Novetats discogràfiques
Els suecs The Baboon Show publiquen l’esperat àlbum “God Bless You All”
The Baboon Show per fi han tornat amb el seu nou àlbum “God Bless You All”. S’han tornat religiosos? Per suposat que no. The Baboon Show segueixen en la línia de qüestionar les autoritats i la injustícia, sigui quina sigui la seva forma. “God Bless You All” és una interminable festa de rock’n’roll, com ha de ser. L’àlbum és el desè disc d’estudi de la banda ia les dotze cançons produïdes per The Baboon Show i Johan Gustafsson, baixista dels The Hives. La major part del treball d’elaboració d’aquest àlbum va tenir lloc durant la pandèmia. Ha estat un munt de sang, suor i llàgrimes!
Però ara “God Bless You All” finalment és aquí i Cecília, Frida, Håkan i Niclas ja estan ansiosos per sortir a la carretera i veure-us a tots aviat a la gira!
GIRA 2023 THE BABOON SHOW
www.hfmncrew.com/giras/the-baboon-show-2023
03.03.2023 – BILBAO · Santana 27 – Entrades https://bit.ly/3ys-BILBAO
04.03.2023 – BARCELONA · Sala Apolo – Entrades https://bit.ly/3dd-BARCELONA
05.03.2023 – MADRID · Sala Paqui (Ex-But) – Entrades https://bit.ly/3ym-MADRID
The Baboon Show van començar a rodar a finals de 2003. Amb el llançament d’un EP de sis cançons, al 2004 van començar a fer gires per tot Suècia i es van guanyar la reputació de tenir un dels millors directes de tot el país. The Baboon Show van signar amb el segell indie National i van llançar els seus tres primers àlbums en un període d’un any i set mesos!. Estaven tot el dia sonant en les ràdios i les televisions sueques. The Baboon Show van voler seguir girant i girant, i aviat s’els va demanar propagar la seva música a l’estranger. Això va fer que, a excepció de Suècia, també hagin tocat a Noruega, Finlàndia, Grècia, Dinamarca, República Txeca, França, Alemanya, Xina i Cuba.
Novetats discogràfiques
RAMPER treu el nou LP “Solo postres”, post rock des de Granada
Ramper van néixer a Granada el 2017 amb una ambició comuna: la de quatre universitaris que volien fer una música preciosista, profunda, d’una emocionalitat pura. Amb aquestes premisses Joserto, Antonio, Ángel i Álvaro van llançar el 2020 “Nuestros mejores deseos”, en què canalitzaven magníficament la profunda admiració que sentien pels pops del shoegaze, el slowcore i el post-metall. El disc va aconseguir, des de l’autogestió, obrir-se un lloc a nivell nacional i internacional. Han passat quatre anys, i en aquests quatre anys Ramper s’han fet grans. Han matat el pare. “Solo postres”, publicat el 18 de setembre, a través de Humo Internacional, és la confirmació que Ramper ja són una banda enorme, capaç de articular el seu propi llenguatge sense ser deutors de ningú.
A “Solo postres” tot és enorme. Començant per la durada, un doble LP de més d’una hora. No s’espanten davant del minutatge: en aquests set temes no hi ha cap moment de complaença; l’ornamentació i el preciosisme estan totalment a mercè d’unes cançons profundes i emotivíssimes. També ha estat enorme el seu procés de creació, amb una fase de composició que va ocupar tres anys, pensant sempre a fer un pas endavant, a anar més enllà de les seves influències. Gravat el 2023 entre Granada, Dúrcal i Madrid, “Solo postres” és la cristal·lització d’una visió artística infrangible. Ramper es va plantejar l’àlbum com la creació d’un món propi, tan humà com místic. I és que és allà on resideix bona part de la paradoxa de les cançons de Ramper, en què la delicada vulnerabilitat de les lletres es troba amb un embolcall musical que remet al que és sobrenatural, a una orfebreria textural on els elements electrònics i orquestrals es van conjugant per crear paisatges de terror i esperança.
És temptador emmarcar Ramper dins d’aquesta complexa etiqueta que és post-rock, donat el seu gust per allò atmosfèric i pels desenvolupaments llargs, però si encaixen en el gènere és per coincidir en esperit amb les bandes de la primera fornada, amb una recerca més enllà de qualsevol cànon o qualsevol exercici destil. Un pas de Setmana Santa, una nadala o una melodia popular són tan vàlids al seu llibre d’estil com una textura que pugui evocar Xiu Xiu, Jesu o Black Country, New Road. “Solo postres” és, sobretot, un univers tan personal com el que apareix retratat a la seva bellíssima portada, obra d’Ana de la Cuadra, i expandit en l’art del disc, creat per Tumulus Design. Allò infantil, allò oníric i allò terrorífic es creuen per convertir-se en una metàfora del créixer (com a persones i com a banda) i parlar de la por i de com la superem a cops. De com ens fem grans. Enormes.
“Solo postres” ja està disponible en doble LP de vinil negre, doble LP de vinil blau i… cartutx de Game Boy Advance. També han tret una tirada limitada d’adhesius, i hi ha uns packs amb preus especials combinant diversos d’aquests productes o el seu anterior LP, “Nuestros mejores deseos”. Tot això, com sempre, a la botiga de la web de Humo Internacional.
Ramper estaran presentant Solo postres a Aracena, Sevilla, Barcelona i Madrid.
-
Festival5 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques5 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga