Festival
FESTUS 2026, la cultura es cou al carrer de Torelló
El Festus arriba a la seva 29a edició, ocupant, un any més, els carrers, de Torelló amb propostes de dansa, teatre, música i arts visuals que transformen els espais que vivim cada dia. Un festival gratuïy per gaudir durant els pròxims 29 i 30 de maig.
Aquest any posen el focus en la comunitat com una manera de relacionar-nos que cal cuidar. En un context que tendeix a individualitzar les experiències i a mediatitzar les relacions, generar espais de trobada no és menor. Perquè sense trobada no hi ha comunitat. I sense comunitat, no hi ha poble.
La cultura és aquest punt de trobada que construeix comunitat. El Festus és la cultura que es cou al carrer: un espai que es comparteix, es construeix i es defensa.
Vine a viure i celebrar les arts i a reivindicar la comunitat que ens uneix a elles i entre nosaltres, a peu de carrer. Vine a formar-ne part, a divertir-te, pensar, emocionar-te, compartir… El 29 i 30 de maig al Festus!
EL FESTUS ÉS COMUNITAT
La comunitat és un element intrínsec a la gènesi de les arts. Cap artista, ni el més singular possible, és aliè a ella, i els actes d’idear, crear i compartir la seva obra, de ser percebuda pels espectadors i les reaccions i sensacions que ens inspiren, són processos constants de diàleg, d’experiència, de transformació i pertinença.
Aquesta 29a edició del Festus volem reivindicar la comunitat més que mai, com un marc de relacions que cal cuidar i protegir, en un món que tendeix a individualitzar i aïllar les nostres vides, a mercantilitzar les nostres interaccions. Per això el carrer, l’espai públic, comunitari, en el que viu i es construeix el Festus, és l’escenari ideal per activar la nostra dimensió col·lectiva a través de les arts. Perquè la cultura també és allò que ens passa, en un procés de trobada constant, entre nosaltres. Perquè sense aquesta no hi ha comunitat. I sense comunitat, no hi ha poble.
EL QUILÒMETRE ZERO DEL FESTUS
Al Festus creuen que la cultura i les arts ens alimenten com a comunitat i res més proper a aquesta que comptar amb propostes sorgides localment. Aquestes, reverberen a l’epicentre que cada any s’estableix al festival, col·laborant amb iniciatives locals i amb artistes que en algun moment o altre han trepitjat els nostres carrers, com a públic, com a plataforma de sortida, o de visita en el seu camí artístic. El Festus aposta pel talent de casa i en un any com aquest, encara més.
FESTUS EN MOVIMENT
Hi ha quelcom en veure dansa per carrers i places que connecta i dona un context diferent a la disciplina. Al Festus creuen en el moviment, en expressar idees, sentiments, històries a partir del cos humà, en enllaçar un art ancestral amb la vida contemporània, amb nous llenguatges, amb l’experimentació, amb el gaudi. Fer-ho a l’aire lliure, servint-se d’un entorn fluid, junts, al mateix nivell, ho converteix en una experiència comunitària.

EL SO DEL FESTUS
La música sempre ha mogut el Festus. Bandes emergents que han esdevingut pilars de l’escena, noms més consagrats i projectes internacionals singulars que casen amb la idiosincràsia del festival, comptant amb l’espontaneïtat de projectes locals que s’estableixen en diferents racons del poble. Ja fa unes quantes edicions que les nits als Jardins de Can Parrella són sinònim de bona música: alternativa, original… També per qui vol gaudir del festival fins al final.
PROGRAMA
www.festusfestival.cat

Festival
BARNA’N’ROLL torna el 2027 i Bilbao estrenarà el nou BILBO’N’ROLL dins de les celebracions del 25 aniversari de HFMN Crew
Les dues grans cites anunciades ahir a Bilbao i Barcelona dins la gira peninsular de The Interrupters tindran finalment identitat pròpia: Barcelona recuperarà el mític Barna’n’Roll i Bilbao acollirà la primera edició de Bilbo’n’Roll.
Si ahir s’anunciava el retorn de The Interrupters a la península el 2027, la incorporació de Reconstruction Tour a les dates de Bilbao i Barcelona i la presència de Haywire, avui podem revelar el capítol següent d’aquestes dues jornades especials.
La data del 22 de maig a Barcelona suposarà el retorn de Barna’n’Roll, un dels festivals que durant anys va convertir la ciutat en punt de trobada per a milers de seguidors del punk rock i el hardcore i per l’escenari dels quals han passat alguns dels noms més importants de l’escena internacional.
La seva tornada tindrà lloc novament al Poble Espanyol i estarà directament vinculada a les celebracions del 25è aniversari de HFMN Crew, recuperant una de les marques més estretament relacionades amb la història recent de la promotora.
Un dia abans, el 21 de maig, Bilbao estrenarà Bilbo’n’Roll, un nou festival que neix seguint aquesta mateixa filosofia i que celebrarà la seva primera edició al Biscaia Arena – BEC!.
La creació de Bilbo’n’Roll suposa ampliar aquest concepte a una ciutat amb una relació històrica especialment forta amb el punk rock, el hardcore i la música en directe, i fer-ho a més amb voluntat de construir una nova cita amb personalitat pròpia.
Els primers noms confirmats per a les dues jornades són The Interrupters, Reconstruction Tour i Haywire, encara que els cartells encara no estan tancats i s’anunciaran noves incorporacions properament.


-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
