Novetats discogràfiques
willis drummond treu nou disc “Hala Ere”, energia continguda

willis drummond tiren cap a una especie grunge, amb l’arquitectura de la música indie original i l’emergència del rock’n’roll punk, tant estimada pels grups australians. Aquestes influències del grup es troben en dos discos anteriors, produïts amb Burke Reid (The Drones, Courtney Barnett) a les muntanyes d’Euskal Herria. El nou disc “Hala ere” està ple d’influències 90’s, gravat com als 70’s, però sona molt 2022.
“No obstant això” és la traducció del títol del disc. Els textos plasmen l’observació d’una societat malalta, en equilibri precari a la vora de l’abisme, on els problemes ambientals i socials es barregen amb els fluxos migratoris i amb les nostres contradiccions capitalistes. Altres lletres són més personals, el grup també deixa una mica més despai al pop que en els seus treballs anteriors.
Els 9 temes de “Hala ere” van ser gravats a la seva nova seu, “Shorebreaker”, en directe, sense metrònom. Escoltem el quartet en la seva més pura i simple expressió, amb pocs instruments afegits. El disc està produït per Johannes Buff, germà de Felix i amo dels estudis Shorebreaker. Va guanyar l’aposta d’aconseguir reproduir a l’estudi el volum i l’energia de willis drummond en directe.

willis drummond ha estat un assumpte de família durant gairebé vint anys. Intransigents fills del DIY, van començar vivint junts en una casa, al camp, i no han parat de girar i produir ells mateixos la seva música, primer amb el col·lectiu bIDEhUTS i després amb el seu propi segell Tabula Rasa Records.
Van ser al principi del fenomen underground, i ara són un dels grups imprescindibles a l’Euskal Herria, tant al nord com al sud del Bidasoa. És en gran part gràcies als seus enèrgics concerts que deuen reconeixement i reputació com a banda en directe.
La portada és una fotografia de Guillaume Fauveau, col·laborador habitual dels estudis Shorebreaker. Nascuda d’una idea del grup, representa una mandarina, símbol de l’absurd de la nostra forma de vida descrit a “mandarina”, el tema que obre el disc.
El disc esta disponible desde el 18 de novembre en una magnífica edició en vinil (gatefold, vinil de color) i CD (digisleeve, llibret de 16 pàgines), dissenyada per Mikel Larratxe, així com a totes les plataformes digitals.

Novetats discogràfiques
CRIM presenta el nou disc “Futur Medieval”

El nou LP dels tarragonins CRIM sortirà a finals d’any i serà presentat juntament amb Brigade Loco i Kaleko Urdangak a Barcelona el 13 de desembre.
CRIM presentaran el seu nou disc, “Futur Medieval”, el proper 13 de desembre a Barcelona, acompanyats de BRIGADE LOCO i Kaleko Urdangak.
“BARCELONA, el tretzè dia del dotzè mes de l’any en curs. 13/12
Escolteu, gent de cor valent, com s’acosta el FUTUR MEDIEVAL al Paral·lel 62! Amb dos ferotges estendards, Kaleko Urdangak i BRIGADE LOCO, arribats a lloms de les cavalleries basques, serà l’especial primer concert de presentació del nou disc amb aquest títol, que sortirà poques llunes abans, del qual faran poques llunes abans.
Només podran travessar el portal els portadors d’entrada, disponible a www.hfmncrew.cat. Si no vols quedar-te fora de les muralles, sigues el primer a respondre a la trucada i empunya la teva entrada (i una espasa de plàstic tampoc estaria malament!)”

-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga