Connect with us

Bolos

BCore Disc, segell resident durant el mes de febrer a l’Heliogàbal

Publicat fa

el

Aquest mes de febrer BCore és segell resident al Cicle de Segells de l’Heliogàbal, aprofitem per fer un recull de les propostes i dates.

Divendres 9 de febrer 2024
SONIC BEAST, si no fos perquè el concepte tradicional de supergrup no lliga gaire amb els principis del Punk i el Hardcore, podríem dir que Sonic Beast és un supergrup, perquè està format per membres o exmembres d’algunes de les bandes fonamentals de l’escena alternativa de les comarques gironines –concretament, de la seva triple capitalitat històrica: Sant Feliu de Guíxols, Palafrugell i Vidreres–, com ara Bullitt, No More Lies, Illinoise i Bad Mongos.

BUEN DESTINO (imatge principal) Hardcore retorçat, sorollós i intel·ligent. Les influències reconegudes del qual recorren d’un extrem a un altre l’espectre de la música incòmoda. Establerts a Barcelona en 2020, els quatre membres han militat en bandes com Runa, Jack Torrance, It’s Not Not, Standstill, Omega Cinc, Read My Lips o Vòrtex. Si cerques música enfadada, explosiva i punxant i sobretot ràbia, no te’ls pots perdre.

Dissabte 10 de febrer 2024
SERPENT, grup de post-hardcore feréstec i matusser afincat dins de la zona 2 de Rodalies. La consolidació del seu so va arribar amb el seu primer disc. Hardcore “evolucionat” però alhora amb molt de Rock, agressivitat i rugositat. Intentant barrejar Hardcore, Punk, Garatge i Post Rock i amb clares influències de Wipers, Hot Snakes o Fugazi.

SOFA, trio de Zarautz amb més de deu anys d’activitat que barregen Post Hardcore, Math Rock i Post Rock i que no et deixarà indiferent si t’agraden bandes com And Sota I Watch You From Afar o Don Cavallero, però també clàssics com a Led Zeppelin o els seus paisans Dut.⁣

Divendres 23 de febrer 2024
BERNAL (València) és tenir al voltant de 20 anys, és sentir la llunyania d’un futur cada cop més incert i és el plaer de rebre els primers raigs de sol del dia a través de la finestra. Aquest és el context en què exploren la sonoritat de bandes de math-rock com els japonesos Toe i altres més emotives com la dels nord-americans Joyce Manor, deixant-se influenciar per clàssics com Los Planetas, per acabar connectant amb bandes contemporànies com Cala Vento o American Football.

COMIC SANS és un jove quartet de *Donostia (Euskadi) que crea cançons que tenen tots els elements necessaris per a convertir-se en himnes generacionals: lletres recordables, guitarres que poden sacsejar a una sala sencera i tornades per a corejar amb el puny enlaire. Sonen com un coktail de de Cala Vento, Yawners, The Get Up Kids, Marietta, Cap’n Jazz, Modern Baseball i tots els grups de Emo Underground dels últims 20 anys.

Picture by Susana Godoy

Bolos

Els barcelonins ALAVEDRA surten de gira

Published

on

By

El quartet barceloní Alavedra torna a la carretera amb nova gira per diverses ciutats d’Espanya, on presentaran “feliz a la fuerza”, el seu darrer àlbum: un treball de pop amb ironia, guitarres lluminoses i una mirada generacional carregada d’humor i desencís.

Formats per Xiri, Dani, Ret i Genís, fa cinc anys que Alavedra dóna forma a una proposta irreverent que ha passat per festivals com Primavera Sound o Canela Party. En el seu nou disc, el grup navega entre el “fake optimism” i el desfogament emocional i en resum, sobre aquest “feliz a la fuerza” en temps d’aparent optimisme.

La gira arrenca inaugurant l’estiu a Móra la Nova, passa per Navarra, València i Oviedo a la tardor, i s’endinsa a l’hivern amb parades a Lleida, Saragossa, Múrcia i tancament a Madrid.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.