Bandes
Los Sara Fontán, nou fitxatge d’Aloud Music
És una de les propostes experimentals més interessants que han sorgit al nostre país a la darrera dècada. Sara Fontán al violí i teclat i Edi Pou (la meitat de Za!) a la bateria construeixen un univers propi amb només mirar-se als ulls. Un codi obert, emmotllable, permeable i sempre en constant creixement que uneix 2 mons aparentment immiscibles: allò clàssic i allò contemporani del violí i l’energia polirítmica de la bateria.
Entre els seus postulats hi havia el de no gravar discos per militància: la seva música vivia i moria en directe encara que sembrava arrels a l’ànima dels espectadors. Després de 6 anys en què la fórmula ha funcionat i han portat la seva música per mig món, Los Sara Fontán han decidit gravar i editar el seu primer disc la propera tardor del 2023. És una nova etapa en què no abandonen la seva filosofia DIY: el disc és gravat a casa, amb els seus propis mitjans i per elles mateixes.
Junts són capaços de crear oasis minimalistes, garatges plens de soroll i oli, platges on el temps s’expandeix, murs sonors infranquejables, bases per al raper que viu al teu interior, precipicis romàntics o acrobàcies subaquàtiques… atorgant llibertat a l’espectador perquè doni curs deixa anar a la seva imaginació.
Sara utilitza el violí i el teclat com a punt de partida, els recargola a través de processos electroacústics per així aconseguir desenvolupar una variada paleta de sons i invocar múltiples naturaleses. Al seu costat, Edi Pou assumeix el repte de convertir la percussió en melodia i tensar la dinàmica del que és minúscul a l’èpic trencant amb els patrons occidentals de la bateria clàssica.
Bandes
ROMÀNTIC DIMONI, nou projecte d’en Carles Caselles (ex-Smoking Souls)
Després de liderar una de les formacions més emblemàtiques de l’escena valenciana recent, Smoking Souls, Carles Caselles obre ara una nova etapa vital i artística sota la identitat de Romàntic Dimoni (RO.DI). El nou projecte s’estrena amb el disc Primer Moviment (publicat aquest gener per Propaganda pel Fet) i arribarà molt aviat als escenaris.
Les primeres actuacions anunciades són el 27 de març a La Rambleta (València) i el 9 de maig a la sala Apolo 2 de Barcelona. L’artista de Pego inicia la seua aventura en solitari acompanyat d’una nova banda i un equip creatiu integral, amb producció sonora de Joel Gilabert. Una proposta de rock amb essència post-punk que, tot i el gir estilístic cap a sonoritats més atrevides i innovadores, manté el segell inconfusible de Caselles: lletres d’alt nivell poètic i el contrast magnètic entre la contundència instrumental i la dolçor melòdica.
La pedra angular d’aquest treball és la premisa “L’amor contra la màquina”. En un context dominat pel consumisme, la immediatesa i els egos digitals, RO.DI proclama que la tendresa és la vertadera revolució.Una revolució de rock i tendresa on la vulnerabilitat es converteix en força.
El primer disc de Romàntic Dimoni està publicat per Propaganda pel Fet. El management és Pro21 i des de Bankrobber s’ocuparan del booking pel territori de Catalunya.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
