Connect with us

Art Visual

Salvatge Cor recuperen la Mallorca perduda (i pre-guiri) al videoclip de “Magaluf Summertime”

Publicat fa

el

No és una dita oficial ni una tradició històrica local, no és una cosa del que sentir-se orgullosos ni que faci gràcia, però a Mallorca tothom sap que la temporada d’estiu comença no oficialment quan mor el primer turista fent balconing. És un fet trist i desagradable que, d’una manera més nostàlgica que morbosa, ha inspirat una de les cançons més aplaudides del “CRUÏLLA”, el nou àlbum de Salvatge Cor “Magaluf Summertime”.

Amb aquesta realitat de fons, la banda capitanejada per Llorenç Romera Pericàs exposa aquí la crònica d’una ruptura sentimental sense drames, fluida i en clau d’un synthpop vuitanta i estiuenc. Una balada elegant i plaent cantada a duo amb Guineu que, de passada, reivindica una època ja passada de l’illa: una en què el turisme massiu encara no havia arribat i la Mallorca autèntica seguia fora de perill.

Aquest esperit nostàlgic ha estat captat a la perfecció pel realitzador Edu Carayol per crear el videoclip de la cançó. Rodat en súper 8 i recuperant localitzacions i escenes d’aquesta Mallorca ja perduda, el vídeo de “Magaluf Summertime” sembla traslladar la història de desamor als temps en què a l’illa l’estiu arribava quan el clima així ho determinava. I no un guiri inconscient suïcidant-se involuntàriament. Almenys, d’un fet tan trist i vergonyós Salvatge Cor han tret una cosa positiva.

Foto de Marina Bril Gutiérrez

Art Visual

XII RÒMBIC, el festival de teatre de titelles per a adults, el 10 i 11 d’abril a l’Ateneu 9 Barris

Published

on

By

El festival de teatre de titelles per a adults de Barcelona, arriba a la dotzena edició! Un festival coorganitzat de forma comunitària amb l’Associació Titellaire de Roquetes, la Casa Taller de Marionetas Pepe Otal, La Puntual i l’Ateneu Popular 9 Barris.

Aquest any el Ròmbic proposa un cap de setmana de titelles que viatja entre la tradició i la contemporaneïtat. Històries que combinen humor, crítica i poesia visual, amb companyies que exploren nous llenguatges escènics a partir dels objectes, les titelles i la música en directe.

El festival arrenca divendres 10 d’abril amb l’estrena de la companyia catalana La Dona Calba, en residència a l’Ateneu, que presenta Entresòl 1a, una peça de teatre visual que posa el focus en la precarietat de l’habitatge i les vides que s’hi acumulen.

La programació es completa amb les propostes de Luciano Mansur (Proyecto Frankenstein), Teatro Arbolé (Tragedias de amor y cuernos) i Jordi Bertran (Clàssics). 

Dissabte 11 d’abril, la companyia francesa La Pendue presenta La Manékine, una proposta de titelles i música en directe que revisita el conte medieval de La noia sense mans.

Consulta tota la programació a la seva web

ENTRADES

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.