Connect with us

Novetats discogràfiques

Neix el segell “Magic in the Air Records”, fundat per l’agència de comunicació Fever! Productions

Publicat fa

el

Quan a l’inici de la pandèmia es va dir allò de que “d’això en sortirem millors”, molta gent va ser escèptica. I quan es va témer que la indústria musical sortiria ferida de mort, d’altra molta va ser incapaç d’albirar un horitzó esperançador per al sector. Fever! Productions, però, s’ha rebel·lat contra les dues reaccions i ha decidit fer un pas més enllà del seu camp d’acció i del seu cercle de confort. Arriscat, sí, però decidit i il·lusionant. D’aquesta voluntat, i fruit de la feina de molts mesos, neix el segell Magic in the Air Records: una aventura capitanejada per Eneida Fever i Pablo Luna Chao per a la qual s’han aliat amb el segell Hidden Track.

Molts anys realitzant campanyes de comunicació i promoció en premsa per a artistes musicals nacionals i estrangers que duraven un temps limitat, Fever! Productions necessitava nous reptes i aspiracions. Acompanyar els artistes en el seu procés de creació, publicació i difusió dels seus projectes més a llarg termini, oferir-los suport, no només per a la comunicació, sinó en 360º, abastant tots els aspectes necessaris perquè tinguin èxit, i construir al costat d’ells una relació duradora amb la qual ambdues parts se sentin orgulloses i còmodes són la seva nova raó de ser. Amb aquest objectiu neix Magic in the Air, el nom fa honor al club que va muntar Eneida fa més de 20 anys a la sala Magic de Barcelona, referent de l’escena 60s i pop del moment.

Hi va haver un detonant amb nom i cognom: Chico Jorge. Quan l’estiu passat Jordi Bastida (guitarrista de Carlos Sadness, Trau, Els Pets, Ramon Mirabet, etc.) va recórrer a l’agència Fever! per promocionar el seu EP de debut en solitari, la seva música i el seu potencial com a artista van enamorar a Eneida i Pablo.

Era la persona i el músic idoni per emprendre amb ell un camí de llarg recorregut que, encara que porta gestant-se des de llavors, va arrencar oficialment el passat divendres 8 d’octubre amb el llançament de què serà el seu nou single, ‘Revolución a 32 versos’, la primera referència de Magic in the Air Records. El presentarà, al costat del seu EP de debut, Chico Jorge i i més cançons inèdites, el 21 d’octubre a la sala Laut de Barcelona en el cicle Tomorrow Never Knows organitzat per Houston Party.

Salvatge Cor

Chico Jorge és la primera pedra sobre la qual s’està edificant Magic in the Air, però no és l’única. A aquest primer fitxatge l’han seguit altres dos més. Un d’ells és la banda mallorquina Salvatge Cor, avalada per dos meravellosos àlbums i un grapat d’EPs i singles publicats des de mitjans de la dècada passada. ‘Cap a la llum’, l’imminent primer avançament de què serà el seu tercer disc, serà la segona referència de Magic in the Air el divendres 29 d’octubre.

Majo D’Souza és l’altre fitxatge. La cantautora folky de nacionalitat anglesa-uruguaiana però resident a Sant Cugat va publicar el seu primer EP en 2019, i al llarg del primer semestre del 2022 farà el seu debut en el segell amb un nou llançament.

Magic in the Air és una aposta pel concepte tradicional d’un segell discogràfic: estil, coherència, criteri. Un lloc a què els fans acudiran perquè els agrada i confien en la seva línia editorial. Un lloc, en definitiva, per seguir creient i estimant la música, perquè aquesta sí que de veritat ens fa millors.

Chico Jorge

Novetats discogràfiques

Koko-Jean & The Tonics presntaran el seu nou disc “Shaken & Stirred” durant aquest mes de desembre

Published

on

By

La formació barcelonina de soul i rhythm and blues, Koko-Jean & The Tonics, acaba de publicar el seu àlbum de debut “Shaken & Stirred”, i el presentarà en directe el 10 de desembre a la sala Upload de Barcelona, 17 de desembre a la sala Zero de Tarragona i el 18 de desembre al Cafè del Teatre de Lleida.

