Connect with us

Novetats discogràfiques

Ja està aquí “RATAS”, el nou avançament de Fresquito y Mango

Publicat fa

el

Ja està disponible “Ratas”, el nou avançament de Fresquito y Mango, banda espanyola de referència a cavall entre el punk pop i l’hyper que aquest any ens presentaran el seu disc debut.

“Ratas” és el tercer avançament del primer disc de Fresquito y Mango. Ens trobem davant d’un tema més malenconiós que de costum, en què els de Saragossa fan ostentació d’un estil més minimalista: encara que estiguin acostumats al pop-rock, el duet demostra que és capaç de desenvolupar-se en altres atmosferes més assossegadas que tenen cura del detall. A “Ratas” podem escoltar referències a artistes com Rosalía o Joji en temes com “Hentai” o “Slow Dancing In The Dark”. A més, prossegueixen amb el seu diferencial estil mantenint melodies enganxoses que recorden temes de principi dels 2000, que estan tornant a ser referenciats a l’escena actualment.

La producció ha passat per mans de Juan Figols, Juan Pedrayes i rematada per Kim Fanlo, productor essencial al més pur pop espanyol, i qui ha donat cohesió i coherència al disc.

En aquesta cançó, a més, prossegueixen amb l’estela de les noves referències sonores que ja aventuraven en els seus avenços anteriors, “Cuerpo y sangre” o “Núbe Gris”: artistes com 100gecs o underscores, música propera a l’hypernoisepop, l’urban-punk i l’electrònica.

Novetats discogràfiques

“Bury Me In The Craters Of The Moon” el nou disc de MADEE que marca el seu retorn

Published

on

By

Madee “Bury Me In The Craters Of The Moon” LP no sona com un simple retorn, sinó com una banda reapareixent des de les seves pròpies ruïnes per trobar una nova manera d’avançar. Després d’anys marcats per pauses, canvis interns i una trajectòria sempre travessada per anades i vingudes, aquest vuitè disc apareix com una mena de reconciliació: amb la seva història, amb les seves pèrdues i amb aquesta forma tan seva de convertir la fragilitat en intensitat melòdica. L’àlbum arribarà a l’octubre del 2026, 25 anys després del seu debut, i confirma que Madee segueixen sabent habitar aquest espai on l’èpica emocional mai no necessita aixecar la veu.

Musicalment, el disc condensa tot el que ha fet reconeixible a la banda des dels seus primers anys: aquesta cruïlla entre indie rock d’arrel noventera, slowcore, posthardcore melòdic i una sensibilitat molt propera a l’emo més atmosfèric. Però aquí hi ha res diferent: les cançons són més directes, més compactes, gairebé com si haguessin volgut reduir el seu univers a mitja hora sense cap gest sobrant. Enregistrat de nou a Ultramarinos Costa Brava amb Santi Garcia, el so conserva aquesta profunditat de sempre, però amb una llum més frontal, menys boirosa. A estones recorda Bedhead, l’etapa més emocional de The Appleseed Cast o fins i tot certs passatges de Low, on la contenció pesa tant com l’esclat.

Una part essencial del disc torna a ser a les lletres de Mark Swanson, l’escriptura de la qual segueix aportant a Madee aquesta dimensió gairebé literària que sempre els ha separat de molts grups de la seva generació. Aquí els textos giren al voltant de la pèrdua, la transformació i la presència constant dels que ja no hi són. El primer avançament, “All My Ghost Friends”, ja deixava clar aquest to: records convertits en fantasmes quotidians, la memòria com una cosa que no desapareix sinó que canvia de forma i segueix ocupant espai dins d’un. No hi ha dramatisme fàcil; més aviat una tristesa serena, com qui accepta que certes absències acaben formant part del paisatge.

El més interessant de “Bury Me In The Craters Of The Moon” és que no intenta recuperar l’aura de discos com Orion’s Belt, sinó ampliar-ne el significat des d’un altre lloc. Sona a banda que ja ha travessat prou esquerdes per entendre que la nostàlgia, per si sola, no sosté res. Les pintures d’Anna Gallés recuperen visualment l’enllaç amb les primeres portades, però el disc mira endavant: més sobri, més fosc i, potser per això, també més humà. No busca repetir una etapa mítica, sinó demostrar que fins i tot després del desgast, dels comiats i dels silencis llargs, encara es pot escriure una cosa bonica des de la vora del cràter.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.