Connect with us

Novetats discogràfiques

La Castanya publica “Clase media”, el tercer disc de Negro

Publicat fa

el

La discogràfica La Castanya a publicat el nou disc de Negro AKA Fernando Junquera. Un disc expansiu i elegant amb aproximacions a la música ambient i al postrock des de la guitarra elèctrica.

Segons la nota que hem rebut a la redacció, Chris Brokaw (Come, Codeine) ha escrit sobre Clase media i de com va descobrir la música de Fernando:

Al gener de 2015 vaig tenir ocasió de veure i escoltar per primera vegada a Negro, el projecte en solitari a la guitarra de Fernando Junquera. Va oferir una embriagadora barreja amb la seva expansiva tasca a la guitarra, a mig camí entre el fingerpicking i un brunzit monòton, que òbviament bevia d’aspectes del primitivisme americà i del postrock, però que tenia alguna cosa més. Van passar diverses coses sobre l’escenari que no vaig poder identificar. En tocar, somreia molt i semblava estar passant-ho d’allò més bé. Al club, la il·luminació era escassa però la sensació de celebració era tan palpable com l’opacitat i la cordialitat en l’ambient.

La seva obra s’ha definit com medievalisme post-nuclear, i això es fa més clar i literal que mai en el nou disc de Negro, Clase media. El treball a la guitarra elèctrica de Junquera mai ha tingut un aspecte tan narratiu, fins i tot quan, de vegades, hi ha cançons en què la narrativa es desvia en incursions electròniques. Les composicions compten, alhora, amb una conclusió i un final obert; el so és simultàniament comprimit i compacte i panoràmic.

Les meves cançons favorites són les tres últimes, però és un disc que realment val la pena escoltar d’una tirada. “Valencia cíborg” inclou gravacions de camp molt encertadament; el focus s’aparta de la guitarra i pot agafar altres rumbs. “Benicarló Tuareg” sona valent i sense por; els canvis d’acord apareixen inesperadament a manera de convidats de terres llunyanes. Velocitat de pèrdua, amb una durada total de més de 12 minuts, finalment proporciona espai a Fernando per frenar i estendre. Al llarg de tot el disc, hi ha més confiança en una atmosfera en la qual la súper trituradora es deixa anar i permet que les tenebres s’estenguin i prenguin el timó. Negro ocupa un espai únic en el nou panorama musical, un interstici de poesia guitarrística i deriva ambient que sembla que poca gent està explorant avui en dia, Clase media és un disc en el qual et pots perdre a mesura que suggereix noves direccions.

Clase media és la quarta referència de Negro després de dos LPs –Negro (2007), Formación del espíritu nacional (2013), Heráclito (2016) i l’Split EP compartit amb Esperit!. El disc, gravat a Cal Pau Recordings, produït i barrejat per Santi Garcia conté 8 cançons de guitarra instrumental, freak blues, ambient, noise i fingerpicking. Editat per La Castanya el 15 de juny en LP + MP3, CD i Digital.

Art Visual

MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Published

on

By

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.

Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.

“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.

Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.

Com a colofó ​​a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.