Novetats discogràfiques
SANDRÉ publica “Paciencia Infinita” el seu quart álbum
En els temps que corren, el punk torna a ser més necessari que mai. Com si alguna vegada els temps haguessin estat favorables; o com si en algun moment el punk hagués deixat de ser vigent i valuós. El 2026 ens està posant a prova a tots plegats, i convé recordar quines eines tenim a l’abast per resistir. El punk pot ser una d’elles. Cap altre gènere canalitza millor la necessitat de descompressió. Combina ràbia i diversió com cap altre, fins al punt de poder ser gairebé terapèutic, tant per a qui el fa com per a qui l’escolta. En aquest context, la banda barcelonina Sandré, nascuda el 2018 a les esquerdes de l’underground, es posa al servei del seu públic amb una recepta senzilla per no enfonsar-nos davant del món que ens envolta, resumida en el títol del seu nou disc: PACIENCIA INFINITA.
Descompressió i diversió, protesta i exploració. Això és el que buscava el quartet a l’horade compondre el seu tercer àlbum, el primer amb el segell Calaverita Records. Descompressió perquè les seves cançons responen a situacions que els generen ràbia, més des d’un pla personal, relacional i social que no pas estrictament polític -tot i que també hi és, de manera indirecta-; i diversió perquè el disc esdevé el pretext ideal per explorar els límits del punk i del rock, portant més enllà la seva identitat sonora. PACIENCIA INFINITA és un àlbum de composicions molt singulars que eixamplen el marc creatiu de Sandré, amb estructures més obertes, noves textures rítmiques i una combinació del seu llenguatge musical amb elements del rock alternatiu, el krautrock, el math rock, el garage o el post-punk.

Aquesta línia queda clara des del primer tall, “EMPATÍA NO”, amb la seva textura expansiva, la rítmica contundent i una arquitectura instrumental gairebé de trencaclosques. A partir d’aquí, el repertori passa pels acords esmolats de “GÉMINIS MAL”, la primera cançó de desamor de Sandré; per la solidesa i la força de “CABEÇA”, aquesta mescla visceral de tensió i electricitat amb la col·laboració de Miguelito García (“Dandy Piranha” de Derby Motoreta’s Burrito Kachimba i Cervatana); per un pogo de 55 segons titulat “JOIA DE MALVIURE”; i per l’energia imparable de “GOLDEN”, per acabar tornant a l’esperit punk més directe i honest amb “A-MU-MÍ”, la peça final.
Data de sortida: 29 de maig amb Calaverita Records
Pel camí, però, també s’atreveixen amb altres terrenys. Es plantegen reptes, sovint per reforçar l’expressivitat del que volen explicar. A “DISCURSO MOTIVACIONAL”, per exemple, un tema on col.labora el barceloní BANANI, juguen amb canvis de compàs per generar una energia molt ballable, gairebé caricaturesca d’un cryptobro hiperestimulat i de masculinitat fràgil. A “PIJAMA DE FUSTA” trenquen l’estructura a mig tema i el deixen dissoldre’s en un fade-out gairebé infinit per expressar el desgast que ens imposa el sistema. De manera similar, a “EL POU” també desmunten l’estructura per reflectir aquells moments en què ens envaeix la foscor. I a “SIEMPRE MÁS” juguen amb el contrast irònic entre el punk psicodèlic de les estrofes i les melodies pop de la tornada, com a metàfora sonora de com pesa el que és dolent i com de lleuger pot ser el que és bo.
A PACIENCIA INFINITA, les cançons parlen de frustració, de l’angoixa de la rutina, de foscor, de la dificultat de resoldre conflictes i, fins i tot, per primera vegada, de ruptures i desamor. Però també posen en valor la importància de trobar força en les persones que tenim al costat com a acte de resistència, i de qüestionar les normes com a acte de llibertat. Aquí rau el fons esperançador del disc: la necessitat d’unir-nos per gaudir de la rebel·lia. “EXCEL DE NORMAS” n’és el millor exemple: si publicar una cançó tocada conjuntament amb els seus amics Chaqueta de Chándal no és divertir-se i trencar esquemes, què ho és? Per això serveix el punk. I amb això, la paciència pot ser infinita.
Imatge principal x Jordi Oms
Columna Durruti
El doble disc ‘Durruti, t’estimo’ arriba a botigues i plataformes aquest divendres
Aquest divendres 17 de juliol es publica el nou doble àlbum “Durruti, t’estimo”, un original i ambiciós projecte que posa música a la vida i el pensament del combatent anarquista Buenaventura Durruti. El llançament del disc coincideix amb el 90è aniversari de l’esclat de la Guerra Civil, un moment clau a la seva vida.
El músic Guillem Caballero i l’escriptor Tuli Márquez, de la mà de La Companyia Les Solidàries, signen el retrat d’un personatge clau en la lluita obrera de fa un segle, esdevingut un mite alhora barceloní i universal.
Avui dijous 16 a les 19h tindrà lloc l’acte de benvinguda a Ultra-local Records, amb l’escolta del disc i la presència dels músics.
Ja s’ha anunciat la data de la presentació oficial del disc a Barcelona. Serà el proper 14 d’octubre a la Sala Apolo, i les entrades ja estan a la venda.

D’un “Jesucrist Superstar” amb vocació punk mutat en el “Tommy” de The Who, amb el record dels Surfing Sirles a la solapa. De l’ “A las Barricadas” als Beach Boys surf simfònics, del pop de cambra de Sufjan Stevens als nous Black Country, New Road o les melodies operístiques de Kurt Weill. Una paleta de colors de totes les èpoques que torna Durruti a la vida, i ressitua els comptes pendents de l’anarquisme.
La Companyia Les Solidàries conforma un supergrup local de luxe, amb membres d’Els Surfing Sirles, Les Testarudes, STA, Chaqueta de Chándal o Les Cruet: Guillem Caballero (teclats i veus), Joan Colomo (guitarra i veus), Júlia Soler (trombó i veus), Xavi Garcia (baix i veus), Irene Molenz (guitarra i veus), Pablo Volt ‘Pope’ (trompeta i veus) i y Pau Albà (bateria i veus), a més de Jordi Castells als visuals.

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
