Novetats discogràfiques
FOX SYSTEM publica “L’únic que tinc”, el primer avançament del nou EP “Cançons pòstumes”
Fox System, el grup de punk-rock demencial de Rosselló (Lleida), estrena aquest divendres 15 de maig la cançó “L’únic que tinc“, primer avançament del nou EP “Cançons pòstumes“, que la banda publicarà el pròxim 29 de maig.
El treball estarà format per quatre cançons, i L’únic que tinc en serà l’únic avançament abans de la sortida oficial del disc. El tema parteix dels primers versos del poema Ben poca cosa tens, de Miquel Martí i Pol, però acaba derivant en una crítica al materialisme i a l’abandonament personal. La publicació del senzill anirà acompanyada d’un videoclip produït per L’Holograma Productions.
Aquest nou treball —el primer que publica la banda en cinc anys— es va enregistrar a principis de 2026 a Zamenhof Estudi (Lleida), sota la producció de Víctor Ayuso, que també n’ha signat la mescla. El màstering ha anat a càrrec d’Ultramarinos Mastering, a Barcelona. El disc s’editarà en vinil a través de diversos segells independents: Grans Records, Rat Productions, Mulisec Records, Silencio Tóxico, Discos Pinya i Maybe Yes HC. La portada i l’art de l’edició física són obra del dissenyador Jesús Alcázar “Xai”.
El grup de Rosselló (Lleida) trenca el seu silenci discogràfic després de cinc anys amb un EP que sortirà a la llum el 29 de maig
El títol de l’EP està estretament vinculat amb la temàtica de les quatre cançons que el conformen, centrades en la vida i la mort des de perspectives i moments vitals diferents. Lluny d’un enfocament exclusivament tràgic, Cançons pòstumes també reivindica el vitalisme, la memòria i el record de les persones que ja no hi són. A més, el grup aborda qüestions socials com la crisi de l’habitatge, la salut mental, les addiccions o el consumisme desaforat. Amb aquest títol, Fox System també manté el cinisme que els ha caracteritzat, doncs “Cançons pòstumes” també vol ser una sàtira sobre el suposat final del grup, el qual portava cinc anys sense publicar treball discogràfic i que molts donaven per mort.
Fox System es va formar l’any 2016 i actualment està integrat per Genís Casanovas (veu i baix), Marc Farell (bateria) i Ramon Sanmartín (guitarra). Després de publicar dues maquetes, la banda va editar l’any 2021 el disc Dualitat, un treball que els ha portat a actuar
NdP – Fox System publica ‘L’únic que tinc’, el primer avançament de ‘Cançons pòstumes’ arreu del territori català. Després de publicar diverses versions i senzills en els darrers anys, ara enceten una nova etapa amb Cançons pòstumes, que començaran a presentar en directe aquest estiu.

Novetats discogràfiques
“Mitja Vida”, nou single de MAR PUJOL
En l’univers musical de Mar Pujol no hi ha lloc per a les presses. Fins i tot quan el món que l’envolta avança a tota velocitat, ella sap aturar-se, reflexionar i buscar al seu voltant un punt de suport on seure a observar(se) i entendre(se). ‘Mitja vida’, la seva nova cançó, exemplifica d’una manera molt poètica aquest impuls que la caracteritza. És l’única peça que la cantautora de Prats de Lluçanès avançarà del seu segon disc, D’aquesta aigua no en beuré, que estarà disponible a partir del 16 d’octubre; i en aquesta cançó exposa la necessitat de trobar una arrel que l’agafi fort i la sostingui quan se sent més desbordada, quan té la sensació que passen moltes coses alhora i que no pot arribar a tot.
Seguint el camí del seu EP de debut autoeditat, Trepa, i de Cançons de Rebost, el seu primer disc, publicat el 2024, Mar Pujol torna a fer servir en el seu nou treball la pausa i la contemplació com a mitjà, com la manera de fer créixer les seves cançons a partir de les petites coses per abordar els temes més profunds. A través d’una mirada sensible i inquieta, l’artista catalana observa la quotidianitat i sempre hi troba noves capes de la realitat, a les quals dona vida pròpia utilitzant només la seva veu i la guitarra. Un moment íntim que ens acosta a la seva emoció i que gairebé ens permet escoltar, entre nota i nota, la seva respiració assossegada.
Cançons de Rebost va rebre, entre d’altres, el Premi Altaveu 2024, el Premi Enderrock 2025 de la crítica al millor disc de cançó d’autor i el Premi Alícia 2025 a artista emergent. A més, durant tres anys l’ha defensat en directe al costat de la violoncel·lista Bruna González Subirà en més de 150 actuacions, amb concerts en escenaris de Catalunya i d’altres països, i cites destacades a Bilbao, Groningen o el Canadà. Un èxit rotund que s’ha anat cuinant a foc lent, sense presses, però demostrant que amb calma i naturalitat es pot arribar molt lluny.
El seu nou disc, en canvi, abordarà la contradicció com a motor, una provocació amb què posar en dubte les certeses. Entre l’acceptació i la rebel·lió davant la imperfecció, les cançons de D’aquesta aigua no en beuré habiten aquest lloc incòmode però fèrtil on res no és del tot fix. És la seva manera d’assumir el repte de continuar observant la vida per trobar i distingir els matisos de la seva realitat. Poc després de la seva publicació, Mar Pujol tornarà als escenaris per continuar captivant el públic amb la seva veu i la seva guitarra, amb dates ja confirmades a Barcelona, Girona, altres punts de Catalunya, la península i l’estranger.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
