Connect with us

Bolos

Wud presenten “Meant to Collide”, el seu nou disc, a Barcelona el proper dijous 8 de juny

Publicat fa

el

Col·lisionar i col·lapsar són verbs que qualsevol de nosaltres, en el seu sa judici, intenta evitar tant sí com no per viure en calma. Tret que tinguis la teva trajectòria ben clara; llevat que tinguis els sentiments molt ben posats. Tret que siguis wud. Perquè l’ara trio de mathrock procedent de Torelló no té por del xoc, de trencar-ho tot en mil trossos per després curar-se reconstruint-ne els fragments. Aquí el leitmotiv de “Meant to Collide”, el seu nou disc, publicat a BCore el 21 d’abril passat. I és precisament surfejant aquest magma emocional on wud treuen pit, donant-li un nou sentit a la paraula “valor”: el que cal per col·lisionar, col·lapsar, demanar ajuda i començar la reconstrucció gairebé des de zero.

El segon àlbum del grup arriba tres anys després del debut “Okeanos” (2019), tres també són els components nuclears que el formen actualment (i no els cinc d’abans) i, una altra vegada, tres són les lletres amb les quals queda el nom de la banda (wud), que abans feia referència a la fusta (Wood). Sembla que en tres anys hagin canviat moltes coses i és així, el grup ha crescut alhora que s’ha reduït i aquest nou disc així ho testifica. Les vuit cançons concentren de manera més concisa l’ànima del projecte. Encara que el que els continua xiflant és l’atreviment estructurat del math-rock, volen que el treball tingui el punk-rock i el pop constantment a l’horitzó, cosa que fa que el còmput sigui més digerible per a tota mena d’orelles que els agradi la música de guitarres afilades.

wud (wood 2016/2022) neix el 2016 en format trio amb Marc Fernández, Aleix Vilarrasa i Pol Villegas. Al setembre del mateix any graven la seva primera maqueta a Planta Records de la mà de David García. El grup incorpora Arnau Pallarols als teclats i Raimon Costa com a segon guitarrista abans de gravar el seu primer disc, Okeanos (2017), editat pel segell BCore, sota la producció del músic i productor barceloní Eric Fuentes als estudis Lluerna A/ V Durant 2020 i 2022 graven de nou com a trio (sense Arnau i Pol) el seu segon àlbum, Meant to Collide, editat per BCore (BCN) i Stiff Slack (Japó). Actualment es presenten en directe com a quartet, amb l’ajuda de Martí Riera al baix.

wud
Dijous 8 de juny, 21:30h
Heliogábal, Barcelona
Entrades aquí > https://link.dice.fm/Gf0a77cec060

Imatge principal x Sílvia Parés

Bolos

EL MATO A UN POLICÍA MOTORIZADO tanquen la gira mundial de “Súper Terror” amb dates a Europa, passant per Madrid i Barcelona

Published

on

By

Els platencs El Mató a un Policía Motorizado tornen a Europa a finals d’aquest any per coronar la vida i trajectòria del seu àlbum més recent, “Super Terror”, el disc que ha convertit els argentins en un dels grups de moment a nivell global. igual dels tòtems de l’indie rock com dels sons dels 80.

Pel camí fites històriques que no fan més que engrandir la carrera de la banda: telonejant Interpol en la seva gira pel sud dels Estats Units (Paul Banks es va declarar fan del grup), rebentant el Movistar Arena de Buenos Aires davant un enfervorit públic, les 10.000 persones que van assistir al seu concert al Zócalo de Ciudad de México, Vive Latino, Primavera Sound, Lollapalooza, Riu Babel o Tecate Pa’l Nord, sold outs a sales del nostre país com Apol·lo, Razzmatazz, La Riviera o Moon, el Grammy que van rebre com a millor disc de rock per “Unes vacaciones raras” o la conquesta de noves places com Copenhaguen o Milà.

Els seus concerts més recents han comprès una triomfal gira pels Estats Units rematada amb un rotund sold out a Nova York el 18 d’abril passat, a Elsewhere, emblemàtic espai ubicat al cor de Brooklyn. Abans el grup va passar per Dallas, Minneapolis, Chicago, Cleveland i Philadelphia, celebrant també el 20è aniversari de la banda, que compleix dues dècades de discos, directes i cançons que apunten al cor.

Per si no n’hi hagués prou el grup està aquests dies de plena actualitat ja que un dels seus temes emblema, “El Magnetismo”, apareix a “El Eternauta”. La sèrie del moment, adaptació d’una historieta clàssica de ciència ficció argentina creada per Héctor Germán Oesterheld i Francisco Solano López, està protagonitzada per Ricardo Darín i ha rebut una allau de crítiques hiperbòliques des de la seva aparició fa només uns dies.

Tot això antecedeix a una gira que els portarà de nou a Europa per tancar capítol, i en què gaudirem de les dues dates més multitudinàries de El Mató a un Policía Motorizado fins avui al nostre país: el Sant Jordi Club de Barcelona i el Movistar Arena de Madrid vibraran amb hits com “El Tresor” o “Diamante Roto” els dies 22 i 26 respectivament . També passaran en aquesta curta gira europea per la sala Heimathafen Neukölln de Berlín el 23 de novembre i el parisenc Cafè de la Danse el 24.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.