Novetats discogràfiques
Ni indie, ni punk: Anabel Lee. La banda catalana presenta el seu àlbum debut de títol homònim

Anabel Lee, la banda de Terrassa toca tots els pals, explota totes les seves referències a la posada de llarg del seu primer àlbum titulat igual que el nom de el grup. Un debut en què Borja, Víctor, Perdi i Jordi deslliguen el potencial que s’entreveia en els singles “Cabezas de Cartel”, “Sobran Defectos” i “La Mejor Canción del Año”, amb una força sorprenent per a un grup novell que advoca per un so de clara inspiració britànica, amb una interpretació del so post-punk i new wave.
Anabel Lee han demostrat una determinació irreductible traduïda a l’enèrgica actitud que emanen les seves cançons. Els Anabel Lee és un compendi d’11 talls d’un so rabiós i urgent, melodies d’intenció popera que enganxen des de la primera escolta, lletres amb continguts enganxosos per cantar-les a ple pulmó. Himnes d’un grup festivaler, carn de directe, que incita a ballar amb temes ràpids, directes i molt intensos.
11 temes que suposen una reivindicació de el so punk-pop més desacomplexat, que incita a la dansa
Les lletres i temàtiques són un dels punts forts de el disc, a més dels seus tres hits previs, peces autoconscients de la seva pròpia visió com a grup DIY a la qual cal afegir la divertida “Plaza Mayor”, ofereixen un repertori en el qual trobem desamors com “Deberías Estar Conmigo” (nou single i vídeo), “Qué quieres de mí” i “Cuando despiertas”, nihilisme i buits existencials a “Tardes muertas” i “Quizás te espere (Igual que Ayer)” , històries quotidianes de personatges entranyables com “Un Monstruo viene a verme”, i fins i tot s’atreveixen a parlar sobre ansietats com la pesadillesca “Terrores Nocturnos”. Unes cançons en les que és molt fàcil sentir connexió i identificació.
Aquest disc homònim en el qual trobem reminiscències sonores de treballs de Peter Hook, Pete Shelley o Jarvis Cocker com influències més recognoscibles, veu la llum a través d’Ártica i compta amb la participació del productor i enginyer de so Carlos Hernández Nombela que ha treballat en discos de bandes consagrades com Triángulo de Amor Bizarro, Carolina Durante, Airbag, Pereza, Los Planetas, Najwa Nimri o Sidonie entre d’altres.

Novetats discogràfiques
Caja de ordenación número 4 publica “Pla especial”, el nou àlbum del duet de post tot

Caja de ordenación número 4 està format per Dèlia (Meconio, Ratpenat) i Dadavid (Tiznao, Decurs, N.I.T, Ratpenat), talents clau per entendre el DIY ibèric des de fa més d’una dècada. Formen part d’un dels col·lectius fonamentals a Barcelona, Ojalá estë mi bici, així com del segell SubPost. Ara, amb dos àlbums publicats (l’últim ‘Terra negra’ de 2022) i innombrables gires i quilòmetres d’escenari al darrere, el duet de Fogars de La Selva presenta el seu tercer treball d’estudi, el títol del qual fa referència al silenci administratiu amb el que es va aprovar al pla d’ordenació del Montnegre-Corredor, el 1989. Operació gràcies a la qual avui dia l’administració pública continua expropiant habitatges a zones forestals, dibuixant amb això un setge hostil a llocs en plena naturalesa, com és el cas de la Serra de l’Esquirol, on habiten la Dèlia i en Dadavid: benvinguts a “Pla especial“.
Per primera vegada el disc ha estat enregistrat, produït i mesdclat pel mateix duet a casa seva, i bona part dels temes es van acabar durant les sessions d’estudi. Sessions que han aconseguit capturar una distribució dels plànols acústics que amplifica la contundència de l’àlbum, així com ajuda a gaudir encara més de la gestió del tempo, dels silencis lírics i de la tensió narrativa que el duet manega magistralment a les cançons. Treball pel qual, a més d’incorporar instrumentació inèdita fins ara (baix, oscil·ladors i sintetitzadors), van comptar amb la participació de músics de la talla d’Stef Ketteringham (Shield your eyes, Reciprocate, Price Attack), Balty Albiol (KLS, Trompeta i responsable del disseny de l’àlbum) o Robert Martínez (Usnea, Muzak, Mutan Monkey).
Amb homenatge al mític programa de ràdio alternativa ‘Maximum clatellot’ inclòs, odes a la literatura com “Llegir ens farà lliures” o “La libreta”, i viscerals peces com ‘2021’ o l’emocionant ‘Re-estàrter’… ‘Pla especial ‘ consolida Caja de ordenación número 4 com una de les bandes més transgressores de l’actualitat. Un combo intransigentment personal, la música del qual no només és capaç de projectar un emocionant i idiosincràsic imaginari poètic, sinó que directament escapa a comparacions d’estil estanques. La Dèlia i en David transcendeixen el gènere musical per adoptar atributs de les arts escèniques, de l’spoken word i fins i tot de l’art contemporani. La seva música -i els seus imponents directes- suposen una experiència impactant, inexplicable, crua i intimidant però alhora sofisticada. Una proposta que és política alhora de filosòfica i que menta allò artístic en estat pur.
Ens trobem davant d’una de les poques bandes de rock veritablement personals de l’actualitat. Un duet que imprimeix veritat i bellesa esmolada a les seves cançons i que és capaç d’assolir allò que pràcticament ningú no aconsegueix entreveure en l’escena d’oci cultural actual. És a dir, induir la nostra sublimació. Canviar-nos.

-
Festival4 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques5 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques5 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible5 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga