Connect with us

Novetats discogràfiques

Electrònica lo-fi i UK-garatge a l’EP debut dels OBAL

Publicat fa

el

Ja està disponible l’EP debut dels OBAL, “KIDDO”, del que ja coneixíem el break baleàric AROUND ME i l’old-school rave HUNEY. OBAL és l’associació creativa entre dos dels talents més prolífics de l’escena electrònica de Barcelona, ​​BeGun i Arnau Obiols.

“El duet barceloní OBAL ens porta breaks balearic, una fusió única entre els sons britànics garatge i rave, l’encant lofi de Ross From Friends i les influències mediterrànies de la ciutat natal del grup. El so melòdic, contundent i molt fresc del duo s’adapta tant als escenaris de grans festivals com a l’escolta a casa, com si la clàssica sèrie Artificial Intelligence de Warp s’estrenarà a l’estiu del 2024.

“Around Me” el single debut d’OBAL, es mostra com la baula perduda entre Fred Again i Orbital, el seu malenconiós ganxo vocal es recolza en un ritme rave i l’ambient estiuenc de la costa mediterrània. El seu EP debut “KIDDO”, llançat al juliol, té quatre temes de la mateixa qualitat. Al costat de “Around Me” al disc es troben l’UK garatge trist de “Pulsations”; el vertiginós so de “Huney”; i l’encant gòtic català de la cançó principal. OBAL utilitza les seves influències de manera subtil. El grup està format per dos pesos pesants de l’escena barcelonina, DJs i productors que entre tots dos han punxat als millors clubs de la ciutat i gravat per als segells més interessants, inclòs Hivern de John Talabot. “KIDDO” és el so de la Barcelona moderna: futurista amb respecte pel passat, eclèctic i centrat. Mediterrani, amb la mirada posada al món.” Ben Cardew (Pitchfork/RPS)

BeGun i Arnau Obiols són dos dels productors i músics multiinstrumentistes més influents de l’escena barcelonina.

BeGun: Després de 10 anys de carrera amb 4 LPs i 15 EP més a l’esquena (Virgin, ZZK, Ministry of Sound, Foehn Records, Sincopat), diverses bandes sonores per a films i videojocs i +15 milions de reproduccions en plataformes, el treball de Gunsal H.Moreno (beGun / Akkan / Nansa Bjorg) posa en relleu una forma molt identitària d’entendre la producció musical com a agent necessari de transformació social, posant sempre el focus i la inspiració en temes sociopolítics com són la immigració, la discriminació racial o el canvi climàtic. Sota les seves diferents àlies, beGun ha actuat a festivals internacionals de la talla de Sónar, Mutek, SXSW, DGTL, FIB, BBK Live, Icelandic Airwaves, Cerimònia i Primavera Sound, entre d’altres.

Arnau Obiols: Resident habitual a les cabines de Nitsa, Razzmatazz, La Terrrazza i The Scotch Of St. James (Londres), Arnau ha publicat en diversos dels segells més prestigiosos del panorama electrònic internacional com són Compost Records, Hivern Discs, Ibadan, Local Talk, and Internasjonal, a més de ser cofundador de TAF KIF Records juntament amb MLiR i col·laborador de John Talabot al duo Mioclono. Percussionista i bateria des dels 8 anys, les seues produccions i actuacions es caracteritzen per un segell personal sempre elegant i eclèctic. Arnau Obiols ha actuat també a festivals internacionals de la talla de Sónar, Mad Cool, DGTL, ATP, Glastonbury, Brunch Festival i Primavera Sound, entre d’altres.

Va ser en una actuació conjunta i improvisada al Primavera Sound de Barcelona quan beGun i Arnau Obiols van decidir unir les seves forces en aquest nou projecte denominador comú de tots dos talents i és justament Primavera Labels el segell que veurà fructificar aquesta aventura conjunta.

Novetats discogràfiques

“Mitja Vida”, nou single de MAR PUJOL

Published

on

By

En l’univers musical de Mar Pujol no hi ha lloc per a les presses. Fins i tot quan el món que l’envolta avança a tota velocitat, ella sap aturar-se, reflexionar i buscar al seu voltant un punt de suport on seure a observar(se) i entendre(se). ‘Mitja vida’, la seva nova cançó, exemplifica d’una manera molt poètica aquest impuls que la caracteritza. És l’única peça que la cantautora de Prats de Lluçanès avançarà del seu segon disc, D’aquesta aigua no en beuré, que estarà disponible a partir del 16 d’octubre; i en aquesta cançó exposa la necessitat de trobar una arrel que l’agafi fort i la sostingui quan se sent més desbordada, quan té la sensació que passen moltes coses alhora i que no pot arribar a tot.

Seguint el camí del seu EP de debut autoeditat, Trepa, i de Cançons de Rebost, el seu primer disc, publicat el 2024, Mar Pujol torna a fer servir en el seu nou treball la pausa i la contemplació com a mitjà, com la manera de fer créixer les seves cançons a partir de les petites coses per abordar els temes més profunds. A través d’una mirada sensible i inquieta, l’artista catalana observa la quotidianitat i sempre hi troba noves capes de la realitat, a les quals dona vida pròpia utilitzant només la seva veu i la guitarra. Un moment íntim que ens acosta a la seva emoció i que gairebé ens permet escoltar, entre nota i nota, la seva respiració assossegada.

Cançons de Rebost va rebre, entre d’altres, el Premi Altaveu 2024, el Premi Enderrock 2025 de la crítica al millor disc de cançó d’autor i el Premi Alícia 2025 a artista emergent. A més, durant tres anys l’ha defensat en directe al costat de la violoncel·lista Bruna González Subirà en més de 150 actuacions, amb concerts en escenaris de Catalunya i d’altres països, i cites destacades a Bilbao, Groningen o el Canadà. Un èxit rotund que s’ha anat cuinant a foc lent, sense presses, però demostrant que amb calma i naturalitat es pot arribar molt lluny.

El seu nou disc, en canvi, abordarà la contradicció com a motor, una provocació amb què posar en dubte les certeses. Entre l’acceptació i la rebel·lió davant la imperfecció, les cançons de D’aquesta aigua no en beuré habiten aquest lloc incòmode però fèrtil on res no és del tot fix. És la seva manera d’assumir el repte de continuar observant la vida per trobar i distingir els matisos de la seva realitat. Poc després de la seva publicació, Mar Pujol tornarà als escenaris per continuar captivant el públic amb la seva veu i la seva guitarra, amb dates ja confirmades a Barcelona, Girona, altres punts de Catalunya, la península i l’estranger.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.