Connect with us

Novetats discogràfiques

Lucía Gea y Yuliya Protasova ens presenten “How To Name Colors”, viatge per un univers sonor d’electrònica minimalista

Publicat fa

el

“How to Name Colors” és el títol del projecte que han decidit compartir la valenciana Lucía Gea i la ucraïnesa Yuliya Protasova, artistes de sensibilitat comuna i backgrounds extraordinàriament diversos. Si la primera és una reconeguda DJ i productora de l’escena electrònica llevantina, on s’ha convertit en un dels noms més celebrats pel seu apropament heterodox al techno, la segona és una pianista i compositora vinculada al món de les bandes sonores i compositors com Garry Schyman o Christopher Young. La de Gea i Protasova és una d’aquelles unions improbables que trenquen qualsevol preconcepció de com han de funcionar les fusions entre gèneres.

Als cinc temes que componen “How to Name Colours” hi ha un viatge per un univers sonor que està d’alguna manera emparentat amb les bandes sonores de Johnny Greenwood o Clint Mansell, però que funciona com a ens sonor propi. Brillen la combinació de bombos incisius amb cordes romàntiques, els ecos de compositors com Ernest Bloch o Camille Saint-Saens que es colen en un disseny sonor rabiosament contemporani i els aclaparadors crescendos que dibuixen ecos d’una rave entre les textures més improbables. Gea i Protasova dibuixen paisatges sonors rupturistes i captivadors, fins al punt que dir que són cinematogràfics seria reduccionista: no necessiten suport audiovisual per funcionar.

No ha estat un projecte de fàcil execució. La invasió russa d’Ucraïna, país natural de Protassova, ha afectat enormement el desenvolupament d’aquestes peces, que serveixen com a testimoni d’un moment crucial a la història d’Europa i del seu ressò a l’art contemporani. Barrejat per Diego Escriche (La Plata, VVV) i masteritzat per Ryan Rentería, “How to Name Colors” ja està disponible en streaming i en una edició limitada en casset.

Novetats discogràfiques

MARAGDA avançen el doble senzill “Skirmish” i “My only link”

Published

on

By

El segon treball de la banda vallesana Maragda portarà per títol ‘Tyrants’ i veurà la llum el proper 8 de maig del 2024 via Spinda Records.

Si el mes passat avançaven la pista que dóna nom a l’àlbum, avui presenten un doble senzill que conformen les cançons “Skirmish” i “My only link”, i ho tornen a fer mostrant-les en les seves versions d’estudi i de directe, extretes aquestes últimes de la live session que recentment van gravar als Siete Barbas Estudios.

Melòdies, atmosferes, composicions de gran complexitat i actitud garatge són els components principals de ‘Tyrants’.

D’aquesta manera, Maragda, continuen desgranant aquest esperat treball que suposa la continuació al seu exitós debut homònim (2021, Spinda Records) i l’EP en directe ‘The Reckless/Evils Seed’ (2022, Spinda Records). En aquesta nova entrega discogràfica la banda ens submergeix en un viatge introspectiu a través d’una amalgama de temes que abasten des de les limitacions autoimposades fins a la lluita pels valors, l’amor, l’esperança i els comiats. Tot plegat es desenvolupa en un hipotètic univers de fantasia, on la psicodèlia i el rock progressiu es fonen constantment afegint matisos d’altres estils com ara el garatge.

Per a la creació de l’àlbum “Tyrants”, Maragda es va embarcar en un viatge creatiu que els va portar als Big Snuff Studios de Berlín, on van col·laborar amb l’enginyer Richard Behrens, conegut pel seu treball amb bandes com Kadavar i Elder. Posteriorment, la masterització va anar a càrrec de l’aclamat enginyer Peter Deimel (habitual de bandes com Motorpsycho) als Black Box Studios de França, consolidant així una col·laboració reeixida que va començar amb el seu àlbum debut.

A l’apartat visual, la banda s’ha tornat a associar amb l’estudi Error! Design (Explosions In The Sky, Russian Circles, Mastodon) per al disseny gràfic de l’àlbum, assegurant una experiència estètica cohesiva i captivadora per als seguidors.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.