Connect with us

Imperdible

Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga

Publicat fa

el

ART EN VENDA
Dissabte 22 Desembre 2018 – a partir de les 17h
Konvent.0 (Berga)

MERCAT D’ART I FLAMENC
Un dels pals de paller de Konvent és donar visibilitat a artistes i cultura. Són molt conscients de la dificultat que tenen els artistes a l’hora de generar recursos monetaris. Si el desembre de l’any passat és preguntaven quin era el PREU DE L’ART, aquest any al Konvent generen un espai on podreu adquirir pintures, escultures, dibuixos, etc… directament dels artistes.

NIT DE FLAMENC
Especial concert tablao de flamenc. El 2018 ha portat cada últim dissabte de final de mes, un concert de flamenc de la personal curatòria d’Alba Mondéjar. I volen tancar-ho amb ni més ni menys que un grapat de músics, bailaores, cantantes, palmerus i el que faci falta. Junts, tots, passi el que passi, serà gran i irrepetible.

EL PREU DE L’ART
L’art, la cultura de terra endins, és aquella que s’acosta més a nosaltres mateixos. Ens mimetitza. Té tants matisos com cares, i la percepció que tenim d’ell mateix, d’aquesta cosa abstracta, es converteix en un fenomen preciós, gairebé sobrenatural i força màgic. Tant és així, que fer-ne una definició seria, com a mínim, un pur intent de pedanteria. I tampoc és el nostre objectiu. El debat, però, encara que sigui absolutament laberíntic, enriqueix. Sempre. I ho fa, encara més, si la crítica de la vivència l’acompanya.

L’art, com la poesia de dir les coses, moltes vegades no es pot explicar i, de la mateixa manera, sovint no té preu. Pot ser etern, valdre la vida, i alhora, tan eteri com material. L’art és un quadre, però també una paraula. L’art és una escena, però també un bon plat a taula. L’art és l’altra mirada, però també la quotidianitat.

L’artista té dret a viure de la seva creació, o aquest és un dels paràmetres. Però gairebé sempre, la realitat és una altra. L’art és tan pur, que es converteix en una de les coses més fàcils de pervertir. Galeries, mecenes, obres revaloritzades, frivolitat, peces d’espectacle, la sort o, simplement, la pura necessitat per viure. Quantes vegades una obra no ha valgut res i, poc després, ha passat a tenir un preu inaccessible ? Qui aplica aquests barems? Quin és el preu de l’art? Konvent no deixa de plantejar-s’ho cada dia.

L’art, ha de ser ART en majúscules. Ha de parlar i ha de créixer. Els seus mestres, les persones que el viuen i el senten, l’han de defensar, han de fer cultura i, en la seva base, també han d’educar. La nova exposició de Konvent vol tractar tots aquests aspectes, i ho vol fer des de dins, convertint casa nostra en Hiroshima. Una bomba nuclear. Un punt i apart en la manera que fins ara s’havia treballat. Una taronja exprimida fins a la pell. Bonic, valent i autodestructiu. Volem que l’art ens faci renéixer, tensem la corda i ens llancem al mar.

Des del 25 de novembre i fins a final d’any, Konvent prepara la seva última exposició de l’any. Un debat en veu alta entre artistes i persones dedicades a l’art, que hi aportaran la seva particular visió i experiència. I tot això, amb un punt de mira on disparar: el preu de l’art. Són casos particulars reproduïts mundialment. Víctimes, botxins, vagabunds, multimilionaris i l’IBEX 35. Merda que es converteix en or, i or que es valora menys que una merda. Un fenomen digne d’analitzar i, encara més, d’explicar. Artistes que són cambrers. Ets artista? I de què treballes? O aquell tan habitual: Vine a tocar, que et pagaré el sopar. Cremem-ho tot per pujar muntanyes. Però siguem conscients; quan gires la moneda, també hi ha l’altra cara. I els tòpics tornen: Els diners no són felicitat i l’art és, per a l’autèntic artista, molt més que el seu preu material.

Així doncs, quin és el camí? Quin és l’error dels gestors culturals i dels mateixos artistes? El problema és una societat de pocs valors? Hi ha algun camí per aprendre a valorar l’art? Nascuts entre patrimoni, natura i hostilitat, i com l’engranatge que no s’atura, Konvent ho té clar: ferms, cal sacsejar des de dins.

Bolos

La Sala Upload celebra el seu 10è aniversari

Published

on

By

La Sala Upload, un dels principals epicentres de la música independent en viu i club de clubs de Barcelona, ​​celebra el seu 10è aniversari amb un esdeveniment especial de dos dies, els propers 31 de gener i 1 de febrer. Per commemorar una dècada d’activitat, l’espai ha preparat una programació de concerts i sessions de discjòqueis que reflecteixen la diversitat i l’essència underground de la seva proposta.

El divendres 31 de gener obrirà amb un cartell explosiu: Aiko El Grupo, Diamante Negro, Sandré, Will Spector y Los Fatus, Beta Máximo y Go Cactus, seguit per les sessions de DJ Trapella, Mestre Xavier & Shorsh. La celebració continuarà el dissabte 1 de febrer amb The Mystery Lights, Gurriers, Minibús Intergalàctic i Roberta Lips, tancant amb els sets de Julian Reca, Xtrarradio DJs i Llamadas Perdidas DJs.

Un referent de la música a Barcelona
Des de la seva obertura, la Sala Upload ha acollit més de 300 actuacions anuals i ha esdevingut un espai clau per a la música en directe i l’escena electrònica de la ciutat. La seva programació abasta gèneres com psicodèlia, afrobeat, techno, punk, garatge, rock i trap, entre d’altres. Aquesta diversitat ha permès que actuïn artistes de la talla de The Sonics, C. Tangana, Amyl and The Sniffers, Nathy Peluso, Temples, Bad Gyal, Seth Troxler, Shannon and the Clams, Ms Nina, Kikagaku Moyo, Anti-Flag, Spectrum , Pestilence i Moon Duo, entre molts altres.

El 2019, la sala va ser reconeguda com a “Millor club de Barcelona” per la revista Time Out i, el 2021, va ser finalista en la categoria de Millor programació de sales de concerts als premis de la indústria musical. A més, el seu compromís amb la diversitat es reflecteix en l’acollida d’una vintena de clubs d’avantguarda i creativitat, incloent-hi propostes LGTBIQ+ com ara: La Bellaquera, Fiesta Wacha, Me siento extraña, Manuelas, o d’integració de la cultura africana moderna com Voodoo Club. A més d’altres petits festivals com: Nou Renou, Gambeat Weekend, Ombra, Greetings from Bcn, Males Arts o Sardina Fest.

Més enllà de la música: una comunitat creativa
Des del 2015, la sala és gestionada per l’empresa responsable de projectes com el Barcelona Psych Fest, el Gambeat Weekend, el Picnic Beat o el club de “perreo” combatiu La Bellaquera. A més, des del 2022 forma part també de la gestió de la Sala Paral.lel 62 i compta amb el seu propi segell discogràfic Magic Mountain Records.

ENTRADES

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.