Bolos
El concert de l’Ensorrada fa el salt al circuit peninsular amb Chulería, Joder! i Batec com a caps de cartell
El Col·lectiu Ensorrada organitza el proper dissabte 1 de juny de 2024 la cinquena edició del concert de l’Ensorrada, el festival bianual que aquest col·lectiu cultural celebra a la seva localitat de Rosselló (Segrià). Tindrà lloc al frontó de l’antiga colònia tèxtil d’Alkanís a partir de les 19.00h i l’entrada és gratuïta.
En aquesta nova edició, el certamen presenta el seu cartell més ambiciós fins a la data, amb la presència, per primera vegada, d’una banda de fora del territori català: es tracta del grup Chulería, Joder!, provinents de Bilbao i que visitaran per primera vegada Catalunya de la mà de l’Ensorrada. La banda arriba presentant el seu primer treball La Urbe, el qual els ha permés embarcar-se en una gira per tota la Península Ibèrica i que l’1 de juny farà parada a Rosselló del Segrià. Els acompanyaran com a caps de cartell el grup Batec, que també presenten nou disc No és un simulacre. La banda, formada per músics del Vallès i de Ponent, va ser creada l’any 2015 i des de llavors s’han convertit en un referent de l’escena del punk rock català, amb gires arreu del país i Europa.
El frontó de l’antiga colònia d’Alkanís de Rosselló acollirà el concert l’1 de juny amb un cartell amb gran presència de grups de Ponent
Com és costum, l’Ensorrada també vol ser un escenari obert a les formacions de Ponent, per això també hi actuaran Gos Mullat, provinents d’Alcarràs i que es caracteritzen pel seu hardcore-punk i Pork Chop Boys, un duet de punk-folk acústic format a les Garrigues. L’1 de juny també serà el debut dels trempolins Los Ingenieros de la Universidad de Oklahoma, un duo stoner i hard rock, amb excomponents de Fracaso Escolar. Finalment, al cartell també hi haurà els locals The Strio i Fox System, aquests darrers, amb nova formació.

L’entrada al concert és gratuïta i hi haurà servei de barra i menjar a preus populars. Els concerts començaran a les 19:00h i l’organització publicarà els horaris de les actuacions a les seves xarxes socials.
El Col·lectiu Ensorrada es va fundar l’any 2022 amb l’objectiu d’organitzar concerts i activitats contraculturals al municipi de Rosselló. Des de llavors, ha organitzat 5 concerts de l’Ensorrada –dos a l’any– i altres activitats com vermuts musicals o tallers.

Bolos
TALCO presenta “Tinca”, tercer avançament del seu nou àlbum «FREEK»
“Tinca” aprofundeix en l’univers conceptual de FREEK a través d’un malson marcat per la crítica social, el simbolisme i la reflexió existencial. La cançó retrata així una societat d’individus complaents que creuen que són protagonistes mentre, a poc a poc, perden la pròpia identitat.
A través de “Tinca”, TALCO retrata la condemna de qui persegueix durant tota la seva vida un paper protagonista i acaba descobrint que mai va deixar de ser un simple figurant. Sobre l’escenari amb què sempre havia somiat, D. corre darrere d’un reflector que mai no arriba a il·luminar-lo i acaba acceptant un guió imposat a canvi d’una mínima promesa de visibilitat.
La cançó converteix aquest malson en una metàfora de la societat actual: individus complaents i temorosos que creuen ocupar el centre de l’escena mentre repeteixen paraules alienes i perden, a poc a poc, la pròpia identitat.
Amb aquest nou single, TALCO reafirma la mirada crítica i combativa que ha marcat la seva trajectòria des dels seus inicis, mantenint intacta l’energia patchanka i el punk-rock que els ha convertit en una de les bandes més rellevants de l’escena alternativa europea.

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
