Art Visual
FineArt Igualada 2025 arriba a la seva 13a edició amb la dona com a tema central
Del 21 de febrer al 16 de març, FineArt Igualada tornarà a convertir-se en el gran epicentre de la fotografia amb una 13a edició marcada per la reivindicació del talent femení. Per primera vegada, la participació de dones fotògrafes supera la d’homes, i moltes de les exposicions giren entorn de temàtiques com la feminitat, la igualtat de gènere i la lluita pels drets de les dones.
Amb 36 exposicions en espais emblemàtics de la ciutat i dues noves ubicacions –els Horts Urbans del barri del Rec i la nau de La Capelleta–, el festival presenta un programa ambiciós que aposta tant pels grans noms de la fotografia com pel talent emergent.
Els grans noms del FineArt Igualada 2025
FineArt Igualada compta amb fotògrafs de prestigi nacional i internacional amb propostes impactants. Alguns dels caps de cartell són:
- Judith Prat – “Brujas” (Museu de la Pell), una mirada sobre la caça de bruixes als Pirineus entre els segles XV i XVIII.
- Núria López Torres – “Hijas de ningún Dios” (Sala Municipal d’Exposicions), una denúncia sobre la violència contra les dones a Mèxic.
- Pablo Tosco – “Un gesto ofrecido”, un recorregut per crisis humanitàries dels darrers 10 anys.
- Carmenchu Alemán – “Hispania Sacra”, una exploració de la iconografia del sagrat a Espanya i Portugal.
- Jordi Guillumet i Mònica Roselló – “De pedra”, una exposició interactiva on la imatge es transforma amb la presència del visitant.
El festival també dona visibilitat a fotògrafs internacionals de països com Argentina, Suècia, els Estats Units i Holanda, que aporten una visió global i enriquidora.
L’aposta pel talent emergent i les escoles de fotografia
A més de grans figures de la fotografia, FineArt Igualada aposta pel talent emergent amb la participació de diverses escoles de fotografia i disseny, que exposen projectes d’alumnes:
- Escola d’Art d’Olot – “Des de dins”, un viatge introspectiu a través de la imatge.
- Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol – “Arrels i mirades”, una exploració de l’origen i la identitat.
- Aula de Fotografia Lídia Carbonell – “La memòria oblida”, una reflexió sobre la fotografia com a eina per preservar records.
- Groc, Escola d’Arts Plàstiques i Disseny – “Mites congelats”, una reinterpretació visual dels mites universals.
- Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya – “Un verano español”, una mirada irònica sobre l’estètica del “cutrisme”.
- La Gaspar. Escola Municipal d’Art Gaspar Camps – “Novembre plujós”, una aproximació impressionista a la ciutat sota la pluja.
- El Observatorio – “Gritar hasta mezclarnos”, un treball col·lectiu que reinterpreta narratives visuals pròpies.
La participació d’aquestes escoles reafirma el paper del festival com a plataforma de llançament per a les noves generacions de fotògrafs.
Un festival que transcendeix la fotografia
FineArt Igualada 2025 no només ofereix exposicions, sinó també 27 activitats paral·leles, entre les quals hi ha taules rodones, visites guiades, tallers i el Mercat de fotollibres i fotografia. La ciutat es transforma així en un punt de trobada per a professionals, aficionats i nous talents, consolidant-se com un dels esdeveniments més importants de la fotografia a nivell estatal.
El director del festival, Ramon Muntané, destaca que “aquesta edició demostra la maduresa i consolidació del FineArt. L’èmfasi en la dona i la diversitat de propostes el converteixen en un referent cultural de primer ordre”.
El festival, organitzat per l’Ajuntament d’Igualada i l’Agrupació Fotogràfica d’Igualada, reafirma així el seu compromís amb la fotografia com a eina de reflexió i transformació social. El programa complet es pot consultar a www.fineartigualada.cat

Art Visual
XII RÒMBIC, el festival de teatre de titelles per a adults, el 10 i 11 d’abril a l’Ateneu 9 Barris
El festival de teatre de titelles per a adults de Barcelona, arriba a la dotzena edició! Un festival coorganitzat de forma comunitària amb l’Associació Titellaire de Roquetes, la Casa Taller de Marionetas Pepe Otal, La Puntual i l’Ateneu Popular 9 Barris.
Aquest any el Ròmbic proposa un cap de setmana de titelles que viatja entre la tradició i la contemporaneïtat. Històries que combinen humor, crítica i poesia visual, amb companyies que exploren nous llenguatges escènics a partir dels objectes, les titelles i la música en directe.
El festival arrenca divendres 10 d’abril amb l’estrena de la companyia catalana La Dona Calba, en residència a l’Ateneu, que presenta Entresòl 1a, una peça de teatre visual que posa el focus en la precarietat de l’habitatge i les vides que s’hi acumulen.
La programació es completa amb les propostes de Luciano Mansur (Proyecto Frankenstein), Teatro Arbolé (Tragedias de amor y cuernos) i Jordi Bertran (Clàssics).
Dissabte 11 d’abril, la companyia francesa La Pendue presenta La Manékine, una proposta de titelles i música en directe que revisita el conte medieval de La noia sense mans.
Consulta tota la programació a la seva web

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
