Connect with us

Novetats discogràfiques

Caja de ordenación número 4 publica “Pla especial”, el nou àlbum del duet de post tot

Publicat fa

el

Caja de ordenación número 4 està format per Dèlia (Meconio, Ratpenat) i Dadavid (Tiznao, Decurs, N.I.T, Ratpenat), talents clau per entendre el DIY ibèric des de fa més d’una dècada. Formen part d’un dels col·lectius fonamentals a Barcelona, Ojalá estë mi bici, així com del segell SubPost. Ara, amb dos àlbums publicats (l’últim ‘Terra negra’ de 2022) i innombrables gires i quilòmetres d’escenari al darrere, el duet de Fogars de La Selva presenta el seu tercer treball d’estudi, el títol del qual fa referència al silenci administratiu amb el que es va aprovar al pla d’ordenació del Montnegre-Corredor, el 1989. Operació gràcies a la qual avui dia l’administració pública continua expropiant habitatges a zones forestals, dibuixant amb això un setge hostil a llocs en plena naturalesa, com és el cas de la Serra de l’Esquirol, on habiten la Dèlia i en Dadavid: benvinguts a “Pla especial“.

Per primera vegada el disc ha estat enregistrat, produït i mesdclat pel mateix duet a casa seva, i bona part dels temes es van acabar durant les sessions d’estudi. Sessions que han aconseguit capturar una distribució dels plànols acústics que amplifica la contundència de l’àlbum, així com ajuda a gaudir encara més de la gestió del tempo, dels silencis lírics i de la tensió narrativa que el duet manega magistralment a les cançons. Treball pel qual, a més d’incorporar instrumentació inèdita fins ara (baix, oscil·ladors i sintetitzadors), van comptar amb la participació de músics de la talla d’Stef Ketteringham (Shield your eyes, Reciprocate, Price Attack), Balty Albiol (KLS, Trompeta i responsable del disseny de l’àlbum) o Robert Martínez (Usnea, Muzak, Mutan Monkey).

Amb homenatge al mític programa de ràdio alternativa ‘Maximum clatellot’ inclòs, odes a la literatura com “Llegir ens farà lliures” o “La libreta”, i viscerals peces com ‘2021’ o l’emocionant ‘Re-estàrter’… ‘Pla especial ‘ consolida Caja de ordenación número 4 com una de les bandes més transgressores de l’actualitat. Un combo intransigentment personal, la música del qual no només és capaç de projectar un emocionant i idiosincràsic imaginari poètic, sinó que directament escapa a comparacions d’estil estanques. La Dèlia i en David transcendeixen el gènere musical per adoptar atributs de les arts escèniques, de l’spoken word i fins i tot de l’art contemporani. La seva música -i els seus imponents directes- suposen una experiència impactant, inexplicable, crua i intimidant però alhora sofisticada. Una proposta que és política alhora de filosòfica i que menta allò artístic en estat pur.

Ens trobem davant d’una de les poques bandes de rock veritablement personals de l’actualitat. Un duet que imprimeix veritat i bellesa esmolada a les seves cançons i que és capaç d’assolir allò que pràcticament ningú no aconsegueix entreveure en l’escena d’oci cultural actual. És a dir, induir la nostra sublimació. Canviar-nos.

EL REPETIDOR

Novetats discogràfiques

LAMBRINI GIRLS tornen més punk, més ferotges i més incendiàries amb “Bang Bang Bang” i anuncien el seu segon àlbum

Published

on

By

El duo punk Lambrini Girls anuncia el seu segon àlbum, “No Refunds”, que veurà la llum el 15 de gener a través de City Slang, acompanyat del seu nou single “Bang Bang Bang” i el seu corresponent videoclip.

Després de l’aclamat debut del 2025, “Who Let The Dogs Out”, “No Refunds” mostra Phoebe Lunny (veu/guitarra) i Selin Macieira-Boşgelmez (baix) de tornada amb un disc més fosc i cada vegada més urgent, concebut per a un món que, en les seves pròpies paraules “ha anat encara pitjor”. La banda manté un impuls imparable gràcies a una combinació poderosa de crítica social mordaç i un sentit de l’humor tan esmolat com corrosiu.

