Novetats discogràfiques
MINIBÚS INTERGALÀCTIC tornen amb “Per sentir-me ple”, un catalitzador de rock psicodèlic que obre el camí cap al seu segon disc
Ja arriba! Ja s’acosta! A poc a poc comences a sentir el tucu-txaca tucu-txaca del baix i la bateria, que s’apropen com un tren en marxa i, quan te n’adones… ja hi ets a dins! És el nou senzill de Minibús Intergalàctic, “Per sentir-me ple”: una autèntica força motriu de rock psicodèlic que ve de lluny per fer-te viatjar i transformar-te.
La metàfora perfecta d’aquell pensament obsessiu i progressiu que vas rosegant i rumiant fins que, finalment, en un moment de culminació catàrtica, t’esclata just al davant i t’ajuda a sortir del bucle.
La nova peça del quintet català, que remet a la seva vessant més expansiva i lluminosa, és el primer avançament del que serà el seu segon disc després de Meditacions des dels Miratges Mercúrics (2024) i l’EP Música Humana: Thalassa (2025). Un treball, previst per a aquesta primavera, que s’endinsa en territoris més crus i ombrívols del que ens tenien acostumats, marcat per la neo-psicodèlia, el noise i el post-punk dels vuitanta i noranta. Tanmateix, “Per sentir-me” ple només parteix d’aquesta foscor per anar obrint i esvaint els núvols a la recerca de l’alliberament.
“El primer avançament, “Per sentir-me ple”, deixa entreveure la influència de la neo-psicodèlia, el noise i el post-punk dels vuitanta i noranta que impregnen el disc, però avança expandint-se cap a la llum tot preservant la vessant més lluminosa del grup“
Creix i creix, sempre cap amunt, com les cançons de Spiritualized, buscant la llum, com si Jason Pierce hagués acabat una partitura iniciada per The Jesus and Mary Chain. Sense desviar-se ni un mil·límetre del traçat rítmic motorik de la base, i embolcallada per la distorsió esmolada de les guitarres, la nova cançó de Minibús Intergalàctic porta un pas més enllà la seva fórmula habitual: aquesta barreja de pop seixanter, acid folk i rock setanter amb vernís psicodèlic que els fa únics dins l’escena.
“Per sentir-me ple” és una reflexió sobre la paradoxa humana de l’egoisme que de vegades s’amaga rere el sacrifici. Sobre aquell plaer estrany que sentim en sostenir la queixa, en percebre’ns com a víctimes i màrtirs. Sobre com construïm identitats a partir de donar per generar un deute i així rebre alguna cosa a canvi. Sobre el que fem per omplir buits, per cobrir mancances i per sentir-nos complets. No sempre és el més saludable, ni el més constructiu ni el més altruista; de vegades només són placebos i substitutius. Però, ep, aquí continuem! Cada dia buscant noves maneres de sentir-nos una mica més plens, tot acceptant que sempre arrossegarem mancances i buidors. Perquè, si no fos així, tampoc no hi hauria motors, ni trens, ni explosions, ni cançons.
Minibús Intergalàctic també aprofiten l’ocasió per anunciar les primeres dates de presentació del nou disc, que tindran lloc a la sala Platea de Girona el 24 d’abril, a la sala Upload de Barcelona el 9 de maig, a la sala Lo Submarino de Reus el dia 22 i al Cafè del Teatre de Lleida el 30 del mateix mes.

Novetats discogràfiques
REMEI DE CA LA FRESCA estrena ‘Ciao Remei’, avançament de l’EP ‘Mesures extraordinàries’
Remei de Ca la Fresca acaba de tornar d’una fugaç gira britànica, amb concerts a Manchester, Leeds i Londres. Les imatges de l’aventura es poden descobrir en un road-video que han publicat avui i que serveix -atenció, per presentar una nova cançó, “Ciao Remei”, que ja es pot escoltar a totes les plataformes.
“Ciao Remei” és una amenaça d’abandonar-ho tot, una carta de dimissió no acceptada. Però és sobretot el primer single d’avançament del nou EP “Mesures extraordinàries”, que es publicarà el proper 28 d’octubre i que es presentarà en viu el 13 de novembre a la sala Razzmatazz. Es tracta d’un disc urgent, fruit de la necessitat imperiosa de publicar noves cançons i retorçar el repertori en viu després d’un període d’intensa activitat. Benvinguts al miracle ultra-liberal dels d’Arbúcies, aquell poble on l’aigua la converteixen en or.
La publicació d’aquests nous temes i l’inici de la nova gira coincideix en el temps amb l’estrena al festival In-Edit del documental “Però abans d’això hi haurà set”. Realitzat per Màrius Intente i Pau Ballesté, segueix el grup d’Arbúcies al local d’assaig i a la carretera, però posa sobretot èmfasi en la seva implicació en la lluita contra l’explotació dels aqüífers del Montseny per part de les companyies embotelladores. La primera projecció tindrà lloc el diumenge 1 de novembre als cinemes Aribau de Barcelona, amb la presència de la banda.
Propers concerts
7/11 Palma – FiraB
13/11 Barcelona – Razzmatazz
03/12 València – 16 Toneladas
11/12 Reus – Lo Submarino
12/12 Granollers – Roca Umbert
16/01 Manresa – Stroika

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
