Connect with us

Novetats discogràfiques

FETUS estrena “Homilies de la costa”, Anti-Cançó de l’estiu 2024

Publicat fa

el

Fetus irromp de nou amb la seva cançó de l’estiu. Una cançó de l’estiu que seria l’anti-cançó de l’estiu: una crítica a totes les malvestats, animalades i actituds de vergonya aliena que es fan amb l’excusa de la calor i les vacances. Posant l’ull al paisatge que els toca de prop, la Costa Brava, carreguen contra les infraccions urbanístiques, la massificació turística i els esdeveniments adotzenats que ja han deixat de ser excepció per convertir-se en la norma.

“Homilies de la costa” és el primer single de Fetus després d’uns mesos de silenci, i també el primer avançament de l’àlbum que ja tenen llest per la tardor. El nou àlbum dels empordanesos, de nou produït per Joan Colomo i amb art gràfic de Branca Studio, donarà continuïtat als aclamats “Sota, cavall i rei” (2021) i “La Serra dels Perduts” (2022), amb què han estès un pont entre el punk-rock garatger, els sons d’arrel i la cançó de taverna.

Fetus són Adrià Cortadellas (veu i guitarra elèctrica), Telm Terradas (baix) i Adrià Jiménez (bateria), acompanyats habitualment per Guillem Caballero (teclats), Ricard Ros (sac de gemecs, whistles), Marta Barbero (violí) i Carles Belda (acordió diatònic).

GIRA D’ESTIU
Aquest estiu els Fetus fan poc concerts però escollits. Els pots veure en concert el 27 de juny a Calaf (Festival Desfolca’t), el 25 de juliol a les Santes de Mataró, el 27 de juliol al Tingladu de Vilanova i la Geltrú i finalment el 2 d’agost a Perafita, dins el cicle Perifèria Cultural. Tota la info i entrades, aquí. A partir de llavors, l’activitat en directe s’aturarà del tot fins que surti el nou disc.

Bolos

TALCO presenta “Tinca”, tercer avançament del seu nou àlbum «FREEK»

Published

on

By

“Tinca” aprofundeix en l’univers conceptual de FREEK a través d’un malson marcat per la crítica social, el simbolisme i la reflexió existencial. La cançó retrata així una societat d’individus complaents que creuen que són protagonistes mentre, a poc a poc, perden la pròpia identitat.

A través de “Tinca”, TALCO retrata la condemna de qui persegueix durant tota la seva vida un paper protagonista i acaba descobrint que mai va deixar de ser un simple figurant. Sobre l’escenari amb què sempre havia somiat, D. corre darrere d’un reflector que mai no arriba a il·luminar-lo i acaba acceptant un guió imposat a canvi d’una mínima promesa de visibilitat.

La cançó converteix aquest malson en una metàfora de la societat actual: individus complaents i temorosos que creuen ocupar el centre de l’escena mentre repeteixen paraules alienes i perden, a poc a poc, la pròpia identitat.

Amb aquest nou single, TALCO reafirma la mirada crítica i combativa que ha marcat la seva trajectòria des dels seus inicis, mantenint intacta l’energia patchanka i el punk-rock que els ha convertit en una de les bandes més rellevants de l’escena alternativa europea.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.