Connect with us

Novetats discogràfiques

Mucho Peor, el single presentació del nou disc dels Thee Operators

Publicat fa

el

A BCore donen la benvinguda a Thee Operators, que vénen d’Astúries i estan influenciats pel pop i el punk de bandes com Fountains fo Wayne, Redd Kross, The Muffs, Pixies o The Buzzcocks. Des del pop sixties a l’escena punk passant pel pop més underground, el seu so es caracteritza tant per la potència i immediatesa de les seves cançons com per les cuidades melodies.

El grup comença al 2012 com a trio. Amb aquesta formació, a més de les primeres maquetes, editen dos EP ‘s. El primer, Ups & Downs (2015 – autoeditat), va ser gravat i produït per Ángel Kaplan (The Cynics, Peralta, Doctor Explosión, Bubblegum …) i el segon “Thee Operators Ruined my life” (2017 – Segell Bramante / CGTH Records) es va gravar en OVNI Estudios. Un any més tard, la cançó que obre aquest últim EP entraria a formar part de les 100 cançons preferides de 2018 del Sótano de Radio 3.


Mucho Peor és el seu primer single de presentació, amb el qual anuncien disc pel 3 d’Abril que portarà el mateix nom que el del single que l’avança. Mucho Peor tracta sobre la pseudo felicitat que obtens a l’enrotllarte en la teva pròpia desgràcia i el menyspreu per un mateix, a qui no se li han passat pel cap aquests pensaments alguna tarda diumenge? El single ja està disponible a totes les plataformes digitals!

Novetats discogràfiques

EL PETIT DE CAL ERIL torna amb nou disc després de tres anys de silenci

Published

on

By

Avui 23 d’abril, diada de Sant Jordi, El Petit de Cal Eril anuncia per sorpresa el seu retorn, després de tres anys de guaret, i la sortida del nou disc “ERIL ERIL ERIL”, així com els concerts de presentació a Barcelona. Aquí podeu veure el teaser del disc.

Per tal d’explicar les novetats en persona als seus seguidors, per Sant Jordi el grup s’instal·la al C.A.T. de Gràcia. Entre les 13h i les 21h hi haurà muntat un iglú de vent com el que acollirà els concerts de presentació, dins el qual es podrà escoltar el nou disc i aconseguir-lo en vinil de manera anticipada.

El llançament oficial a botigues i plataformes digitals serà el dia 9 de maig, sense que aparegui abans cap single previ. No obstant, ja es pot aconseguir el vinil des d’avui al web del grup.

També s’han anunciat els concerts de presentació, que tindran lloc els dies 10-11-12-13 de juny a IDEAL Centre d’Arts Digitals, a Barcelona. Les entrades ja estan a la venda aquí.

‘ERIL ERIL ERIL’
Llançament oficial: 9 de maig de 2025

Tot això que t’explico no és mentida, és història.

El setembre de 2022, després de sis anys de saludable hiperactivitat, El Petit de Cal Erils’acomiadava amb un cartell que indicava: “Tanquem per anar a pescar”. Llavors vingué el silenci. Ningú sap gaire com ha passat l’estona, a quina cala ignota ha estat tirant la canya. Però malgrat el misteri, ja estem en disposició de confirmar que els anys de guaret han donat fruit. El Petit de Cal Eril torna.

El Petit de Cal Eril torna tal com se’n va anar: sense gaires explicacions, quasi per art de màgia. No hi era, però de cop ja hi sóc. Sense fer soroll ja té llest un nou disc, 12 noves cançons que, si féssim cas del títol, haurien de ser marca de la casa, ADN pur: “ERIL ERIL ERIL”, es diu. Però com que a la primera cançó ja ens alerta que “jo ja no sóc qui era”, doncs a veure.

Perquè els que coneixeu El Petit de Cal Eril ja sabeu que no acostuma a transitar pel camí senzill, que necessita obrir vies i moure’s pels marges. Té una mica d’al·lèrgia a fer les coses com les fa tothom. Aquest és doncs un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.

“ERIL ERIL ERIL” s’ha enregistrat a l’estudi-teatre del grup a Guissona, amb el californià Luke Temple a la producicó i Paco Loco d’enginyer de so. Les mescles són de Jordi Matas i el màstering, de Heba Kadry.

Per presentar el disc en viu, El Petit de Cal Eril oferirà una sèrie d’actuacions molt especials i úniques que transcorreran en un espai alhora oníric i efímer: dins un iglú de vent.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.