Connect with us

Novetats discogràfiques

“Espectacular”, single d’avançament de “Todas Son Correctas” (Montgrí, 2023), el primer LP de Los Manises

Publicat fa

el

Torna el mantra, torna el ritme, tornen Los Manises. El Víctor i el Rubén han estat treballant cançons a foc lent amb la seva actitud sempre inconformista, sempre sorprenent, sempre fluint.

Després de la publicació de “Aristocracia y Underground” (Montgrí, 2020) i de les dificultats evidents que va suposar la pandèmia per al desenvolupament del projecte dels d’Elx, tornen amb un disc una mica més fosc, una mica més bucle, però en què si pares atenció igual t’emportes una hòstia (en el bon sentit).

El primer avançament escollit és “Espectacular”. Cançó força representativa del LP i de Los Manises. I, com ja hem dit, una mica densa, una mica fosca, aparentment repetitiva, però amb sorpresa. Sense necessitat que tot sigui immediat o forçadament catchy.

Les lletres i melodies de Víctor i Rubén són un reflex del seu procés creatiu. Solen aparèixer a la fase final de les seves composicions prenent referències o motius del dia a dia sense l’exigència d’una rellevància més gran. En el cas de “Espectacular”, es tracta de la redimensió d’un speech de Peter de Polvorins que porten tota la vida repetint i amb el que riuen des de l’institut. Aparentment, un acudit, però força profund quan el descontextualitzes i el fiques en una cançó.

El nou disc de Los Manises es dirà “Todas Son Correctas” (Montgrí, 2023) i veurà la llum el proper mes de març.

Des de la primera demo per allà 2016, Los Manises no han deixat d’experimentar i donar voltes a la “música de guitarres” que compon la base del seu so. I és que, encara que no ho sembli, les seves influències van des de Tears for Fears a Mew passant per Talking Heads o Silver Apples. Sent el Folk i el Genre World els seus altres dos pilars.

El Víctor i el Rubén viuen còmodes en un discurs 100% autoreferencial que sovint els serveix com a pretext per fer música junts. Entre el Chinchón i la Dama d’Elx aconsegueixen ficar totes les seves bromes internes, algunes força antigues, que portades a l’àmbit musical es poden arribar a resignificar.

Després de la publicació de “Aristocracia y Underground” (Montgrí, 2020), un EP de 5 cançons el desenvolupament de les quals va estar marcat per la pandèmia, tornen amb “Todas Son Correctas” (Montgrí, 2023), el seu primer disc de llarga durada al que, per primer cop, treballen la producció amb algú extern. Isidro Acedo (I-Ace) ha estat l’escollit per entrar al món de Los Manises. Un món que, tot i ser tan propi, ha pogut ser comprès pel productor a la perfecció. I de quina manera! Isidro i la seva visió més propera a l’Hip-Hop i als sons electrònics han estat totalment determinants en el resultat final del disc, sabent contemporitzar en cada moment com de “todos los caminos son posibles” era el bo per a cada cançó.

Aquest disc de Los Manises és un nou món per descobrir que se’ns presenta de manera molt completa. Ara ballar, ara pensar. Ara simple, ara complex. Ara estàtic, ara elàstic… Tots els camins són vàlids, totes són correctes.

Novetats discogràfiques

QUERALT LAHOZ tria l’oblit festiu a “Pedí Perdón”, la seva cançó més sofisticada i ballable fins ara

Published

on

By

Ja està bé de demanar perdó! Per educades, per comprensives, o simplement per una submissió estructural involuntària, les dones demanem perdó més vegades de les que hauríem, fins i tot quan no en som culpables. Doncs bé, Queralt Lahoz diu prou, i ho fa amb el seu nou single: “Pedí Perdón”. Aquí, l’estrella de Santa Coloma de Gramenet revisa el propi passat per qüestionar-se les vegades que s’ha disculpat quan no li corresponia, expressant musicalment la decisió de no fer-ho. El nou tall, de fet, dibuixa un escenari on l’artista escull un oblit festiu abans que demanar perdó i tornar a una relació amb algú que el feia sentir culpable per una cosa que no era responsabilitat seva. Un oblit basat a cremar la nit ia ofegar els records a la festa ia l’electrònica. Perquè és important aprendre a no demanar perdó ia oblidar: una fórmula que, fet i fet, ens pot ajudar a seguir endavant.

“Pedí Perdón”, segurament la cançó més sofisticada i ballable de Queralt Lahoz fins avui, camina entre sons i samples lo-fi, amb una rítmica que beu del house, on l’electrònica es fusiona amb el R&B, el dance i sons heretats del hip-hop, i on les melodies vocals s’acosten també al soul. Sense renunciar al segell particular que aporta la seva forma de cantar, i amb una elegància que pot recordar Kaytranada, GoldLink o Anderson. , i haver fusionat l’electrònica i les arrels a Alto Cielo, el seu EP de 2023. Un eclecticisme i una capacitat camaleònica que, això sí, sempre parteixen de la seva puresa i la seva veritat com a artista.

AGENDA
ABRIL
26/4 | SEVILLA | Sala Malandar 
28/4 | CASTELLÓN | Coves de Sant Josep (Singin’ in the cave) * Todo se puso azul

MAIG
8/5 | BIME BOGOTÁ
11/5 | PAMPLONA | Baluarte (VERMÚsica) * Todo se puso azul
14/5  | RIVAS-VACIAMADRID | Auditorio Miguel Rios

JUNY
1/6 | ZARAGOZA | Vinosonic Festival
7/6 | PALENCIA | Festival Palencia Sonora
8/9 – 6 | BARCELONA | Share Festival
26/27 – 6 | BARBATE (Cádiz) | Cabo de Plata

JULIO
11/12/13 – 7 | BILBAO | Festival BBK Live
18/21 – 7 | ALCALÁ LA REAL (Jaén) | Festival Etnosur
20 – 7 | XÀTIVA (València) | Nits al Castell (concierto acústico)
26/7 | SANTIAGO DE COMPOSTELA | Festival 17 Grados Ribeira Sacra 

AGOST
7/8/9/10/11 – 8 | ARANDA DE DUERO | Festival Sonorama Ribera
14 – 8 | MAÓ | Es Claustre

SETEMBRE
26/27/28 – 9 | CÁCERES | Festival Extremúsika

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.