Connect with us

Novetats discogràfiques

Puzzles y Dragones tornen amb “El final de mi felicidad”, primer avançament del seu segon LP

Publicat fa

el

Puzzles y Dragones estan a la recerca de la cançó de pop perfecta, sense pressa ia l’onada de projectes indiepop forans com The Field Mice o el segell Cloudberry Records, però també amb la vista posada en alguns grups del pop espanyol dels 80 com Los Secretos, als quals sempre han reivindicat.

Fora de modes i al seu ritme, emulant els seus ídols però donant-li gran importància a la manera d’entendre la gestió de la seva música i el sentit de pertinença a una comunitat, Puzzles y Dragones s’han convertit en un referent de militància indie i d’amor pel pop més bell.

S’estrenen a El Genio Equivocado amb una agredolça cançó en què demostren que un final pot ser el principi d’una cosa encara més brillant.

Miguel Atienza (La Fonoteca Barcelona) sobre “El final de mi felicidad”: Els cànons dicten que la cançó pop perfecta s’ha de desenvolupar i resoldre en 3 minuts, però òbviament amb això no arriba, ha de tenir una cosa més, la més difícil, la que busquen tots els grups, de vegades tota la vida: emoció.

I de capacitat d’emocionar van sobrats Puzzles y Dragones. Ja van demostrar al seu primer disc com són experts a deixar les emocions a flor de pell partint de l’homenatge als seus referents (Felt, Another Sunny Day, Family…), però sobretot lluint una sensibilitat desarmant que es plasma en un jangle pop delicat, que no naïf.

Som a finals de juliol: calor i platja. La cançó de l’estiu es balla al sol i amb vistes al mar, però “els Puzles”, però, a “El final de mi felicidad” ja ens avancen a aquests dies més curts, de llum crepuscular, on els banyistes fan les maletes i el fugaç amor adolescent torna a la seva ciutat. Això podria ser al que canten Dani, Miguel, Mark i Alberto en aquesta tornada que torna a ser, és clar, emocionant “Amb tu se n’anirà la meva felicitat…” amb una trompeta que recorda els primers Belle&Sebastian

Tot el que és bo s’acaba, també l’estiu, però com deien Chucho el millor encara ha de passar. Aquest primer avenç anticipa un dels discos més esperats de la temporada i deixa el llistó altíssim. La perfecció pop existeix i ara com ara tenim ja una prova. Però espereu a sentir la resta…”

Novetats discogràfiques

La banda de hardcore punk de Boston, HAYWIRE, presenta un nou avançament del seu esperat àlbum, que veurà la llum aquesta tardor a través de Roadrunner Records

Published

on

By

Haywire, una de les bandes més representatives de la nova generació del hardcore punk de Boston, la banda ens presenta “Interstate Love Affair”, nou single i un dels temes principals del seu proper àlbum, “I Don’t Wanna Say Goodbye”, que veurà la llum aquesta tardor a través de Roadrunner Records.

“Interstate Love Affair” resumeix bona part de la identitat de Haywire: la contundència del hardcore clàssic de Boston que es troba amb l’actitud de l’street punk i l’Oi!, donant forma a un tema directe, visceral i construït al voltant d’aquesta energia col·lectiva que defineix tant les cançons com els explosius concerts.

Sorgits dins de la nova generació que manté viva la històrica escena de Nova Anglaterra, Haywire han passat de fer-se un nom als circuits hardcore nord-americans a convertir-se en una presència cada vegada més habitual en escenaris internacionals, recolzats per una intensa activitat en directe i diverses gires internacionals.

El 2025, la banda va acompanyar Dropkick Murphys durant la seva gira europea, estrenyent encara més els vincles entre dues generacions del punk de Boston. Aquesta connexió es va materialitzar posteriorment a New England Forever, un llançament conjunt publicat al març de 2026 que reuneix vuit cançons entre temes originals, versions i col·laboracions, reivindicant les arrels obreres i la identitat musical de Nova Anglaterra.

Amb “Interstate Love Affair”, Haywire obren ara una nova etapa. El single serveix com a avançament de ‘I Don’t Wanna Say Goodbye”, un àlbum que veurà la llum aquesta tardor i que confirma l’aposta de la banda per portar el so, l’actitud i el sentiment de pertinença de Boston a una audiència cada vegada més gran.

El llançament arriba a més en un moment especialment intens per a Haywire. Després del seu pas per Sound & Fury, la banda viatjarà a Austràlia del 20 al 28 d’agost, abans de continuar amb una extensa agenda de concerts als Estats Units juntament amb alguns dels noms més importants del punk i el hardcore contemporani.

Entre les properes dates destaquen la seva actuació juntament amb Turnstile a Milwaukee, diverses dates amb Circle Jerks, així com la seva participació a festivals com Louder Than Life, Riot Fest, Four Chords Festival, CBGB Festival, Aftershock, Furnace Fest, Sick New World i Warped Tour.

Amb “Interstate Love Affair”, Haywire consoliden la seva posició com una de les bandes que estan portant el llegat del hardcore de Boston cap a una nova generació, mantenint intactes els elements que han definit històricament l’escena de Nova Anglaterra: cançons directes, actitud, comunitat i una identitat construïda a força de carretera i escenaris.

I Don’t Wanna Say Goodbye
Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.