançó dibuixa una Barcelona distòpica (o no tant) saturada de guiris i convertida en un escenari postapocalíptic on la resistència deixa de tenir sentit. Lluny de l’heroisme habitual del gènere, la veu protagonista rebutja el relat de supervivència: no vol ser l’heroïna, ni tan sols ser recordada. Vol desaparèixer abans que haver de resistir. “Jo només demano se m’emportin la primera”.
Amb una lletra directa i repetitiva que colpeja com un mantra (“No viuré per sempre / Tot se’n va a la merda”), el tema captura una sensació generacional: la fatiga davant d’un món que s’esfondra lentament mentre tot segueix aparentment igual. El contrast entre l’imaginari apocalíptic (“guiris i zombies”) i la quotidianitat (“em quedo al pis fumant”) reforça aquest desencant lúdic i irònic.
Musicalment, aposten per un so cru i immediat, amb guitarres tallants, tambors de l’apocalipsi i una energia que oscil·la entre la ràbia i la resignació amb una producció, de nou, amb Joana Subirats al capdavant. És una peça que no busca redempció, sinó assumir el caos amb sarcasme.
Aquest segon avançament consolida la identitat del grup: una veu pròpia dins l’escena indie-rock, capaç de convertir l’ansietat contemporània en un himne subversiu.
COM ESTAN LES POL·LENS?
Amb la nova gira estrenada amb tres sold out a Barcelona, la triomfada a la Telecogresca, i aquest cap de setmana a la festa de presentació de l’Embassa’t, estan més en forma que mai. Per aquesta temporada ja tenen més de 20 bolos tancats, en una gira d’evolució en què estan presentant el seu nou so, fent reversions de les seves cançons anteriors, presentant els nous singles, i estrenant temes inèdits, conseguint un directe tant magnètic com l’anterior, però més frenètic, rocker i fi.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
