Connect with us

Bolos

Gessamí Boada presentarà el seu nou disc “L’art d’estimar” al Centre Artesà Tradicionarius

Publicat fa

el

El concert tindrà lloc el 18 de febrer, acompanyada per la banda al complet i està previst que hi participin els cantants Henrio (Enric Verdaguer), Anaïs Vila i el guitarrista Publio Delgado. 

‘L’art d’estimar’ és el nou disc de la cantautora catalana Gessamí Boada. Un disc que neix d’una crisi personal, d’una ruptura de parella i del seu procés de superació. Amb un llenguatge proper, l’autora pretén anar molt endins parlant-nos de l’amor romàntic, del desamor, del dol i de la llibertat. El títol, ‘L’art d’estimar’, s’inspira en l’assaig homònim filosòfic de l’escriptor alemany Erich Fromm, que serveix d’excusa per a explorar la complexitat de l’amor.

S’hi inclouen nou cançons, vuit en català, una en francès (‘Ma voix’) i una en anglès (‘Love is You’). Es tracta de temes d’autoria pròpia, exceptuant ‘Un instant’, coescrit amb Arnau Figueres, i dos poemes musicats per ella mateixa: el conegut poema de Miquel Martí i Pol ‘No demano gran cosa’ i ‘Desafinada’, poema curt de la contemporània Sònia Moll.

Com és habitual, Gessamí Boada juga entre gèneres, aquest cop entre el pop minimalista, el folk i la cançó d’autor sota la influència de la música de Maro, Lizzy McAlpine, Sufjan Stevens o Nick Drake, entre altres. L’han acompanyada en el procés els productors i multiinstrumentistes Arnau Figueres i Kquimi Saigi, amb qui ja havia treballat anteriorment i que han respectat fidelment l’atmosfera íntima del disc. El guitarrista Darío Barroso ha gravat les guitarres acústiques a ‘No n’hi ha prou amb estimar’ i ‘Llàgrimes de gel’. A part d’una gran presència de guitarres, hi trobem pianos lleugers i filtrats de la mà de Kquimi Saigi, riques textures vocals i fins i tot sonoritats singulars com ara un quartet de corda (Leos Quartet a ‘No demano gran cosa’) o un flugelhorn (Gregori Hollis a ‘I em pregunto’).

La portada va a càrrec de la fotògrafa Sara Guerrero. Es tracta de la foto d’una càmera polaroid, que, com el disc, és el reflex imperfecte d’un instant concret.

El directe d’aquest nou treball es completa amb una posada en escena cuidada i delicada i un discurs propi sobre l’amor i el desamor tot convidant al públic a un viatge emocional profund.

Després de ‘White Flowers’ (2018) i ‘On començo jo’ (2020), arriba un tercer àlbum on podem veure una Gessamí introspectiva i sincera expressant-se amb una veu vulnerable i madura al mateix temps.

PRÒXIMS CONCERTS
18 de febrer de 2023 – CAT TRADICIONÀRIUS (Barcelona)
Venda d’entrades aquí
26 de febrer de 2023 – TEATRE EL CASAL D’AMER (Girona)
11 de març de 2023 – LA FARINERA – Clot (Barcelona)
6 de maig de 2023 – CICLE DE CANTAUTORES DE SENTMENAT

Bolos

BUM MOTION CLUB presenta el dissabte 24 de gener el seu nou disc “Distracciones”

Published

on

By

Amb un so que oscil·la entre el postpunk, el dream pop i el shoegaze, el quintet d’Aranjuez ha sabut construir un univers propi on les distorsions esmolades, les melodies hipnòtiques i una lírica carregada d’emoció continguda es fonen en una proposta tan elegant com visceral.

Després dels EPs Delta i Niebla, i el salt endavant que va suposar el seu primer llarg “Claridad y Laureles” (2023), Bum Motion Club torna amb dotze noves cançons on guitarres denses i sintetitzadors lluminosos dialoguen amb afinacions alternatives, percussions programades i samplers, obrint el so del grup cap a territori.

Temes com “Paso Lento”, “Paseo de vuelta” o “La Grieta (Una casa)” són reflex d’aquesta evolució: peces que es mouen amb naturalitat entre la intensitat i la llum, reafirmant-se com una de les formacions més estimulants i amb més personalitat de la nova escena alternativa espanyola.

Galgo Diamante és un trio que ha irromput a l’escena amb un directe aclaparador, definit pel seu soroll amable i un hooliganisme musical inconfusible. Entre el noise pop i l’indie punk, combinen guitarres despreocupades, melodies explosives i lletres sobre l’amor, el remordiment i el buit existencial. Amb influències que van de Él Mató a un Policía Motorizado a Fontaines DC, s’afermen com una de les propostes emergents més prometedores del panorama alternatiu.

Dissabte 24 de gener 
Portes 20:00h 
On: LAUT 
Preu:  14€ + comisió de Dice/16€ a taquilla
Anticipades

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.