Connect with us

Novetats discogràfiques

La banda EZPALAK ha presentat el seu quart disc GATZA, per primera vegada amb el seu segell Patana Records

Publicat fa

el

El disc s’està elaborant des de principis d’any, entre un concert de gira i un altre dels seus treballs anteriors, Hortz Aina Hots. Què diu la banda: “Vam començar a fer maquetes i a aportar idees. Inicialment, havia de ser un EP curt, però vam veure que teníem moltes cançons que ens agradaven i vam decidir fer un disc”.

És un disc ben definit per Ezpalak; “perquè inclou tot el que hem fet fins ara; té molts riffs, muntanyes de fuzz, sintetitzadors, cançons més atmosfèriques, però també d’altres més forts i bruts. És un disc equilibrat entre els dos mons pels quals ens movem”, expliquen.

GATZA va ser gravat, mesclat i masteritzat l’abril de 2024 pels membres del grup Eñaut Gaztañaga Ezpalak als Chestnut Studios (Zestoa). D’altra banda, la impressionant portada del disc és obra de Julia Urreaga Aizarna.

Excursió final de Tooth Aina Hots
Durant tot el procés de creació del disc Gatza, la gent de Zesto ha continuat tocant amb el final de la gira Hortz Aina Hots del seu treball anterior. Però s’està acabant, així que estigueu atents! Els darrers concerts seran a Madrid, dia 29, a la sala Nazca; i a Valladolid, el 13 de desembre, a Porta Caeli. Tots dos han treballat amb membres de Free City.
www.ayukenmp.com/agenda

Foto principal per Josu Torrealday

Novetats discogràfiques

MINIBÚS INTERGALÀCTIC, fes de la psicodèlia el refugi de la teva ment

Published

on

By

Entre l’edició d’un disc i un altre, molts artistes aprofiten per tocar en directe, per compondre nova música o, senzillament, per viure. Minibús Intergalàctic, a més de tot això, també s’han proposat publicar un nou EP. Música Humana: Thalassa, que així es diu, és l’interstici que separarà Meditacions des dels Miratges Mercúrics, el seu àlbum de debut publicat fa menys d’un any, a l’abril del 2024, de la que serà la seva continuació, un segon disc que arribarà a finals del 2025 o principis del 2026, de nou sota el segell NEU!.

El quintet català, format a principis d’aquesta dècada a la ciutat de Girona, va aprofitar el premi del concurs Salt a la Fama que van guanyar el 2023, que consistia a gravar a l’estudi Soundclub de Salt amb el productor Lluís Costa, per rescatar idees musicals que, per un motiu o un altre, havien quedat excloses del seu acabat de publicar primer llarg. El resultat són quatre talls ben diferents entre si, però que destil·len i delimiten de manera succinta les seves coordenades estilístiques.

Música Humana: Thalassa(NEU!) és un treball compost per quatre temes que destil·len les coordenades i referències estilístiques de la banda: pop 60s, acid folk i rock 70s sobre vernís psicodèlic

Vam conèixer i ens vam enamorar de Minibús Intergalàctic per la seva explosiva barreja de rock psicodèlic, acid folk i pop seixanter; i això és, en essència, el que trobem a Música Humana: Thalassa. Partint del fet que el seu terreny de joc és la psicodèlia, toquen diferents pals acostant-se a les seves influències per amarar-se’n. Al jangle pop de The Byrds, a “There She Goes Again de la Velvet i al pop clàssic d’harmonies lluminoses a “No tinc temps, per començar. Una cançó autoversionada que obria el seu primer EP, per cert. O al space rock psicodèlic de Spacemen 3 a “Tots els llocs són lluny (caminant amb Clopixol), aquella llarga i creixent cançó concebuda gairebé com un viatge que comença tranquil i acaba sorollós.

El tercer camp d’exploració estilística de Minibús Intergalàctic, el de l’acid folk, queda brillantment representat a Música Humana: Thalassa amb “Senyor artiller, una peça amb arrels en el folk setanter britànic i en Led Zeppelin, però que es va desenvolupant amb ramificacions que treuen el cap en el protoheavy, en les balades metal o en la influència de bandes com Graveyard. Finalment, “Thalassa tanca l’EP oferint-nos un espai segur, oníric i psicodèlic on flotar i balancejar-nos al marge del món; un paisatge sonor que fins i tot podria recordar-nos al post-rock shoegaze de Mogwai.

Aquest últim fragment, totalment instrumental, resulta a més una materialització perfecta de la temàtica que subjau a l’EP: la construcció, gestió i utilització d’aquells espais mentals alternatius que ens allunyen de la realitat, tant per bé com per mal. Pot ser per fugir del buit existencial, per protegir-te d’un món que et sobrepassa, per enfrontar-te als teus propis dimonis o, senzillament, per procrastinar. Al final, parlem d’una forma d’evasió per a la qual, sens dubte, la psicodèlia és el millor combustible. Així doncs, puja a Música Humana: Thalassa i gaudeix dels llocs de la teva ment on et portarà!

Imatge x Jordi Paredes.

Concerts,
Divendres 21 de març > Salt @ La Mirona 
Sábado 22 de marzo > Igualada @ La Bastida 
Divendres 28 de març > Girona @ Festival Strenes 
Dissabte 29 de març > El Prat de Llobregat @ La Capsa 
Dissabte 26 d’abril > La Cellera de Ter 
Dissabte 10 de maig > Vila-seca @ FiM 
Diumenge 11 de maig > Granollers @ Festival MiniBeat 
Dissabte 11 de juliol > Barcelona @ Festival Cruïlla 

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.