Novetats discogràfiques
Dotore estrena “La canción de nuestro próximo verano” primer avançament del seu nou disc
Dotore torna després de gairebé 7 anys, amb un disc especial, creat exclusivament a partir de samplejats de les seves veus i les seves “palmes”. Dotore, projecte personal de Pablo Martínez Sanromá, avança aquesta oda de pop a l’estiu, primer single del seu quart llarg que veurà la llum a la tardor a través de Fohen Records.
“Totes les cançons estan fetes només amb samplejos de les meves veus i els meus cops demans, és a dir, en tot el disc no hi ha ni un sol so que no sigui la meva pròpia veu o els meus palmells. En aquestes cançons volia aprofundir sobre el que ja vaig començar amb el disc anterior “Variacions” en el qual feia servir el sampler de les meves veus com un instrument més, per passar a convertir-lo en el concepte vertebral del disc.
Es tracta d’una espècie de recerca de l’orgànic i el singular, i volia fer servir el més bàsic i personal que tenia per fer un disc, que és la meva pròpia veu. D’una banda em seduïa la perfecció i les possibilitats de fer música de forma digital, però per un altre em repel·lia el món del que és purament digital, i el fred i sintètic de fer música electrònica amb les mateixes eines i llibreries de sons a l’abast de tot el món. Buscava una mica la sensació de calidesa, no tant en el so, sinó la sensació del familiar.
El disc està inspirat en la història del pop, però molt influenciat per coses com el minimalisme de Steve Reich, la música coral i clàssica contemporània de l’Arvo Pärt, o l’ambient de Brian Eno entre d’altres. Aquestes influències no són tan òbvies potser en aquest primer single, molt més pop, però sí que ho són, com es veurà més endavant, a la resta del disc”
Novetats discogràfiques
DAN PERALBO I EL COMBOI publica el seu segon disc “Quin goig”
Des de la presentació del disc a l’Apolo fins a diferents de festivals o fent vibrar a les millors Festes Majors de Catalunya, l’any passat els de Torelló van recorrer els principals escenaris de Catalunya reivindicant-se, clara i desacomplexadament, com una banda de rock. Tant si és per saltar entre el públic a mitja cançó o fer pujar a tocar les guitarres a un espontani: autèntics, frescos i sense filtres a cada decisió. El rock és la seva identitat.
Va ser al novembre de 2025 quan Dan Peralbo i El Comboi van baixar dels escenaris per endinsar-se a l’estudi de Montgrí (Cala Vento), on van enregistrar el que divendres passat va sortir a la llum com el seu segon disc: Quin goig

El disc el conformen 11 cançons que proposen un viatge per l’univers de la banda. Entre guitarres i melodies que s’enganxen, la genuinitat característica dels de Torelló travessa l’auricular per arribar a cada part del cos i de l’anima de qui l’escolta.
Quin goig anirà acompanyat d’una gira amb els festivals més destacats del nostre país com el Cruïlla, el Vida, l’Embassa’t… i de les millors festes majors on es podrà veure el més característic del grup: el seu directe. Fresc, genuí i electrificant, veure Dan Peralbo i El Comboi dalt de l’escenari és com banyar-te al mar després d’un hivern llarg, el cos i l’ànima bateguen perquè gaudeixen d’una experiència única dins del panorama musical actual.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
