Connect with us

Novetats discogràfiques

Bullit treu el primer single “The Conflict” del que serà el seu nou disc “B Major”

Publicat fa

el

A tots ens arriba aquest moment en què cal fer el pas, el gran salt. Potser signifiqui superar alguna cosa dolorosa que no podies deixar enrere, resoldre un conflicte o enfrontar-te a alguna cosa que portes posposant massa temps; encara que tot es resumeix en el mateix: prioritzar-te una vegada per totes i enfocar-te en la direcció correcta. Però això no és fàcil. Per a aquest tipus de gestes necessitem energia que ens doni valor, i en aquests casos la música sempre serà la nostra millor aliada: el combustible adequat. Com ho és precisament “The Conflict”, el nou single de la banda catalana de punkrock ultramelòdic Bullitt, que està de tornada després de vuit anys de silenci discogràfic amb un nou àlbum “B Major”, que veurà la llum el 5 de maig segell BCore (format físic coeditat juntament amb Cgth Records, L’Agonia de Viure i Saltamarges).

Després d’avançar ja “Fix Myself”, aquella pildorada efervescent plena de melodia i energia per aixecar el més gris dels dies, “The Conflict” confirma que els millors Bullitt estan de tornada. Poderós, vibrant i amb la capacitat d’infondre’ns el coratge que necessitem, el nou avenç de “B Major” va néixer d’un riff sense sortida que la banda tocava al local d’assajos; fins que un bon dia va sorgir una melodia i un ritme i tot va agafar sentit. El resultat és un tall elegant, amb gust d’aquell gran salt que vam fer dels 90 als 2000, que uneix les harmonies vocals de Lemonheads o Superchunk amb l’energia i l’electricitat de Foo Fighters o Jimmy Eat World. La veu femenina, per cert, és d’Isa Fernández (Charades, Aries, Màgia Bruta).

El videoclip que acompanya el single, ideat i realitzat per Xavi Vicens, ens mostra Bullitt als Ultramarinos Costa Brava durant les sessions d’enregistrament de “B Major”, el seu nou disc. Tot plegat sota la mirada còmplice del seu amic, Xavi Vicens, mentre la banda abusa de la confiança del capità Santi Garcia, gaudint d’aquells petits moments únics que només es donen en les ocasions en què la banda visita l’estudi.

Tot just una setmana després del seu llançament, el dia 13 de maig, Bullitt presentarà el seu nou àlbum a l’Altimira Festival de Cerdanyola del Vallès. El 26 ho faran a la sala Atzavara de Sant Feliu de Guíxols i el 30 de juny al Cicle A Prop, a Espai Jove l’Estació de Girona. I el 21 d’octubre a la sala Moby Dick de Madrid

Format físic coeditat junt amb Cgth Records, La Agonía de Vivir i Saltamarges. Pre-Order del disc aquí

Novetats discogràfiques

Estribillo al cerebro: LA PALOMA publiquen el seu nou single “Sé lo que quiero”

Published

on

By

Hi ha cançons que s’intueixen importants des de la primera vegada que se senten. “Sé lo que quiero” n’és una: de les que saps que t’acompanyarà durant molt de temps: als concerts de La Paloma als que assistiràs i també als teus auriculars. De melodia immediatament reconeixible i tornada que s’adhereix al cervell de manera irremeiable, el tema tracta sobre “habitar un espai físic o temporal -explica la banda- que s’ha anat degradant. Passa el temps i no hi ha millora, però, per alguna raó, has de resistir i quedar-te una mica més, tenint clar que les coses canviaran”. Com sempre, el trio és capaç de trobar la tecla generacional, convertint els seus lliuraments en petits himnes.

El grup estarà presentant la cançó en directe (i tots els seus clàssics) aquest 21 de juny a Matadero Madrid en un concert al costat de Baiuca, Hinds i Error 97

“Sé lo que quiero” és el segon avançament del que serà el segon àlbum de La Paloma. El combo radicat a Madrid es va convertir en una de les sensacions més fascinants de l’escena rock nacional amb l’aparició del seu ja mític primer EP “Una idea, pero es triste” (2021). La posterior publicació el 2023 de ‘Todavía no”, el seu disc de debut en format llarg, va confirmar les expectatives dipositades al grup i li va servir per fer el salt definitiu de promesa a realitat contrastada. L’expectativa, per tant, davant la nova feina de Nico, Lucas i Juan és màxima i els singles previs no fan més que corroborar-ho.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.