Connect with us

Novetats discogràfiques

Böira estrenen “Brot”, el primer single del segon àlbum de la banda

Publicat fa

el

Böira van voler recollir les cendres resultants del seu primer disc i crear alguna cosa. Aquesta va ser la premissa que va portar a la banda a compondre un segon disc. Per aquest motiu, “Cendres ~ Mineral” no es pot entendre sense l’existència de “Si de la runa Naixes”, un primer àlbum que va donar vida i experiències úniques als seus components, donant-los ales per seguir treballant dur, com abans.

Immersos en el que implicava moure un primer disc, les idees ja van anar fluint, pinzellades del que podia acabar sent un futur segon àlbum, sense deixar el camí que el present els estava brindant. A el temps, es van adonar que les idees no paraven de rajar, però enyoraven un fil conductor que va fer que el primer disc s’entengués com una peça única, fet que sovint va fer que els nervis brollessin, ja que des de la seva experiència els costava entendre un disc si no seguia aquesta premissa.

Quan la ressaca de la primera feina es va haver calmat, van començar a veure les coses diferents i van anar agafant totes les peces, mirant amb quines altres encaixaven, fent que al final, tot quadrés. Van aprendre a sentir-se còmodes amb la manera de treballar, fins i tot quan les idees fixes fluctuaven. Van marcar un nou camí, una nova etapa que culmina amb “Cendres ~ Mineral“. Un trencaclosques amb peces provinents de llocs infinitament llunyans entre si però que al seu torn, creen un tot sorprenent, únic i revitalitzador.

«Brot» és el single escollit per Böira per presentar el seu nou treball. Un tema que coqueteja amb el mathrock salvatge de velocitats impossibles, on el viatge gira cap a terrenys de calma, assossec i bellesa als que la banda ens té acostumats. Grandíssim aperitiu del que ve!

“Cendres ~ Mineral” arribarà el proper 23 d’abril co-editat per Aloud Music i la pròpia banda.

Bolos

BRIGHTON 64, últim disc, última gira

Published

on

By

BRIGHTON 64, el llegendari grup de Barcelona, tancarà durant els propers mesos la seva prolífica i exitosa carrera. Serà un comiat llarg i intens, que inclourà la publicació d’un disc amb cançons noves, dos projectes cinematogràfics i una gira final que els farà viatjar una vegada més per tots els racons del país.

El nou disc es troba en ple procés de gravació i es publicarà amb el segell BCore Disc la tardor d’enguany. Inclourà un total de deu cançons amb títols com «Lennon nunca estuvo aquí», «Juguete roto», «2024» o «Hemos tenido suerte».

L’última gira començarà coincidint amb la publicació del disc i continuarà al llarg de l’any vinent, amb dos concerts finals a la sala El Sol de Madrid i la sala Apolo de Barcelona, previstos per a finals del 2026.

Paral·lelament, el grup treballa en un documental que repassarà la seva trajectòria i també en la banda sonora d’una pel·lícula de ficció, el rodatge de la qual s’iniciarà la tardor de 2025.

Els membres de BRIGHTON 64 volen compartir aquest comunicat, adreçat als seus nombrosos i fidels seguidors:

«Es fa difícil donar una notícia com aquesta, i tots els que ens coneixeu sabreu que per a nosaltres és doblement difícil, perquè la nostra identificació amb el grup ha estat absoluta des de temps immemorials. La trajectòria d’un grup acostuma a tenir un principi i un final, i creiem que aquest moment ha arribat per a nosaltres. La primera etapa de BRIGHTON 64 es va acabar de manera abrupta, amb un concert estrany a la plaça de toros de Tomelloso, l’estiu del 1989, i aquell final va ser el reflex d’una carrera plena d’alts i baixos, alegries i decepcions. La segona etapa, que va començar l’any 2011, ha estat més estable i gratificant, però també ha provocat un cert desgast, i sobretot, la sensació d’haver assolit uns objectius que mai no hauríem imaginat el dia que vam fundar el grup. Hem publicat dotzenes de cançons i hem fet centenars de concerts davant d’un públic que ha anat canviant lleugerament al llarg dels anys, però el nucli del qual són uns seguidors acèrrims que per a nosaltres han estat el veritable combustible que ens impulsava a tirar endavant. El fet que els concerts més recents hagin estat dels més apoteòsics de la nostra carrera, i la solidesa i el respecte musical i personal que hem aconseguit entre els cinc membres del grup ens ajuden a pensar que aquest és un bon moment per acabar: acabar mentre encara estem en bona forma.

Però en aquesta ocasió no volem marxar sense acomiadar-nos de tots els que ens heu seguit, estimat i protegit al llarg dels anys. I ens agradaria que aquest comiat fos especial. Especial, per a nosaltres, vol dir treure un últim disc amb temes nous, cançons que puguin fer companyia en el futur  les cançons de sempre; i especial significa també tocar en directe a totes les ciutats que ens han acollit, perquè mai ens ha fet mandra sortir a la carretera i fer quilòmetres per trobar-nos amb la nostra gent. Esperem que es vagin confirmant una pila de dates al llarg dels propers mesos i que ho puguem celebrar junts.

BRIGHTON 64 ha estat per a nosaltres una forma de vida, i tenim nombroses proves, inesborrables i constants, que per a vosaltres també ho ha estat. Per aquesta raó, no podem estar més contents. Moltes gràcies i fins aviat».

Ricky Gil, Albert Gil, Jordi Fontich, Eric Herrera, David Abadía.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.