Connect with us

Novetats discogràfiques

Ni indie, ni punk: Anabel Lee. La banda catalana presenta el seu àlbum debut de títol homònim

Publicat fa

el

Anabel Lee, la banda de Terrassa toca tots els pals, explota totes les seves referències a la posada de llarg del seu primer àlbum titulat igual que el nom de el grup. Un debut en què Borja, Víctor, Perdi i Jordi deslliguen el potencial que s’entreveia en els singles “Cabezas de Cartel”, “Sobran Defectos” i “La Mejor Canción del Año”, amb una força sorprenent per a un grup novell que advoca per un so de clara inspiració britànica, amb una interpretació del so post-punk i new wave.

Anabel Lee han demostrat una determinació irreductible traduïda a l’enèrgica actitud que emanen les seves cançons. Els Anabel Lee és un compendi d’11 talls d’un so rabiós i urgent, melodies d’intenció popera que enganxen des de la primera escolta, lletres amb continguts enganxosos per cantar-les a ple pulmó. Himnes d’un grup festivaler, carn de directe, que incita a ballar amb temes ràpids, directes i molt intensos.

11 temes que suposen una reivindicació de el so punk-pop més desacomplexat, que incita a la dansa

Les lletres i temàtiques són un dels punts forts de el disc, a més dels seus tres hits previs, peces autoconscients de la seva pròpia visió com a grup DIY a la qual cal afegir la divertida “Plaza Mayor”, ofereixen un repertori en el qual trobem desamors com “Deberías Estar Conmigo” (nou single i vídeo), “Qué quieres de mí” i “Cuando despiertas”, nihilisme i buits existencials a “Tardes muertas” i “Quizás te espere (Igual que Ayer)” , històries quotidianes de personatges entranyables com “Un Monstruo viene a verme”, i fins i tot s’atreveixen a parlar sobre ansietats com la pesadillesca “Terrores Nocturnos”. Unes cançons en les que és molt fàcil sentir connexió i identificació.

Aquest disc homònim en el qual trobem reminiscències sonores de treballs de Peter Hook, Pete Shelley o Jarvis Cocker com influències més recognoscibles, veu la llum a través d’Ártica i compta amb la participació del productor i enginyer de so Carlos Hernández Nombela que ha treballat en discos de bandes consagrades com Triángulo de Amor Bizarro, Carolina Durante, Airbag, Pereza, Los Planetas, Najwa Nimri o Sidonie entre d’altres.

Bolos

LAS ROBERTAS troben llum al present en el seu nou àlbum “All we need is now”

Published

on

By

Durant els darrers mesos hem compartit alguns avenços com “Everything I wanted to be” i la pròpia “All we need is now”, però ara el disc ja està complet. Deu cançons que es mouen entre el britpop, la psicodèlia i el shoegaze, i que troben LAS ROBERTAS en un moment especialment honest i lluminós.

Hi ha alguna cosa que ens agrada especialment aquest àlbum. Mentre tot sembla empènyer-nos cap al següent, “All we need is now” proposa tot el contrari: quedar-se un moment on som; escoltar amb calma, perquè el present és lúnic lloc on alguna cosa pot canviar.

Amb un so que connecta la psicodèlia dels 60 amb les atmosferes del shoegaze, el Britpop i el rock alternatiu dels 90—en la línia de The Brian Jonestown Massacre, Lush o Slowdive—la banda captura la bellesa de créixer al costat d’una altra persona, on el pas del temps dóna forma a un amor que evoluciona.

I, com tot bon disc, “All we need is now” aviat deixarà de viure sol als altaveus. En els propers mesos, LAS ROBERTAS ho presentaran en directe per França i Espanya.

LAS ROBERTAS
All we need is now
1. Everything I wanted to be
2. Like a Flower
3. All we need is now
4. Shifting to happiness
5. It’s alright (open your eyes)
6. Running free
7. Chained sadness
8. Garden
9. Live and let live

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.