Connect with us

Novetats discogràfiques

LAS NUBES avancen el senzill “Pesada” i obren el pre-order del seu nou àlbum

Publicat fa

el

Las Nubes ens van presentar el 17 de maig “Pesada” com a últim senzill d’avançament de ‘Tormentas Malsanas”, segon àlbum d’estudi de la banda nord-americana que veurà la llum el 14 de juny –reserves aquí– ; i en què continuen desenvolupant un rock alternatiu ple de fuzz, melodies pop, actitud garage-punk i amb estructures que els acosten a gèneres com el dream pop i el shoegaze; i tot això amb lletres en anglès, castellà i portuguès.

La banda va ser fundada per Emile Milgrim i Ale Campos, dues dones clau dins l’escena noise de Miami, que han girat de llarg a llarg dels Estats Units al costat de bandes com Shannon and the Claims, Sheer Mag, Torche, o el llegendari Iggy Pop – van ser la primera formació íntegrament femenina de The Stooges– qui les ha avalat des de ja fa temps.

Després dels EPs ‘Matter that soils or blackens’ (2014), ‘Conveniently broken’ (2015) i ‘Some things to let go’ (2017), el 2019 la banda publica el seu àlbum debut, ‘SMVT’, en què ja mostra la seva característica barreja d’una actitud punk rock i un so dream pop, tot ple de fuzz, en diversos idiomes i amb un caràcter molt 90s. Un any després, el 2020, llançarien un nou EP compartit amb la banda Palomino Blond; i el 2022 el directe ‘Live Nubes’. I així és com arriben a Ecstatic Peace / Daydream Library (segell discogràfic de Thurston Moore de Sonic Youth), on llancen el 2023 unes primeres versions de les cançons “Enredados” i “Drop in”, que ara formen part del seu nou lliurament, ‘Tormentas Malsanas’.

El passat 19 d’abril publicaven un nou senzill titulat “Would Be”, on reflexionaven sobre les oportunitats perdudes a la vida amb un so que els apropava a formacions com Pixies, Hole o Lush. Ara, estan de tornada amb un últim avançament, “Pesada”, en què la banda es presenta en una faceta molt més propera a gèneres com l’stoner i el sludge per parlar sobre aquelles persones que sempre estan presumint de tot fins que arriba el moment de la veritat. Aquest nou senzill ve acompanyat d´un videoclip de Mariana Mendoza.

Ale y Emile son Las Nubes. Fotografía por © Sal Rispoli

Novetats discogràfiques

DAN PERALBO I EL COMBOI publica el seu segon disc “Quin goig”

Published

on

By

Des de la presentació del disc a l’Apolo fins a diferents de festivals o fent vibrar a les millors Festes Majors de Catalunya, l’any passat els de Torelló van recorrer els principals escenaris de Catalunya reivindicant-se, clara i desacomplexadament, com una banda de rock. Tant si és per saltar entre el públic a mitja cançó o fer pujar a tocar les guitarres a un espontani: autèntics, frescos i sense filtres a cada decisió. El rock és la seva identitat.

Va ser al novembre de 2025 quan Dan Peralbo i El Comboi van baixar dels escenaris  per endinsar-se a l’estudi de Montgrí (Cala Vento), on van enregistrar el que divendres passat va sortir a la llum com el seu segon disc: Quin goig

El disc el conformen 11 cançons que proposen un viatge per l’univers de la banda. Entre guitarres i melodies que s’enganxen, la genuinitat característica dels de Torelló travessa l’auricular per arribar a cada part del cos i de l’anima de qui l’escolta. 

Quin goig anirà acompanyat d’una gira amb els festivals més destacats del nostre país com el Cruïlla, el Vida, l’Embassa’t… i de les millors festes majors on es podrà veure el més característic del grup: el seu directe. Fresc, genuí i electrificant, veure Dan Peralbo i El Comboi dalt de l’escenari és com banyar-te al mar després d’un hivern llarg, el cos i l’ànima bateguen perquè gaudeixen d’una experiència única dins del panorama musical actual. 

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.