Connect with us

Novetats discogràfiques

The Indian Runners dona la benvinguda al duet Tarta Relena amb un EP

Publicat fa

el

Tarta Relena se sumen a l’aventura associativa de The Indian Runners. Fa temps que els seguien la pista, però al concert de l’Adoberies Fest d’enguany els va fer decidir “tant de bo poguéssim editar el que fan”.

L’Helena i la Marta es van conèixer i van començar a cantar; un cant que hipnotitza i que recull el bo i millor de la tradició d’arreu. Lluny, però, d’interpretacions carrinclones, Tarta Relena reinterpreten melodies velles amb l’instrument més bell: la veu. Arrangen cançons populars, poemes i textos i hi experimenten sense límit. El resultat són colors i timbres nous mercès a la conjunció de dues veus úniques.

The Indian Runners editarà el seu primer treball, un EP que sortirà a l’inici del 2019 en què afegiran recursos electrònics al joc melòdic habitual.

Novetats discogràfiques

BLUMI ens presenta “Jaguar”, el primer senzill del seu àlbum debut que es publicarà pel segell belga Capitane Records a principis del 2027

Published

on

By

A través d’una composició íntima, enginyosa i profundament lúcida, “Jaguar” explora un dels temes més antics i universals: la tensió entre el desig de solitud i la necessitat dels altres. El que primer sembla una celebració del retraïment es converteix gradualment en una altra cosa completament diferent: la constatació que les interaccions humanes sovint són les que aporten lleugeresa, rialles i alleujament.

Impulsada per una instrumentació orgànica i uns arranjaments subtils, la cançó es mou entre el folk contemporani, les textures electròniques discretes i la composició literària. La veu lleugerament velada d’Emma Broughton porta la cançó amb una fragilitat controlada que recorda a vegades a Beth Gibbons, Rozi Plain o Adrienne Lenker.

Després de col·laborar amb artistes com Bon Iver, Feist i The National, Blumi ha anat construint gradualment un món musical singular format tant pel folk, el jazz i la música clàssica com per la folktrònica i l’R’n’B.

Blumi és el projecte de la cantant, compositora i multiinstrumentista francobritànica Emma Broughton. Va llançar el seu projecte en solitari el 2018 després de col·laborar amb diversos artistes de l’escena musical independent francesa i internacional, com ara Bon Iver, Feist, The National, Thousand i Mina Tindle.

Blumi crea un so folk modern que és alhora sensible i inventiu, modelat per la seva formació en música clàssica i jazz, així com pel seu amor per la folktrònica i l’R&B. Les lletres tenen un paper central en la seva obra: dóna tanta importància al significat com a la musicalitat de les paraules. La seva veu distintiva, fràgil però controlada, íntima però profundament expressiva, es troba al cor de la seva composició.

Profundament compromesa amb la col·laboració, la música de Blumi es nodreix dels artistes i músics que l’envolta, creant un univers creatiu ric i en constant evolució.

El resultat és una obra que es percep com atemporal i arrelada al present, portada per cançons delicades però poderoses que perduren molt després d’acabar.

Després de dos EPs aclamats per la crítica, Blumi presenta “Jaguar” el 17 de juny de 2026, el primer senzill del seu àlbum debut, que es publicarà a principis del 2027.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.