Novetats discogràfiques
“Sólo pienso en bailar” nou single + clip dels Achilifunk, reis de la rumba catalana del s.XXI

Primavera de 2020. Els auguris apocalíptics de Txarly Brown finalment s’acompleixen. Entaforats a casa fins a nova ordre. Quin millor moment doncs per deslliurar la follia? Ara és el moment. “Sólo Pienso en Bailar” és el nou single dels Achilifunk Sound System, els perdedors absoluts de l’escena rumbera, a mitges amb la banda Los Retrovisores, guanyadors de l’Olimp ié-ié barceloní. No podia ser d’altra manera. Quin és el perquè de tot plegat?
Txarly Brown es va enamorar fa mesos del vídeo domèstic del combo pop barceloní on se’ls veia cantant aquesta cançó a una boda madrilenya. Victor, cantant dels Retros, finalment va enviar els stems al Txarly i el científic boig de l’estudi canvià la veu principal amb una interpretació brillant de Jack Chakataga, hi sumà un break encarregat al gran Mikel Makala i uns ventiladors i cuts’n’pastes més tard s’acabà vomitant el track defintiu. “Sólo Pienso en Bailar” a mans dels Achilifunk reconverteix el primitiu “I Need a Helping Hand” dels The Servicemen en un electro híper-accelerat i agitanat passat per la Vila de Gràcia. Si fa o no fa com si Mark Ronson hagués produït el “Bum Bum” del mestre Chacho, com volent dir…
Achilifunk Sound System & Los Retrovisores
Tema: “Sólo Pienso en Bailar”
Lletra: Victor Asensio
Música: Hadley Murrell / James Mitchell
Achilifunk Sound System són:
Lalo López: guitarra elèctrica (avui no hi és)
Jack Chakataga: veu, palmas i ventilador
Sam Mosketon: ventilador
Txarly Brown: seqüència de fets
Mikel Makala: beatmaker
Los Retrovisores són:
Victor Retros: veu
Leonardo Guateque: baix
Pere Robespierre: guitarra i veus
Quim Corominas: bateria
Guns Strata: hammond i veus
Hector Fucker: pandereta i veus
Sergio Moses: saxo i veus
Edu Polls: saxo tenor
Artur Marteens: trompeta

Novetats discogràfiques
MINIBÚS INTERGALÀCTIC, fes de la psicodèlia el refugi de la teva ment

Entre l’edició d’un disc i un altre, molts artistes aprofiten per tocar en directe, per compondre nova música o, senzillament, per viure. Minibús Intergalàctic, a més de tot això, també s’han proposat publicar un nou EP. Música Humana: Thalassa, que així es diu, és l’interstici que separarà Meditacions des dels Miratges Mercúrics, el seu àlbum de debut publicat fa menys d’un any, a l’abril del 2024, de la que serà la seva continuació, un segon disc que arribarà a finals del 2025 o principis del 2026, de nou sota el segell NEU!.
El quintet català, format a principis d’aquesta dècada a la ciutat de Girona, va aprofitar el premi del concurs Salt a la Fama que van guanyar el 2023, que consistia a gravar a l’estudi Soundclub de Salt amb el productor Lluís Costa, per rescatar idees musicals que, per un motiu o un altre, havien quedat excloses del seu acabat de publicar primer llarg. El resultat són quatre talls ben diferents entre si, però que destil·len i delimiten de manera succinta les seves coordenades estilístiques.
“Música Humana: Thalassa(NEU!) és un treball compost per quatre temes que destil·len les coordenades i referències estilístiques de la banda: pop 60s, acid folk i rock 70s sobre vernís psicodèlic“
Vam conèixer i ens vam enamorar de Minibús Intergalàctic per la seva explosiva barreja de rock psicodèlic, acid folk i pop seixanter; i això és, en essència, el que trobem a Música Humana: Thalassa. Partint del fet que el seu terreny de joc és la psicodèlia, toquen diferents pals acostant-se a les seves influències per amarar-se’n. Al jangle pop de The Byrds, a “There She Goes Again“ de la Velvet i al pop clàssic d’harmonies lluminoses a “No tinc temps“, per començar. Una cançó autoversionada que obria el seu primer EP, per cert. O al space rock psicodèlic de Spacemen 3 a “Tots els llocs són lluny (caminant amb Clopixol)“, aquella llarga i creixent cançó concebuda gairebé com un viatge que comença tranquil i acaba sorollós.
El tercer camp d’exploració estilística de Minibús Intergalàctic, el de l’acid folk, queda brillantment representat a Música Humana: Thalassa amb “Senyor artiller“, una peça amb arrels en el folk setanter britànic i en Led Zeppelin, però que es va desenvolupant amb ramificacions que treuen el cap en el protoheavy, en les balades metal o en la influència de bandes com Graveyard. Finalment, “Thalassa“ tanca l’EP oferint-nos un espai segur, oníric i psicodèlic on flotar i balancejar-nos al marge del món; un paisatge sonor que fins i tot podria recordar-nos al post-rock shoegaze de Mogwai.
Aquest últim fragment, totalment instrumental, resulta a més una materialització perfecta de la temàtica que subjau a l’EP: la construcció, gestió i utilització d’aquells espais mentals alternatius que ens allunyen de la realitat, tant per bé com per mal. Pot ser per fugir del buit existencial, per protegir-te d’un món que et sobrepassa, per enfrontar-te als teus propis dimonis o, senzillament, per procrastinar. Al final, parlem d’una forma d’evasió per a la qual, sens dubte, la psicodèlia és el millor combustible. Així doncs, puja a Música Humana: Thalassa i gaudeix dels llocs de la teva ment on et portarà!
Imatge x Jordi Paredes.

Concerts,
Divendres 21 de març > Salt @ La Mirona
Sábado 22 de marzo > Igualada @ La Bastida
Divendres 28 de març > Girona @ Festival Strenes
Dissabte 29 de març > El Prat de Llobregat @ La Capsa
Dissabte 26 d’abril > La Cellera de Ter
Dissabte 10 de maig > Vila-seca @ FiM
Diumenge 11 de maig > Granollers @ Festival MiniBeat
Dissabte 11 de juliol > Barcelona @ Festival Cruïlla
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga