Novetats discogràfiques
Els barcelonins Aldrin y Collins tornen amb un nou single!

Algú ho havia de dir; i, a més, cridar-ho ben alt: tots tenim por i fem el que podem per intentar ser feliços. No serveixen de res el postureig i els artificis amb què moltes vegades ens presentem al món des de les xarxes socials; de res valen les nostres grans i buides opinions o les nostres preteses veritats si en el fons som infeliços. Potser, reconèixer el que som, en la nostra vulnerabilitat i contradicció, és el primer pas per estar a gust al món. “Yoga i coca”, el nou single de la banda catalana Aldrin y Collins, és aquest crit de sinceritat, el reconeixement de la nostra condició humana més bàsica, la confessió de les nostres necessitats més honestes.
Expressat tot això en clau de rock alternatiu cru, fogós i directe, “Yoga i coca” marca el retorn, cada cop més endurit i elèctric, de la formació de Cerdanyola del Vallès. Després de més d’una dècada de trajectòria, i deixant enrere les melodies pop dels seus primers treballs, Aldrin y Collins han agafat embranzida i energia renovada durant la pandèmia per trencar en miques els dos anys de silenci i d’absència dels escenaris. Amb una fórmula que recorda la de Viva Belgrado o Japandroids, però que beu també de bandes com Nueva Vulcano, Bad Religion, Fugazi, Refused o Metz, el quartet barceloní presenta amb aquest primer avenç el que serà el seu cinquè treball discogràfic: Conciertoconsuelo, que veurà la llum passat l’estiu amb la col·laboració de Subpost Records, Ta-ta Boom! Records i Carcosa Records. Soroll, amor, teràpia i humor bateguen alhora en cinc temes resistents, desvergonyits i necessitats de calor i companyia.
Aldrin y Collins són Gerard Batllori (guitarra i veu principal), Xavi Hernández Navarro (bateria i cors), Pau Alcalde (guitarra i lletres) i David García (baix): una banda que, en contra del que sol passar, ha empitjorat les seves cançons. Durant 12 anys de trajectòria, i sempre des de Cerdanyola del Vallès (Barcelona), han passat de les melodies pop, les lletres críptiques i els teclats de les seves inicials La Vocación Optimista (2012) i Volador Trueno (2014) a un so eminentment elèctric, enèrgic, emotiu i menys produït, còmode entre el rock alternatiu nord-americà i l’escena guitarrera catalana. Els darrers dos treballs, Escuchas (2016) i Odisea en el Espacio de Confort (2018), tots dos amb el segell de confiança de Bcore, PYT y Musarañas, els ha permès oferir desenes de concerts a tota la península i en espais, festivals i iniciatives de tota mena a Catalunya. Fins que va arribar la pandèmia del cóvid, que els ha sumit en certa invisibilitat. Ara tornen amb un nou treball discogràfic de cinc temes: “Conciertoconsuelo”, del qual “Yoga i coca” és el seu primer avenç.

Breus
HERMANN GÄNS publica nova cançó

Hermann Gäns publica «Le héron». Nova cançó que ve acompanyada d’un vídeo realitzat pel mateix artista, amb què anticipa el seu primer àlbum, el qual veurà la llum el 13 de juny sota el títol de «Le moulin».
«Le herón» forma part d’una delicada obra minimalista, amb incursions en la música de síntesi, en què Gäns desplega un exercici excepcional d’exploració i d’instrumentalització de la memòria, amb el que aconsegueix activar informes des de l’irracional, la bellesa dels quals detona la nostra sensibilitat.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga