Connect with us

Novetats discogràfiques

CRIM ens presenta “Futur Medieval”

Publicat fa

el

CRIM publiquen el seu nou àlbum “Futur Medieval”. Temes com “Festa d’una Persona” o “Presó Mental” mostren la seva energia, grans estribillos i identitat inconfusible.

“Alguns diuen que ho va dir Albert Einstein, però jo crec que ho va dir Stoixkov: “La sort no existeix”. Hi ha grups que viuen tota la vida d’una cançó; els entesos en diuen “One Hit Wonder”, aquí en podríem dir “Flor d’un dia”, que és més nostrat. Altres grups tenen un o dos discos molt bons, fins i tot n’hi ha que en tenen tres. A partir d’aquí ja comença a resultar més difícil trobar grups amb més de quatre discos bons.

Són grups amb una gràcia especial, grups que tothom que els coneix té una referència clara: una base, un concepte, una manera de fer que encisa i enganxa, com és el cas que ens ocupa. El cinquè LP de CRIM, “Futur Medieval”, continua l’estela dels seus quatre anteriors LPs. És un disc collonut, ple d’energia i passió. Com sempre, té els seus hitassos, les tornades corejables, la contundència sincronitzada habitual i aquestes guitarres enrampants que posen els trumfos sobre la taula des de la primera nota.

Com diu una de les seves cançons: “Res de nou?” I què, el plaer adult ja és això. Total, jo ja fa temps que vaig tornar el carnet de punk.” — Jordi “Unclu” Sabatés Ametller

Un disc gravat i mesclat per Santi García a Ultramarinos Costa Brava i Cal Pau Recordings. Masteritzat per Víctor García a Ultramarinos Mastering. Video de la mà de Iván Rodríguez, Xavier Barón i Dori Ionita.

CRIM (2025-2026) GIRA “FUTUR MEDIEVAL” 
12/12/2025 || VALENCIA @ Sala Rock City ⇢TICKETS
13/12/2025 || BARCELONA @ Sala Paral.lel 62 ⇢TICKETS
09/01/2026 || DONOSTIA @ Sala Dabadaba ⇢ TICKETS
10/01/2026 || BILBO @ Zorrotzako Gaztetxe ⇢TICKETS
17/01/2026 || MADRID @ Sala Nazca ⇢ TICKETS
31/01/2026 || TARRAGONA @ Sala Zero ⇢ TICKETS
06/02/2026 || VIC @ Sala La cabra ⇢ TICKETS
20/02/2026 || OVIEDO @ Gong Galaxy Club ⇢TICKETS
21/02/2026 || A CORUÑA @ Sala Mardi Gras ⇢TICKETS
07/03/2026 || LLEIDA @ Cotton Club ⇢ TICKETS
13/03/2026 || ZARAGOZA @ La Casa del Loco ⇢ TICKETS
14/03/2026 || ALICANTE @ Sala Marearock ⇢TICKETS

Novetats discogràfiques

BLUMI ens presenta “Jaguar”, el primer senzill del seu àlbum debut que es publicarà pel segell belga Capitane Records a principis del 2027

Published

on

By

A través d’una composició íntima, enginyosa i profundament lúcida, “Jaguar” explora un dels temes més antics i universals: la tensió entre el desig de solitud i la necessitat dels altres. El que primer sembla una celebració del retraïment es converteix gradualment en una altra cosa completament diferent: la constatació que les interaccions humanes sovint són les que aporten lleugeresa, rialles i alleujament.

Impulsada per una instrumentació orgànica i uns arranjaments subtils, la cançó es mou entre el folk contemporani, les textures electròniques discretes i la composició literària. La veu lleugerament velada d’Emma Broughton porta la cançó amb una fragilitat controlada que recorda a vegades a Beth Gibbons, Rozi Plain o Adrienne Lenker.

Després de col·laborar amb artistes com Bon Iver, Feist i The National, Blumi ha anat construint gradualment un món musical singular format tant pel folk, el jazz i la música clàssica com per la folktrònica i l’R’n’B.

Blumi és el projecte de la cantant, compositora i multiinstrumentista francobritànica Emma Broughton. Va llançar el seu projecte en solitari el 2018 després de col·laborar amb diversos artistes de l’escena musical independent francesa i internacional, com ara Bon Iver, Feist, The National, Thousand i Mina Tindle.

Blumi crea un so folk modern que és alhora sensible i inventiu, modelat per la seva formació en música clàssica i jazz, així com pel seu amor per la folktrònica i l’R&B. Les lletres tenen un paper central en la seva obra: dóna tanta importància al significat com a la musicalitat de les paraules. La seva veu distintiva, fràgil però controlada, íntima però profundament expressiva, es troba al cor de la seva composició.

Profundament compromesa amb la col·laboració, la música de Blumi es nodreix dels artistes i músics que l’envolta, creant un univers creatiu ric i en constant evolució.

El resultat és una obra que es percep com atemporal i arrelada al present, portada per cançons delicades però poderoses que perduren molt després d’acabar.

Després de dos EPs aclamats per la crítica, Blumi presenta “Jaguar” el 17 de juny de 2026, el primer senzill del seu àlbum debut, que es publicarà a principis del 2027.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.