La primera mostra de “No Refunds” va arribar a principis d’aquest any amb “Cult of Celebrity”, que contraposa deliberadament el seu ajust furibund de comptes amb la cultura de la celebritat amb un dels seus temes més comercials i orientats al pop fins ara. Ara arriba “Bang Bang Bang”, una pista nova d’un disc que porta la ferocitat marca de la casa cap a territoris nous i inesperats. L’últim single fa més llenya al foc i deixa entreveure un àlbum en què Lambrini Girls afilen encara més el seu atac sense perdre gens ni mica d’aquesta energia instintiva i vital que les caracteritza.

“El duo britànic anuncia “No Refunds”, el seu esperat segon àlbum, i llança ‘bang bang bang’, un nou cop de puny de punk industrial, crítica social i humor corrosiu”

“Bang Bang Bang” explica, en paraules de Phoebe, “la història, intel·ligent i possiblement familiar, d’un home que ha estat venerat com una figura semblant a Crist, però també com el diable mateix”.

Dirigit per Harv Frost, el videoclip captura Lambrini Girls en la seva versió més visceral. Fines ràfegues de llum travessen una habitació en penombra. A mesura que avança el tema, també creix el caos, fins que l’espai arriba al punt d’ebullició entre gots de pinta fets miques i moviments frenètics. El resultat condensa lenergia crua i confrontativa de la banda en una descàrrega claustrofòbica.

“No Refunds” s’enfronta sense embuts a una llarga llista d’horrors contemporanis, des del genocidi i el feixisme fins a l’auge de la intel·ligència artificial, els drets reproductius i la caiguda als racons més tèrbols de l’anomenada ‘manosphere’ o ‘manosfera’. I tot plegat mentre amplia l’univers sonor que va convertir el debut de Lambrini Girls en un disc tan memorable. El punk industrial conviu amb moments immediats propers al pop, línies de baix anguloses i sorprenents dosis de vulnerabilitat, mentre el duo combina les seves cançons més combatives amb aquest humor negre i aquesta agudesa que ja s’han convertit en una de les seves senyes d’identitat.

L’evolució de l’àlbum arriba després d’un període especialment complicat per a totes dues integrants. Selin es va apartar de les gires a finals del 2025 després de patir un fort desgast que va acabar desencadenant un episodi maníac com a símptoma del seu trastorn bipolar, mentre que Phoebe va patir una lesió cerebral durant la primera gira de la banda per Austràlia. Les dues experiències van obligar el duo a enfrontar-se al cost físic i emocional d?una trajectòria que s?havia disparat a una velocitat vertiginosa des de la seva aparició. Una situació que, en darrera instància, va reforçar el seu vincle amb la banda i amb la música que estaven creant.

L’ascens meteòric de Lambrini Girls ha continuat al llarg del 2026, amb actuacions en alguns dels festivals més grans i influents del món, entre ells Bonnaroo, Pukkelpop, Lowlands, Rock A Seine, Oya, Way Out West, Flow i Primavera Sound. El 2027, el duo portarà el nou àlbum a la carretera amb una extensa gira de concerts com a caps de cartell pel Regne Unit i Europa. Més avall pots consultar totes les properes dates.

Des de la publicació del seu debut, Lambrini Girls han passat de ser una de les bandes punk emergents més incendiàries del Regne Unit a convertir-se en una autèntica força internacional sobre els escenaris, aconseguint el número 16 de l’Official UK Album Chart. Posteriorment han recorregut el Regne Unit, Europa i Amèrica del Nord, portant el seu explosiu directe a festivals de tot el món, entre ells Glastonbury, Reading & Leeds, Roskilde, Rock Werchter i Riot Fest.

El duet s’ha convertit també en una presència habitual del panorama cultural, protagonitzant portades i reportatges a mitjans com Kerrang!, NME, DIY, Gay Times, Dazed, The Times i Teen Vogue, a més de comptar amb un important suport de BBC Radio 6 Music i de les principals plataformes DSP. La seva gira britànica com a caps de cartell de novembre del 2025 va esgotar totes les entrades, mentre que els seus concerts a Londres van passar de la Scala al Brixton Electric i posteriorment al Kentish Town Forum en poc més d’un any.

Lambrini Girls han rebut elogis i mostres d’admiració de figures com Kathleen Hanna, Bikini Kill, Iggy Pop i Sleater-Kinney, a més de compartir escenari amb IDLES, Amyl & The Sniffers i molts altres artistes.

Escolta ‘Bang Bang Bang’ més amunt, consulta a continuació tota la informació sobre No Refunds i les properes dates de directe, i roman atent a les novetats de Lambrini Girls, que arribaran ben aviat.

PRE-ORDER nou disc “No Refunds”

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.