Novetats discogràfiques
Playback Maracas tornen als escenaris i treuen el nou single “Nueva Túnez”

Playback Maracas tornen amb “Nueva Túnez”, un tema que combina l’electrònica amb paisatges sonors selvàtics, parts fosques i ballables més techno. El potent vídeo de “Nueva Túnez” ha estat enregistrat en directe i en una sola presa per Juli Ferré. Hi viatgem per diferents episodis i moods, amb un equilibri entre el transcendental i el festiu. Als comandaments de la il·luminació, Isa del Moral, reconeguda pels seus treballs juntament amb artistes de la talla de Rosalia, Nathy Peluso o Sílvia Pérez Cruz.
Aquest single compta amb una increïble barreja de piano rhodes, sintetitzadors, saxo, vocoder, guitarra elèctrica i espanyola, bases electròniques, bateria acústica i diferents instruments de percussió.
Playback Maracas són Álex Pérez, Eloi Martínez i Julian Álvarez. Amb el seu àlbum debut “Playback Maracas & The Electronic Moon Orchestra”, el trio català va aconseguir conquerir festivals com Sónar, Primavera Sound, Vida, BAM, Tomavistes i Eurosonic, entre molts altres. Després de dos anys sense publicar, s’han dedicat a crear un estudi propi on continuar produint els seus temes i altres artistes. Ara, Playback Maracas tornen als escenaris amb nova música de la mà del segell Oso Polita.

Novetats discogràfiques
THE LEB TRIP publica “Rising High”, el seu EP de debut

The Leb Trip és el nou projecte indie folk de Jordi Bel, cofundador, compositor, guitarrista i vocalista dels barcelonins Stay, banda habitual de l’escena nacional de rock psicodèlic des de fa més de 20 anys.
El primer treball de The Leb Trip portarà per nom “Rising High EP” i ha estat produït per Daniel Wylie, exlíder i compositor de la banda escocesa de pop rock i folk psicodèlic Cosmic Rough Riders. Va veure la llum el passat 20 de novembre de la mà del propi i nou segell barceloní Flower Canyon Recordings.
El primer avançament serà ‘Time is the Enemy’, una reflexió àcida sobre el triangle vital temps-amor-fe, el videoclip i artwork del qual ha estat realitzat per Enric Chalaux (Delay Lamas, Aleppo Pine).
Com a membre de Stay, Jordi Bel ha publicat sis àlbums fins avui amb diferents segells nacionals i internacionals, realitzant diverses gires i actuacions als principals festivals del país i compartint escenari amb artistes com Liam Gallagher, Ocean Colour Scene, The Dandy Warhols o The Pretty Things.

The Leb Trip marca un punt d’inflexió a la carrera musical de Jordi amb què pretén obrir-se en canal i explorar terrenys més introspectius i acústics. Un viatge a l’univers interior amb melodies i textures més delicades i personals, amb clares influències dels clàssics de sempre com Donovan, Cat Stevens, Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Gram Parsons, Big Star i d’altres més contemporanis com Dawes, Woods, The Shins, Vetiver…
Daniel Wylie ha estat clau en aquest sentit per produir els quatre temes seleccionats per configurar el primer EP. Els seus ‘Cosmic Rough Riders’, descoberts per Alan McGee, van arribar a vendre més de 100.000 còpies al Regne Unit del genial Enjoy the Melodic Sunshine (2001) i recentment la reedició en vinil (2022) ha arribat a ser Top 40 de vendes les llistes angleses.
El segell Flower Canyon Recordings, la seu i l’estudi d’enregistrament del qual es troben al cosmopolita barri de La Floresta (Sant Cugat del Vallès), neix com a fruit de la passió pels sons dels anys 60, 70 i 90, especialment per estils musicals com el rock, la psicodèlia, el folk, el britpop, l’alt country i el blues.
A partir d’aquesta inspiració, Flower Canyon Recordings vol ser més que un segell: un estil de vida, una manera de fer les coses; és el bon tracte amb els músics; el respecte per la creació dels artistes; el bon gust per la música allunyada de tendències condicionada per algorismes; és la calor que proporciona un entorn de natura sense estrès.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga