Connect with us

Bandes

“Leoncio Badía”, primer avançament del nou LP dels Futuro Terror, que se separen

Publicat fa

el

Diverses notícies en una. La primera és que Futuro Terror ens presenten “Leoncio Badía”, el single d’avançament del que serà el seu nou LP, “Presente”, que estarà als carrers el 20 d’octubre en una edició limitada en vinil de 12”. La segona és que Futuro Terror se separen, ho deixen. La tercera és que faran un concert de comiat el 22 de desembre a la sala Copérnico, a Madrid, al costat dels seus amics de Sudor. La quarta és que la prevenda del vinil de “Presente” ja està oberta.

Superada la muntanya russa d’emocions d’aquestes tres notícies, hi anem per parts. “Leoncio Badía” és el tema amb què s’obre “Presente”, un disc de 7 cançons que ens torna als Futuro Terror que sempre vam voler, que necessitem, que en aquests 11 anys ens han acompanyat, sempre presents malgrat haver-se’n situat (també sempre) elegantment al marge de la voràgine de la indústria. “Presente” serà el cinquè àlbum de la banda, el cinquè en una trajectòria impecable en què no ha sobrat ni un disc, ni un sol tema, en la intersecció perfecta de punk, pop, i les millors lletres que s’han vist a Espanya en molt de temps.

Per compondre i gravar “Presente” Futuro Terror s’han pres el seu temps. Ho han gravat en dues tandes diferents i en dos estudis diferents (Harrisound amb Alex Román i Millenia amb Diego Escriche), i ha estat barrejat per Jose Pazos. El disseny de l’edició en vinil és obra de Óscar Mezquita. Tot a València, tot queda a casa.

La portada de “Presente”, com la del seu single d’avançament, és negra, és el no-res, tot s’apaga. Estant, com està, el terror en el present, el futur ja no existeix, el futur ja és aquí, i ja no hi ha lloc a Futuro Terror. No és possible un comiat més íntegre que aquest.

Tot i que moltes vegades Futuro Terror ha estat etiquetat com a “post-punk” aquesta és la primera vegada en què realment les cançons mostren una clara intenció en aquesta direcció, deixant enrere les estructures clàssiques, progressions i mottos del punk i del pop per endinsar-se en altres territoris. “Leoncio Badía” n’és una mostra.

Cadascuna de les cançons de “Presente” té una història, però per ara ens centrarem en aquest avaçament Leoncio Badía, que llegeixi la premsa ho haurà vist, va ser un republicà a qui van encarregar enterrar els represaliats a les fosses comunes de la duríssima repressió que va tenir lloc a la Comunitat Valenciana a les acaballes de la guerra. Leoncio es va preocupar d’afegir a cada cadàver algun element personal perquè, si algun dia en el futur algú recuperava aquests cossos, pogués identificar els seus familiars. Un gest a cegues d’un home que va triar arriscar-se per un futur que potser ni tan sols arribaria a conèixer mai. I amb aquesta elegia a Leoncio, Futuro Terror torna una vegada més els peus a la terra enmig del mar de mentides, llocs comuns i soroll que embarulla el nostre dia a dia.

“Leoncio Badía” ja es pot escoltar a totes les plataformes, aquí els enllaços. El vinil de “Presente” es pot comprar en prevenda a la web de Humo Internacional. I les entrades per al concert a Copérnico són a la venda aquí.

Bandes

ROMÀNTIC DIMONI, nou projecte d’en Carles Caselles (ex-Smoking Souls)

Published

on

By

Després de liderar una de les formacions més emblemàtiques de l’escena valenciana recent, Smoking SoulsCarles Caselles obre ara una nova etapa vital i artística sota la identitat de Romàntic Dimoni (RO.DI). El nou projecte s’estrena amb el disc Primer Moviment (publicat aquest gener per Propaganda pel Fet) i arribarà molt aviat als escenaris.

Les primeres actuacions anunciades són el 27 de març a La Rambleta (València) i el 9 de maig a la sala Apolo 2 de Barcelona. L’artista de Pego inicia la seua aventura en solitari acompanyat d’una nova banda i un equip creatiu integral, amb producció sonora de Joel Gilabert. Una proposta de rock amb essència post-punk que, tot i el gir estilístic cap a sonoritats més atrevides i innovadores, manté el segell inconfusible de Caselles: lletres d’alt nivell poètic i el contrast magnètic entre la contundència instrumental i la dolçor melòdica.

La pedra angular d’aquest treball és la premisa “L’amor contra la màquina”. En un context dominat pel consumisme, la immediatesa i els egos digitals, RO.DI proclama que la tendresa és la vertadera revolució.Una revolució de rock i tendresa on la vulnerabilitat es converteix en força.

El primer disc de Romàntic Dimoni està publicat per Propaganda pel Fet. El management és Pro21 i des de Bankrobber s’ocuparan del booking pel territori de Catalunya.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.