Novetats discogràfiques
aloud music edita el nou disc dels manresans Puput
De totes les maneres d’afrontar un disc, Puput van triar la seva. Res no s’assembla a Puput i Puput, des dels seus inicis, no s’assemblen a res del que hagis escoltat anteriorment.

En el seu ja dilatat camí (és el quart disc), han ziga-zaguejat per camins sinuosos, boscos onírics i espais on l’amor i la mort es donen la mà. Sempre van sortir victoriosos, la travessia ha continuat fent créixer la seva personalitat i ha donat com a resultat el seu disc més orgànic, més directe i més potent. Dir “més personal” fregaria l’absurd en una banda que no té por de dir que la gran premissa que mai no han perdut de vista és que la seva música sigui un diàleg directe amb Déu.
Allunyats de les modes i sense res a perdre, Puput (2n treball homònim a la seva carrera) ha estat madurat a foc lent i gravat per Borja Pérez, qui aporta frescor i un so encara més cru i directe si és possible. És el primer disc on no hi ha guitarra elèctrica. El seu lloc, en comptes de trobar-se a faltar, s’omple de textures i sonoritats que aporten principalment l’acústica i els teclats/sintetitzadors. És increïble que sonin més consistents que mai. Les bases rítmiques són més dures, més presents i reals. La veu teixeix melodies impossibles que ens fan volar per dins. Teclats i sintetitzadors fan de coixí però són més protagonistes que en anteriors entregues. Juguen amb la veu, l’amaguen, sorprenen. El núvol de reverberació sembla deixar veure el cel més clar que mai.
Puput és un projecte que emana sinceritat i que demana una major atenció. La seva música no és de festa major, és aliment per a l’ànima. És amor, és mort, desig, por, obsessió, terra. Un batec orgànic, d’una puresa cristal·lina, amb mil matisos segons l’angle amb què aproximeu la llum. És l’arrel bruta de la terra i la fulla gronxant-se amb la brisa marina.
Columna Durruti
El doble disc ‘Durruti, t’estimo’ arriba a botigues i plataformes aquest divendres
Aquest divendres 17 de juliol es publica el nou doble àlbum “Durruti, t’estimo”, un original i ambiciós projecte que posa música a la vida i el pensament del combatent anarquista Buenaventura Durruti. El llançament del disc coincideix amb el 90è aniversari de l’esclat de la Guerra Civil, un moment clau a la seva vida.
El músic Guillem Caballero i l’escriptor Tuli Márquez, de la mà de La Companyia Les Solidàries, signen el retrat d’un personatge clau en la lluita obrera de fa un segle, esdevingut un mite alhora barceloní i universal.
Avui dijous 16 a les 19h tindrà lloc l’acte de benvinguda a Ultra-local Records, amb l’escolta del disc i la presència dels músics.
Ja s’ha anunciat la data de la presentació oficial del disc a Barcelona. Serà el proper 14 d’octubre a la Sala Apolo, i les entrades ja estan a la venda.

D’un “Jesucrist Superstar” amb vocació punk mutat en el “Tommy” de The Who, amb el record dels Surfing Sirles a la solapa. De l’ “A las Barricadas” als Beach Boys surf simfònics, del pop de cambra de Sufjan Stevens als nous Black Country, New Road o les melodies operístiques de Kurt Weill. Una paleta de colors de totes les èpoques que torna Durruti a la vida, i ressitua els comptes pendents de l’anarquisme.
La Companyia Les Solidàries conforma un supergrup local de luxe, amb membres d’Els Surfing Sirles, Les Testarudes, STA, Chaqueta de Chándal o Les Cruet: Guillem Caballero (teclats i veus), Joan Colomo (guitarra i veus), Júlia Soler (trombó i veus), Xavi Garcia (baix i veus), Irene Molenz (guitarra i veus), Pablo Volt ‘Pope’ (trompeta i veus) i y Pau Albà (bateria i veus), a més de Jordi Castells als visuals.

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
