Connect with us

Novetats discogràfiques

DANI VEGA (guitarrista de Mishima) anuncia el seu àlbum de debut en solitari amb el single “Flotant”

Publicat fa

el

Els seguidors de la banda catalana Mishima coneixeran Dani Vega per ser el seu guitarrista en els darrers set àlbums que han publicat. Ara, després de 20 anys de trajectòria amb el conjunt barceloní, prepareu-vos per conèixer el Dani Vega compositor solista, ja que aquesta tardor, concretament el 25 d’octubre, llançarà el seu àlbum de debut, “Así de frágil” és, a través del segell Eclipse Records. Un treball profundament personal amb què el músic ha aconseguit entendre’s i explicar-se a si mateix furgant en el seu passat, i gràcies al qual ha pogut fer les paus amb si mateix.

Un dels millors exemples d’aquest esforç emocional el trobem a “Flotant”: el primer i únic avançament que el músic nascut a les Canàries revelarà del seu disc. Es tracta d’un tall construït amb melodies vocals pròpies d’un pop jovial i despreocupat, però que amaga una dolorosa mirada enrere. “En mis sueños, mis noches, mi desorden / juego a imaginar / que al volver a casa / me preguntarás ¿cómo va?”, confessa a la segona estrofa. Perquè aquí parlem de pèrdua i abandonament, d’un buit i d’absència, en aquest cas la del seu pare, que han modelat la identitat del músic des de petit. Una absència que, simbòlicament, es materialitza en una presència inabastable que manté sempre aquí: “Flotando entre mis lágrimas”.

Cal tenir valor per tornar a un record dolorós, per anar de cara a les teves pròpies ferides, però moltes vegades també és un viatge terapèutic, necessari per tancar-les. Per això el videoclip, obra de Dacil Manrique de Lara, s’ha rodat a la Gran Canària natal de Dani Vega, on tot va començar, amb equip 100% canari. El preciós metratge simbolitza l’intent del músic per reconnectar amb tot el que l’envoltava aleshores per absorbir la tristesa i convertir el record en llum. “Misery is a butterfly”, com deien els seus admirats Blonde Redhead: perquè a la nostra mà està transformar el dolor en una cosa bonica.

Bolos

LAS ROBERTAS troben llum al present en el seu nou àlbum “All we need is now”

Published

on

By

Durant els darrers mesos hem compartit alguns avenços com “Everything I wanted to be” i la pròpia “All we need is now”, però ara el disc ja està complet. Deu cançons que es mouen entre el britpop, la psicodèlia i el shoegaze, i que troben LAS ROBERTAS en un moment especialment honest i lluminós.

Hi ha alguna cosa que ens agrada especialment aquest àlbum. Mentre tot sembla empènyer-nos cap al següent, “All we need is now” proposa tot el contrari: quedar-se un moment on som; escoltar amb calma, perquè el present és lúnic lloc on alguna cosa pot canviar.

Amb un so que connecta la psicodèlia dels 60 amb les atmosferes del shoegaze, el Britpop i el rock alternatiu dels 90—en la línia de The Brian Jonestown Massacre, Lush o Slowdive—la banda captura la bellesa de créixer al costat d’una altra persona, on el pas del temps dóna forma a un amor que evoluciona.

I, com tot bon disc, “All we need is now” aviat deixarà de viure sol als altaveus. En els propers mesos, LAS ROBERTAS ho presentaran en directe per França i Espanya.

LAS ROBERTAS
All we need is now
1. Everything I wanted to be
2. Like a Flower
3. All we need is now
4. Shifting to happiness
5. It’s alright (open your eyes)
6. Running free
7. Chained sadness
8. Garden
9. Live and let live

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.