Connect with us

Novetats discogràfiques

TOU irromp amb “La Luz”, psicodèlia fosca i un so aclaparador

Publicat fa

el

TOU i el seu nou so amb banda presenten “La Luz”, la seva cançó més contundent i vital editada fins ara i ho fa en format digital i videoclip, sent la síntesi perfecta del seu nou concepte i imatge que podrem veure reflectit a finals de febrer en el seu nou treball “Foscor” (El Genio Equivocado, 2025). Amb “La Luz” TOU reapareix per consolidar-se entre la nova onada de música alternativa del panorama nacional i mostrar-nos una imatge captivadora i una música més enfosquida i etèria que difícilment es troba al nostre territori.

“La Luz” impressiona per la seguretat d’una bateria pesada que sobresurt d’un mur de so i de guitarres que són pròpies del rock neopsicodèlic de bandes com els americans The Black Angels. La veu d’Albert (cantant i compositor) sobrevola la composició més enfosquida i difusa que als discos anteriors (bcn, 2022 i Creixin els arbres, 2023) per expressar i donar suport a la particularitat evocadora de les seves lletres que, en aquesta ocasió, ens interpel·len per proposar-nos viure el present. Per això s’imprimeix un altre concepte que el reforça: la música es fa en el pur acte de caminar en el temps, de viure el present.

“La Llum” és contundent i profunda, fosca i lumínica, psicodèlica i dinàmica. La Llum és un cop sobre la taula que abdueix l’oient en un tràngol psicodèlic. La Llum és aquest moment de transcendència en què vas pujat en el temps i estàs obert a tot allò que pugui aparèixer al camí.

Novetats discogràfiques

EL PETIT DE CAL ERIL torna amb nou disc després de tres anys de silenci

Published

on

By

Avui 23 d’abril, diada de Sant Jordi, El Petit de Cal Eril anuncia per sorpresa el seu retorn, després de tres anys de guaret, i la sortida del nou disc “ERIL ERIL ERIL”, així com els concerts de presentació a Barcelona. Aquí podeu veure el teaser del disc.

Per tal d’explicar les novetats en persona als seus seguidors, per Sant Jordi el grup s’instal·la al C.A.T. de Gràcia. Entre les 13h i les 21h hi haurà muntat un iglú de vent com el que acollirà els concerts de presentació, dins el qual es podrà escoltar el nou disc i aconseguir-lo en vinil de manera anticipada.

El llançament oficial a botigues i plataformes digitals serà el dia 9 de maig, sense que aparegui abans cap single previ. No obstant, ja es pot aconseguir el vinil des d’avui al web del grup.

També s’han anunciat els concerts de presentació, que tindran lloc els dies 10-11-12-13 de juny a IDEAL Centre d’Arts Digitals, a Barcelona. Les entrades ja estan a la venda aquí.

‘ERIL ERIL ERIL’
Llançament oficial: 9 de maig de 2025

Tot això que t’explico no és mentida, és història.

El setembre de 2022, després de sis anys de saludable hiperactivitat, El Petit de Cal Erils’acomiadava amb un cartell que indicava: “Tanquem per anar a pescar”. Llavors vingué el silenci. Ningú sap gaire com ha passat l’estona, a quina cala ignota ha estat tirant la canya. Però malgrat el misteri, ja estem en disposició de confirmar que els anys de guaret han donat fruit. El Petit de Cal Eril torna.

El Petit de Cal Eril torna tal com se’n va anar: sense gaires explicacions, quasi per art de màgia. No hi era, però de cop ja hi sóc. Sense fer soroll ja té llest un nou disc, 12 noves cançons que, si féssim cas del títol, haurien de ser marca de la casa, ADN pur: “ERIL ERIL ERIL”, es diu. Però com que a la primera cançó ja ens alerta que “jo ja no sóc qui era”, doncs a veure.

Perquè els que coneixeu El Petit de Cal Eril ja sabeu que no acostuma a transitar pel camí senzill, que necessita obrir vies i moure’s pels marges. Té una mica d’al·lèrgia a fer les coses com les fa tothom. Aquest és doncs un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.

“ERIL ERIL ERIL” s’ha enregistrat a l’estudi-teatre del grup a Guissona, amb el californià Luke Temple a la producicó i Paco Loco d’enginyer de so. Les mescles són de Jordi Matas i el màstering, de Heba Kadry.

Per presentar el disc en viu, El Petit de Cal Eril oferirà una sèrie d’actuacions molt especials i úniques que transcorreran en un espai alhora oníric i efímer: dins un iglú de vent.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.