Connect with us

Bolos

L’artista mallorquina Maria Jaume estrena dos vídeos en viu de la gira “Voltes i voltes”

Publicat fa

el

Maria Jaume anuncia les primeres dates de concerts per 2023. La primera cita serà a Cardedeu (28/1) on participarà en la nit mallorquina del festival Tastautors al costat de Lluís Cabot i Maria Hein. 

Tot seguit presentarà amb la banda el nou disc “Voltes i voltes” Madrid (9/2, sala Vesta) i València (11/2, Sala 16 Toneladas), tots dos concerts en el marc d’Artistas en Ruta. La gira seguirà a Tàrrega (12/2, Teatre Ateneu, dins elBarnasants), Orpesa (4/3, Espai de Cultura), Saragossa (5/3, La Lata de Bombillas), Terrassa (16/4, Nova Jazz Cava), Cornellà de Llobregat (22/4, Sala Ramon Romagosa) i Olot (28/4, Sala Torín).

L’artista mallorquina estrena dos nous videos en directe, “Més minuts que paraules” i “Magnetic Fields”, enregistrats a Girona el novembre de 2022 per Poca Broma Produccions.

Proper i sincer, cru i transparent, l’univers musical de Maria Jaume estén un pont entre les grans cantautores de l’indie contemporani i la fecunda escena mallorquina actual. Després de l’excel·lent acollida del seu àlbum de debut “Fins a maig no revisc”, ara torna amb “Voltes i voltes”, produït per Lluís Cabot (Da Souza), on fuig de la malenconia i afronta el pas cap a una sonoritat més pop.

PRIMERS CONCERTS 2023
28/1 Cardedeu · Tastautors
9/2 Madrid · Sala Vesta (AER)
11/2 València · Sala 16 Toneladas (AER)
12/2 Tàrrega · Teatre Ateneu (Barnasants)
4/3 Orpesa · Espai de Cultura
5/3 Saragossa ·  La Lata de Bombillas (AER)
16/4 Terrassa · Nova Jazz Cava
22/4 Cornellà de Llobregat · Sala Ramon Romagosa
28/4 Olot · Sala Torín

Bolos

EL PETIT DE CAL ERIL tancarà gira el desembre amb un concert especial al Razzmatazz 1

Published

on

By

El Petit de Cal Eril anuncia un concert especial per celebrar el tancament de la gira del seu darrer disc “ERIL ERIL ERIL”. Serà just abans de Nadal, el dimecres 23 de desembre,a la sala Razzmatazz  1 de Barcelona, en el marc de Cruïlla Concerts. Les entrades ja estan a la venda des d’ara mateix.

El cartell, obra del dissenyador Joan Manel, fa una picada d’ullet als dubtes i preguntes que la banda es porta fent des dels seus inicis.

El grup de Guissona ha protagonitzat una gira singular, primer amb una sèrie de concerts dins un iglú de vent, i posteriorment passant per auditoris, sales de concerts i esdeveniments com el fstvl B, Embassa’t, Cantilafont, Festival Maig, Aphònica, a més de protagonitzar el concert inaugural del Vida Festival i obrir els concerts dels mítics Big Thief a Bilbao i Sevilla.

El Petit de Cal Eril s’ha consolidat com una de les propostes més singulars i evocadores de la nostra escena musical. De la mà de Joan Pons, ben escudat sempre per Dani Comas (guitarra), Jordi Matas (baix) i Ildefons Alonso (bateria), el grup ha desenvolupat una identitat sonora inconfusible, emocional i profunda, que explora els amplis espais del pop i la psicodèlia en una recerca constant de noves vies d’expressió artística.

Amb un discurs únic i poc complaent, El Petit de Cal Eril ha protagonitzat gires maratonianes i ha consolidat una trajectòria coherent i captivadora al llarg de la seva discografia, que va arrencar oficialment el 2007 amb el primigeni “Per què es grillen les patates?” i que ha encadenat discos referencials com “…i les sargantantes al sol”,“Vol i dol”“La figura del buit”“La força”“Energia fosca” o “N.S.C.A.L.H.”.

“ERIL ERIL ERIL” és un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.

El resultat no ha passat desapercebut: “ERIL ERIL ERIL” ha estat guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona de Música, i ha estat destacat entre els millors discos de l’any a capçaleres com Rockdelux, Mondo Sonoro, Enderrock o l’Ara, a més d’erigir-se com a finalista dels Premios MIN.

Imatges x Marc Cuscó

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.