La voracitat musical de Koko-Jean Davis, vocalista afrocatalana nascuda a Moçambic però resident a Barcelona, es va posar a prova durant la pandèmia, però n’està sortint amb més gana i ritme que mai. A la seva nova aventura amb The Tonics, formació amb què ja havia posat de cap per avall l’escena soul i rhythm’n’blues barcelonina anys enrere, han canviat el seu hàbitat natural del directe (malgrat haver actuat més de 25 vegades des que va acabar el confinament) potenciant el de l’estudi d’enregistrament, gestant els seus dos primers EPs el 2020: Hairwhip (Do The Do) –publicat just abans de la pandèmia – i Please Mr. Milton, tots dos produïts per Dani Nel.lo. Ara presenten “Shaken & Stirred”, un flamant àlbum de debut amb grans dosis de soul, blues i rock’n’roll, tot envoltat de l’esperit musical de Nova Orleans. És a dir: Koko-Jean & The Tonics en estat pur.

Totes les tradicions musicals de les quals beu la banda queden exposades a Shaken & Stirred. El seu primer avenç, Pattin Juba, és un revival d’un folklore afroamericà que comença funky groove i es va accelerant cap a un ritme alegre de gospel. Aquest tema ens revela les arrels del swampy blues i del claqué, recuperant la referència a una forma de dansa amb què purgaven els seus mals els esclaus, i aprofundint de passada al blues africà. Per contra, el segon, ‘Never Said No’, la seva cançó més “pop”, abraça ritmes de rock’n’roll seixanta a l’estil yeyé, sense que això li resti una mica de carisma i d’aquesta actitud soulera que ha fet cèlebre a Koko-Jean i la seva tropa. És fàcil imaginar que ‘New Orleans’ beu directament de l’inconfusible riff de guitarra a l’estil Bo’ Diddley. És un second line inspirat pel Mardi Gras de la gran ciutat de Louisiana. I temes com ‘Hard To Say Goodbye’, on Koko-Jean registra el seu primer duet amb la veu de Víctor Puertas en homenatge al bluesman barceloní recentment mort Amadeus Casas, i ‘Leaving Trunk’, versió del mític tema del gran Taj Mahal, traspuen blues pels quatre costats.

No falten picades d’ullet a temàtiques romàntiques i alhora reivindicatives a Shaken & Stirred. ‘Practice What You Preach’ tracta sobre una persona que està atrapada en una relació controladora, però la parella de la qual és menys que perfecta; i ‘What You Mean to Me’, en forma de preciosa i punyent balada entre el blues i el rock progressiu dels 70, és en realitat una carta d’amor agraint als ex pel creixement emocional malgrat l’experiència tumultuosa, però confessant que per fi s’ha alliberat del dolor perquè l’ha perdonat. D’altra banda, temes com “From the Country to the City” i “Movin On” reflecteixen el poder de la perseverança i la lluita per un futur millor per a la societat. La primera, sobre un rerefons molt dixie i country-góspel, explica la història d’una noia negra del camp que somia emigrar a la gran ciutat per viure la rebel·lia del rock’n’roll. La segona, en canvi, és una cançó protesta que recorda les manifestacions de l’any 1968 als Estats Units contra la Guerra del Vietnam i les injustícies socials i racials dels temps i del president. Construïda sobre la base d’un patró de blues 6/8 i inspirada en una cançó de “Sharon Jones”, adapta el poema “I Look At The World” de l’històric activista i escriptor afroamericà Langston Hughes.

Concerts,
10/12  Sala Upload – BARCELONA
17/12  Sala Zero – TARRAGONA
18/12  Cafè del Teatre –  LLEIDA

Entrades a www.curtcircuit.com

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.