Novetats discogràfiques
Da Souza ens presenta “Dies D’Atrezzo”

La trajectòria de Da Souza ha dibuixat sempre un suau ascens sostingut. Si “Salsa agredolça” (2020) va significar en certa manera eclosió, amb el nou i disc “Dies d’Attrezzo” estan cridats a consolidar-se entre els grans noms de la nostra escena. No és casualitat que, després de tocar en festivals com el Primavera Sound o Vida, aquesta tardor siguin els encarregats d’obrir la nit d’Antònia Font al Palau Sant Jordi.
Aquest disc, però, no havia de ser un disc. Els mallorquins portaven uns mesos treballant en la banda sonora d’una pel·lícula quan, inesperadament, el projecte va caure i totes aquelles idees musicals va quedar orfes. Després d’uns compassos de dubte, van decidir reconduir-les i donar-los forma de cançons. Aquella essència inicial de banda sonora, però, acaba sobrevolant tot el disc, que es pot llegir també com una oda a les segones oportunitats. I potser per tot això ha acabat essent el disc més personal del Da Souza.
“Dies d’Attrezzo” és una obra coral on entren en contrast les personalitats de tots els membres la banda, que participen solidàriament en la composició i s’alternen a la veu principal. És un puzzle de peces heterodoxes que, miraculosament, encaixen. “Calor de juny” levita un pam sobre el terra mentre “24/7” balla amb ritmes llatins contemporanis. “Bomba de fum” i “Fotogrames” són grans hits d’amor, que trobarien el contrapunt malenconiós a “Diarro” (on col·labora Eva Fernández) o “Meravelles”. També hi trobem “S’ombra”, un somni on cremen desenes de xalets turístics. O la tercera aventura del Falcó, aquest cop emprenent el vol amb la veu de Joana Gomila i les atmosferes de Laia Vallès.
El nou material de Da Souza s’ha enregistrat a cavall entre dos estudis barcelonins (Can Sons i Angel Sound) i una autoescola de Llucmajor (Mallorca) on el grup va muntar el seu estudi portàtil. Mescles de Panxii Badii, màstering de Victor Garcia i producció de Pau Riutort (col·laborador d’El Guincho, Natalia Lacunza, Bad Gyal…), que torna a treballar amb Da Souza després de participar en alguns dels seus enregistraments més reeixits, com el disc “Salsa agredolça” (2020) o el single “Pep” (2021).
Da Souza són Lluís Cabot, Àngel Garau, Biel Stela, Xavier Hernàndez i Guillem Portell. Van debutar l’any 2013 amb l’energia punk “Flors i violència”, aixoplugats pel segell Famèlic, i des de llavors han avançat progressivament cap a un power-pop lluminós i preciosista amb “Gran salt endavant” (2016), “Futbol d’avantguarda” (2018), i l’aclamat “Salsa agredolça” (2020), a més dels EPs “Bossanova infinita” (2015) i “Boleros” (2021). Amb aquest “Dies d’Attrezzo” troben definitivament un so propi i reconeixible, un personalitat a prova d’estils i escenes.

Art Visual
MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.
Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.
“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.
Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.
Com a colofó a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga