Bandes
“Quan era fosc”, nou video-clip de la banda del Maresme Lád Cúig

“Quan Era Fosc” és el primer single que serveix d’avançament al nou àlbum de Làd Cúig, amb data d’estrena prevista per a aquesta tardor del 2021. Es tracta d’una de les cançons més dures i frenètiques del nou disc, amb un punk/rock que s’acosta, per la seva contundència, al hardcore o al metal, tot i estar igualment regat de melodies perfectament corejables.
La nit del 26 de Maig de l’any 2014, quatre joves que participaven a les mobilitzacions contra el desallotjament del CSOA Can Vies al barri de Sants de Barcelona, van ser perseguits, apallissats i detinguts per la Brigada Mòbil dels Mossos d’Esquadra. Una experiència que els membres de la banda van viure de molt a prop i que marca el caràcter fosc de la cançó i del seu videoclip. Una foscor que, aquelles nits de fum i foc, de sang, suor i corredisses, ens agermana i ens protegeix.
Elsorígens de Lád Cúig es remunten a l’any 2005 a Arenys de Munt (el Maresme), però no és fins a la publicació de l’àlbum “Poemes de Destrucció” (2016) que la banda adquireix una formació estable i acaba la cerca d’una sonoritat pròpia definint-se pel punk/rock celta, amb una clara influència de Dropkick Murphys, combinant un so contundent amb les melodies d’arrel folk. Des de llavors, varies gires porten la banda per Catalunya, alguns punts de l’Estat espanyol i, inclús, a l’illa de Sardenya. Durant aquest temps, també estrenen l’EP “Nosaltres Sols” (2017) i el single “Columnes al Cel” (2020). Actualment, Lád Cúig es troba a punt d’estrenar un ambiciós treball discogràfic gestat durant la pandèmia i que veurà la llum els pròxims mesos de la mà del segell Tropical Riot Music.
Fotografía: Igna G. Molnar

Bandes
BLOWFUSE ens presenta el seu treball de comiat “Hard to be Thrilled”

La banda barcelonina ens deixen la seva darrera feina. Un EP de tres cançons inèdites i una versió en piano d’un dels seus darrers hits. Un treball que tanca de manera magistral la seva extensa i reeixida carrera.
Aquest treball només està disponible a les plataformes digitals, i en format casset limitat a 100 còpies a la web de venda oficial de Lostmerch.com
𝐋𝐎𝐖𝐅𝐔𝐒𝐄 s’acomiaden dels escenaris amb TRES últims concerts,
30/05/2025 || MADRID @ The Bassement + 𝐅𝐔𝐄𝐓!
07/06/2025 || LISBON @ RCA Club + 𝐕𝐈𝐑𝐀𝐋𝐀𝐓𝐀
20/06/2025 || BARCELONA @ Apol·lo La (2)
«Han estat anys de música, suor i comunitat, però ha arribat el moment de dir adéu. Ens veiem a Madrid, Lisboa i Barcelona per fer que aquests concerts siguin INOLVIDABLES!»


-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga