Novetats discogràfiques
CRIM ens presenta “Futur Medieval”
CRIM publiquen el seu nou àlbum “Futur Medieval”. Temes com “Festa d’una Persona” o “Presó Mental” mostren la seva energia, grans estribillos i identitat inconfusible.
“Alguns diuen que ho va dir Albert Einstein, però jo crec que ho va dir Stoixkov: “La sort no existeix”. Hi ha grups que viuen tota la vida d’una cançó; els entesos en diuen “One Hit Wonder”, aquí en podríem dir “Flor d’un dia”, que és més nostrat. Altres grups tenen un o dos discos molt bons, fins i tot n’hi ha que en tenen tres. A partir d’aquí ja comença a resultar més difícil trobar grups amb més de quatre discos bons.
Són grups amb una gràcia especial, grups que tothom que els coneix té una referència clara: una base, un concepte, una manera de fer que encisa i enganxa, com és el cas que ens ocupa. El cinquè LP de CRIM, “Futur Medieval”, continua l’estela dels seus quatre anteriors LPs. És un disc collonut, ple d’energia i passió. Com sempre, té els seus hitassos, les tornades corejables, la contundència sincronitzada habitual i aquestes guitarres enrampants que posen els trumfos sobre la taula des de la primera nota.
Com diu una de les seves cançons: “Res de nou?” I què, el plaer adult ja és això. Total, jo ja fa temps que vaig tornar el carnet de punk.” — Jordi “Unclu” Sabatés Ametller
Un disc gravat i mesclat per Santi García a Ultramarinos Costa Brava i Cal Pau Recordings. Masteritzat per Víctor García a Ultramarinos Mastering. Video de la mà de Iván Rodríguez, Xavier Barón i Dori Ionita.
CRIM (2025-2026) GIRA “FUTUR MEDIEVAL”
12/12/2025 || VALENCIA @ Sala Rock City ⇢TICKETS
13/12/2025 || BARCELONA @ Sala Paral.lel 62 ⇢TICKETS
09/01/2026 || DONOSTIA @ Sala Dabadaba ⇢ TICKETS
10/01/2026 || BILBO @ Zorrotzako Gaztetxe ⇢TICKETS
17/01/2026 || MADRID @ Sala Nazca ⇢ TICKETS
31/01/2026 || TARRAGONA @ Sala Zero ⇢ TICKETS
06/02/2026 || VIC @ Sala La cabra ⇢ TICKETS
20/02/2026 || OVIEDO @ Gong Galaxy Club ⇢TICKETS
21/02/2026 || A CORUÑA @ Sala Mardi Gras ⇢TICKETS
07/03/2026 || LLEIDA @ Cotton Club ⇢ TICKETS
13/03/2026 || ZARAGOZA @ La Casa del Loco ⇢ TICKETS
14/03/2026 || ALICANTE @ Sala Marearock ⇢TICKETS

Novetats discogràfiques
“FUM”, la primera mossegada de l’àlbum debut de ZESC
La cançó desplega el so més emboirat de la distorsió de les guitarres i alhora el so més lluminós dels teclats. És com la llum que es filtra a través del fum, un fum que al final de la peça es va espessint fins que pesa.
El tema que sortirà publicat el pròxim 18 de setembre, està compost amb una guitarra dinàmica i un riff repetitiu d’acords oberts; els teclats són la contundència clara de la cançó: nets, però a la vegada colpidors; la bateria sona per dins com mil mamuts galopant; i les veus, una simbiosi entre el trencament i el crit.
La mentida, com a tema central, vertebra la lletra. L’engany crea una ferida oberta i sagnant que amb el pas del temps s’esvairà com el fum.
Nascut al Baix Vallès, el trio és format per Judit M. Gené (teclats i veu), Francesc Gil (guitarra i veu), Olek (bateria). La banda es forma a partir del projecte personal de Cesc el 2019 i des de llavors ha publicat dos EPs, “Seth” i “Ferida”, i un single doble, “Impàs final”.
Des del seu naixement, han estat presents a l’escena local del Baix Vallès i rodalies. Han portat el seu soroll a grans escenaris com l’Heliogàbal, Paral·lel 62, Sala Vol, el BIS Festival i a les Festes Majors de Gràcia. A prop de casa, han actuat al festival FUSIÒNICA i al MINIBEAT de Granollers; i, cal no oblidar, que en les seves múltiples excursions, també han tocat en diversos indrets de Girona com el mític Ateneu 24 de juny i en concerts organitzats per la Jazz Cava de Vic.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
