Connect with us

Novetats discogràfiques

Da Souza ens presenta “Dies D’Atrezzo”

Publicat fa

el

La trajectòria de Da Souza ha dibuixat sempre un suau ascens sostingut. Si “Salsa agredolça” (2020) va significar en certa manera eclosió, amb el nou i disc “Dies d’Attrezzo” estan cridats a consolidar-se entre els grans noms de la nostra escena. No és casualitat que, després de tocar en festivals com el Primavera Sound o Vida, aquesta tardor siguin els encarregats d’obrir la nit d’Antònia Font al Palau Sant Jordi.

Aquest disc, però, no havia de ser un disc. Els mallorquins portaven uns mesos treballant en la banda sonora d’una pel·lícula quan, inesperadament, el projecte va caure i totes aquelles idees musicals va quedar orfes. Després d’uns compassos de dubte, van decidir reconduir-les i donar-los forma de cançons. Aquella essència inicial de banda sonora, però, acaba sobrevolant tot el disc, que es pot llegir també com una oda a les segones oportunitats. I potser per tot això ha acabat essent el disc més personal del Da Souza.

“Dies d’Attrezzo” és una obra coral on entren en contrast les personalitats de tots els membres la banda, que participen solidàriament en la composició i s’alternen a la veu principal. És un puzzle de peces heterodoxes que, miraculosament, encaixen. “Calor de juny” levita un pam sobre el terra mentre “24/7” balla amb ritmes llatins contemporanis. “Bomba de fum” i “Fotogrames” són grans hits d’amor, que trobarien el contrapunt malenconiós a “Diarro” (on col·labora Eva Fernández) o “Meravelles”. També hi trobem “S’ombra”, un somni on cremen desenes de xalets turístics. O la tercera aventura del Falcó, aquest cop emprenent el vol amb la veu de Joana Gomila i les atmosferes de Laia Vallès.

El nou material de Da Souza s’ha enregistrat a cavall entre dos estudis barcelonins (Can Sons i Angel Sound) i una autoescola de Llucmajor (Mallorca) on el grup va muntar el seu estudi portàtil. Mescles de Panxii Badii, màstering de Victor Garcia i producció de Pau Riutort (col·laborador d’El Guincho, Natalia Lacunza, Bad Gyal…), que torna a treballar amb Da Souza després de participar en alguns dels seus enregistraments més reeixits, com el disc “Salsa agredolça” (2020) o el single “Pep” (2021).

Da Souza són Lluís Cabot, Àngel Garau, Biel Stela, Xavier Hernàndez i Guillem Portell. Van debutar l’any 2013 amb l’energia punk “Flors i violència”, aixoplugats pel segell Famèlic, i des de llavors han avançat progressivament cap a un power-pop lluminós i preciosista amb “Gran salt endavant” (2016), “Futbol d’avantguarda” (2018), i l’aclamat “Salsa agredolça” (2020), a més dels EPs “Bossanova infinita” (2015) i “Boleros” (2021). Amb aquest “Dies d’Attrezzo” troben definitivament un so propi i reconeixible, un personalitat a prova d’estils i escenes.

Novetats discogràfiques

QUERALT LAHOZ tria l’oblit festiu a “Pedí Perdón”, la seva cançó més sofisticada i ballable fins ara

Published

on

By

Ja està bé de demanar perdó! Per educades, per comprensives, o simplement per una submissió estructural involuntària, les dones demanem perdó més vegades de les que hauríem, fins i tot quan no en som culpables. Doncs bé, Queralt Lahoz diu prou, i ho fa amb el seu nou single: “Pedí Perdón”. Aquí, l’estrella de Santa Coloma de Gramenet revisa el propi passat per qüestionar-se les vegades que s’ha disculpat quan no li corresponia, expressant musicalment la decisió de no fer-ho. El nou tall, de fet, dibuixa un escenari on l’artista escull un oblit festiu abans que demanar perdó i tornar a una relació amb algú que el feia sentir culpable per una cosa que no era responsabilitat seva. Un oblit basat a cremar la nit ia ofegar els records a la festa ia l’electrònica. Perquè és important aprendre a no demanar perdó ia oblidar: una fórmula que, fet i fet, ens pot ajudar a seguir endavant.

“Pedí Perdón”, segurament la cançó més sofisticada i ballable de Queralt Lahoz fins avui, camina entre sons i samples lo-fi, amb una rítmica que beu del house, on l’electrònica es fusiona amb el R&B, el dance i sons heretats del hip-hop, i on les melodies vocals s’acosten també al soul. Sense renunciar al segell particular que aporta la seva forma de cantar, i amb una elegància que pot recordar Kaytranada, GoldLink o Anderson. , i haver fusionat l’electrònica i les arrels a Alto Cielo, el seu EP de 2023. Un eclecticisme i una capacitat camaleònica que, això sí, sempre parteixen de la seva puresa i la seva veritat com a artista.

AGENDA
ABRIL
26/4 | SEVILLA | Sala Malandar 
28/4 | CASTELLÓN | Coves de Sant Josep (Singin’ in the cave) * Todo se puso azul

MAIG
8/5 | BIME BOGOTÁ
11/5 | PAMPLONA | Baluarte (VERMÚsica) * Todo se puso azul
14/5  | RIVAS-VACIAMADRID | Auditorio Miguel Rios

JUNY
1/6 | ZARAGOZA | Vinosonic Festival
7/6 | PALENCIA | Festival Palencia Sonora
8/9 – 6 | BARCELONA | Share Festival
26/27 – 6 | BARBATE (Cádiz) | Cabo de Plata

JULIO
11/12/13 – 7 | BILBAO | Festival BBK Live
18/21 – 7 | ALCALÁ LA REAL (Jaén) | Festival Etnosur
20 – 7 | XÀTIVA (València) | Nits al Castell (concierto acústico)
26/7 | SANTIAGO DE COMPOSTELA | Festival 17 Grados Ribeira Sacra 

AGOST
7/8/9/10/11 – 8 | ARANDA DE DUERO | Festival Sonorama Ribera
14 – 8 | MAÓ | Es Claustre

SETEMBRE
26/27/28 – 9 | CÁCERES | Festival Extremúsika

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.