Bolos
Gessamí Boada presentarà el seu nou disc “L’art d’estimar” al Centre Artesà Tradicionarius
El concert tindrà lloc el 18 de febrer, acompanyada per la banda al complet i està previst que hi participin els cantants Henrio (Enric Verdaguer), Anaïs Vila i el guitarrista Publio Delgado.
‘L’art d’estimar’ és el nou disc de la cantautora catalana Gessamí Boada. Un disc que neix d’una crisi personal, d’una ruptura de parella i del seu procés de superació. Amb un llenguatge proper, l’autora pretén anar molt endins parlant-nos de l’amor romàntic, del desamor, del dol i de la llibertat. El títol, ‘L’art d’estimar’, s’inspira en l’assaig homònim filosòfic de l’escriptor alemany Erich Fromm, que serveix d’excusa per a explorar la complexitat de l’amor.
S’hi inclouen nou cançons, vuit en català, una en francès (‘Ma voix’) i una en anglès (‘Love is You’). Es tracta de temes d’autoria pròpia, exceptuant ‘Un instant’, coescrit amb Arnau Figueres, i dos poemes musicats per ella mateixa: el conegut poema de Miquel Martí i Pol ‘No demano gran cosa’ i ‘Desafinada’, poema curt de la contemporània Sònia Moll.
Com és habitual, Gessamí Boada juga entre gèneres, aquest cop entre el pop minimalista, el folk i la cançó d’autor sota la influència de la música de Maro, Lizzy McAlpine, Sufjan Stevens o Nick Drake, entre altres. L’han acompanyada en el procés els productors i multiinstrumentistes Arnau Figueres i Kquimi Saigi, amb qui ja havia treballat anteriorment i que han respectat fidelment l’atmosfera íntima del disc. El guitarrista Darío Barroso ha gravat les guitarres acústiques a ‘No n’hi ha prou amb estimar’ i ‘Llàgrimes de gel’. A part d’una gran presència de guitarres, hi trobem pianos lleugers i filtrats de la mà de Kquimi Saigi, riques textures vocals i fins i tot sonoritats singulars com ara un quartet de corda (Leos Quartet a ‘No demano gran cosa’) o un flugelhorn (Gregori Hollis a ‘I em pregunto’).
La portada va a càrrec de la fotògrafa Sara Guerrero. Es tracta de la foto d’una càmera polaroid, que, com el disc, és el reflex imperfecte d’un instant concret.
El directe d’aquest nou treball es completa amb una posada en escena cuidada i delicada i un discurs propi sobre l’amor i el desamor tot convidant al públic a un viatge emocional profund.
Després de ‘White Flowers’ (2018) i ‘On començo jo’ (2020), arriba un tercer àlbum on podem veure una Gessamí introspectiva i sincera expressant-se amb una veu vulnerable i madura al mateix temps.
PRÒXIMS CONCERTS
18 de febrer de 2023 – CAT TRADICIONÀRIUS (Barcelona)
Venda d’entrades aquí
26 de febrer de 2023 – TEATRE EL CASAL D’AMER (Girona)
11 de març de 2023 – LA FARINERA – Clot (Barcelona)
6 de maig de 2023 – CICLE DE CANTAUTORES DE SENTMENAT
Bolos
EL PETIT DE CAL ERIL tancarà gira el desembre amb un concert especial al Razzmatazz 1
El Petit de Cal Eril anuncia un concert especial per celebrar el tancament de la gira del seu darrer disc “ERIL ERIL ERIL”. Serà just abans de Nadal, el dimecres 23 de desembre,a la sala Razzmatazz 1 de Barcelona, en el marc de Cruïlla Concerts. Les entrades ja estan a la venda des d’ara mateix.
El cartell, obra del dissenyador Joan Manel, fa una picada d’ullet als dubtes i preguntes que la banda es porta fent des dels seus inicis.
El grup de Guissona ha protagonitzat una gira singular, primer amb una sèrie de concerts dins un iglú de vent, i posteriorment passant per auditoris, sales de concerts i esdeveniments com el fstvl B, Embassa’t, Cantilafont, Festival Maig, Aphònica, a més de protagonitzar el concert inaugural del Vida Festival i obrir els concerts dels mítics Big Thief a Bilbao i Sevilla.

El Petit de Cal Eril s’ha consolidat com una de les propostes més singulars i evocadores de la nostra escena musical. De la mà de Joan Pons, ben escudat sempre per Dani Comas (guitarra), Jordi Matas (baix) i Ildefons Alonso (bateria), el grup ha desenvolupat una identitat sonora inconfusible, emocional i profunda, que explora els amplis espais del pop i la psicodèlia en una recerca constant de noves vies d’expressió artística.
Amb un discurs únic i poc complaent, El Petit de Cal Eril ha protagonitzat gires maratonianes i ha consolidat una trajectòria coherent i captivadora al llarg de la seva discografia, que va arrencar oficialment el 2007 amb el primigeni “Per què es grillen les patates?” i que ha encadenat discos referencials com “…i les sargantantes al sol”,“Vol i dol”, “La figura del buit”, “La força”, “∆”, “Energia fosca” o “N.S.C.A.L.H.”.
“ERIL ERIL ERIL” és un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.
El resultat no ha passat desapercebut: “ERIL ERIL ERIL” ha estat guardonat amb el Premi Ciutat de Barcelona de Música, i ha estat destacat entre els millors discos de l’any a capçaleres com Rockdelux, Mondo Sonoro, Enderrock o l’Ara, a més d’erigir-se com a finalista dels Premios MIN.
Imatges x Marc Cuscó

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
